Gjest Chantal Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 Flere nordmenn blir muslimer. - Mange vil finne ut om bildet som skapes, stemmer, og kommer fram til motsatt resultat, sier han. Det er særlig kvinner som konverterer i forbindelse med at de gifter seg med muslimske menn Hva syns dere om dette?
Far til 2 Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Det virker som om det er de ytterligående kristne som truer dem over til en annen religion med sin hets av muslimer, karikaturtegninger, etc.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Det finns folk som er helt ville etter folk som sitter i fengsel også. Både mordere og mishandlere. Kvinner som blir helt fikserte på BadBoys.
Gjest Elfrida Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Heldigvis har vi religionsfrihet i Norge. At noen nordmenn konverterer til Islam er da helt naturlig. Særlig i forbindelse med ekteskap. Når det finnes moskeer og en del muslimer, er det vel sannsynlig at norskættede som føler at Islam appellerer til dem opsøker disse miljøene? Jeg tror ikke at Islam er noen farlig religion i det hele tatt, problemet er at den brukes politisk av enkelte som ønsker makt, og av noen ekstreme grupper. Det finnes jo nordmenn som er buddhister og krishna og gud vet hva også. Helt greit det vel?
Gjest Bellatrix Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Jeg synes folk må selv få bestemme det. At folk konverterer til andre religioner enn kristendommen er da ikke noe nytt?
Gjest Casanova Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Flere nordmenn blir også buddhister men dette nevner ingen.. hvordan kan det ha seg ? men om folk vil bli muslimer. Ja så kan de gjøre det. Er ikke noe jeg bryr meg om Endret 18. juni 2006 av Casanova
Gjest Chantal Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Det finns folk som er helt ville etter folk som sitter i fengsel også. Både mordere og mishandlere. Kvinner som blir helt fikserte på BadBoys. ← Jaha, men jeg forstår ikke helt hvor dette passet inn?
Gjest Chantal Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Flere nordmenn blir også buddhister men dette nevner ingen.. hvordan kan det ha seg ? men om folk vil bli muslimer. Ja så kan de gjøre det. Er ikke noe jeg bryr meg om ← Ja, det er litt rart. Det med at folk konverterer til Buddhismen altså. Det er sjeldent man leser om, men om Islam der i mot, da er det fort en side i avisen om det. Jeg er enig jeg. I at folk får gjøre som de vil.
punktom Skrevet 18. juni 2006 #9 Skrevet 18. juni 2006 Ja, det er litt rart. Det med at folk konverterer til Buddhismen altså. Det er sjeldent man leser om, men om Islam der i mot, da er det fort en side i avisen om det. Jeg er enig jeg. I at folk får gjøre som de vil. ← Saken dreide seg nå om at det hadde vært en økning i konvertering etter 911. Så økt stigmatisering fører også til mer fokus, og dermed flere som blir interessert i religionen og setter seg ned og finner ut hva den egentlig dreier seg om.
Gjest NEI FY SØREN Skrevet 18. juni 2006 #10 Skrevet 18. juni 2006 jeg syns det er en UTING at norske kvinner først og fremst er de som konverterer. hvor dum går det ann å være? å konvertere bare på grunn av en mann sier sitt!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #11 Skrevet 18. juni 2006 De vil vel ha kvinneundertrykking da. Noen som vil det også. Folk er rare.
Diktern Skrevet 18. juni 2006 #12 Skrevet 18. juni 2006 Ja, hvorfor kan ikke menna konvertere til kristendommen (eller den religionen kvinnen evnt måtte ha)? Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om dette, selv om jeg ikke synes det er udelt positivt når religioner får mer oppslutning;) Jeg tror heller ikke Islam er en farlig religion, men alle religioner er farlige når de blir fundamentalistiske.
Gjest konvertitt Skrevet 18. juni 2006 #13 Skrevet 18. juni 2006 jaha. det er meg de skriver om ser jeg. jeg konverterte av meg selv etter 9/11. mye av grunnen var nok fordi jeg begynte å lese så mye om religionen etter 9/11. jeg fant religionen veldig fredelig, renslig, varm og god. ingenting vondt i den religionen. jeg er glad jeg konverterte. trives best som muslim enn kristen.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #14 Skrevet 18. juni 2006 Det står veldig lite om disse kvinnene i artikkelen. Det står f.eks. ingenting om disse kvinnen har barn fra før de konverterte. Altså om de har barn med en etnisk norsk mann fra før. Har de det, vil jeg synes at det var betenkelig, for jeg tror at disse barna vil få det litt vanskelig identitetsmessig. Men jeg synes også at det er et tynt grunnlag å konvertere kun p.g.a. omsorgsfølelser for muslimene.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #15 Skrevet 18. juni 2006 jaha. det er meg de skriver om ser jeg. jeg konverterte av meg selv etter 9/11. mye av grunnen var nok fordi jeg begynte å lese så mye om religionen etter 9/11. jeg fant religionen veldig fredelig, renslig, varm og god. ingenting vondt i den religionen. jeg er glad jeg konverterte. trives best som muslim enn kristen. ← Jeg var gjest over, og skrev samtidig med at du postet innlegget. Derfor spør jeg nå, utifra innlegget ditt: Når du mener at islam ikke har noe vondt i seg, hva mener du da at bakgrunnen for 9/11 var da? Har du barn fra før konverteringen? I tilfelle ikke, ville du likevel ha konvertert om du hadde det?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #16 Skrevet 18. juni 2006 Det var ikke religionen som utførte 9\11 det var mennesker.
talin Skrevet 18. juni 2006 #17 Skrevet 18. juni 2006 Det var ikke religionen som utførte 9\11 det var mennesker. ← Håper da at du ikke beskylder kristendommen for korstogene. Men denne "unnskyldningen" glemmer de lille faktumet att uten mennesker så kunnen ikke ha verken religion eller andre ting. Samme ”unnskyldningen” blir da brukt at de samme ekstreme muslimene når de dreper andre mennesker, siden de ikke er rettroende så gjør de ingen ting hvis vi skjer hode av dem.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #18 Skrevet 18. juni 2006 Nei det var ikke kristendommen som utførte korstog. Det var mennesker. Religioner er en ideologi en tanke. En tanke kan ikke drepe. Bare de som mistolker og de som mistolker er mennesker de kan drepe.
Gjest Chantal Skrevet 19. juni 2006 #19 Skrevet 19. juni 2006 De vil vel ha kvinneundertrykking da. Noen som vil det også. Folk er rare. ← Oiii.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 Det virker som om det er de ytterligående kristne som truer dem over til en annen religion med sin hets av muslimer, karikaturtegninger, etc. ← Det må være noe av det mest tåpelige jeg noen gang har lest. Du har ikke glemt Selbekk enda du? Du mener altså at de som konverterer er uselvstendige mennesker som blir truet av Selbekk og gjengen? Kanskje det er du som skulle ha skylda om noen blir ytterliggående kristne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå