Gå til innhold

sår om ikke gror

Fremhevede innlegg

Gjest røyker og allergiker
Skrevet

Nå har jeg gått i 7 uker med et sår i høyre nesebor som ikke vil gro. Det blør ikke, men væsker. Det er vanskelig for meg å vite om det lukter, men jeg kan ikke kjenne noen lukt og det er en klar væske som kommer.

Jeg klorer ikke på skorpa, men når jeg snyter meg pga. av allergi, så åpnes såret igjen.

Kan det være bivirkning av allergimedisin som jeg fikk i vår eller kan det være kreftfare?

Jeg skal bestille time hos legen, men lurer på om noen av dere har hatt noe ligndende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også i perioder plaget med små sår i nesa som bruker lang tid på å gro.

Det hjelper å smøre litt basmycin på :) Det inneholder klorhexidin som tar knekken på bakterier og sink som gjør at såret gror fortere.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har vært plaget med tilsvarende i hele sommer. Basimysin skal ikke smøres inni nesen, kun til "utvortes bruk". Da jeg var hos legen med det fikk jeg en krem til å smøre inni nesen, med antibiotika i, da ble jeg kvitt det hvertfall. Ellers fikk jeg beskjed om at det var fint å smøre peanøttolje inni nesen hvis man var sår(av legen).

Skrevet

Sårene jeg har er sånn helt ytterst inni nesa, om dere forstår. Derfor har jeg sjangsa på å bruke basimycinen på sårene. Og jeg lever enda da ;)

Gjest Gjesta
Skrevet
Sårene jeg har er sånn helt ytterst inni nesa, om dere forstår. Derfor har jeg sjangsa på å bruke basimycinen på sårene. Og jeg lever enda da ;)

Ja, jeg skal innrømme at jeg smørte litt basimycin helt i utgangen av neseborene selv.. Men de sprekkene som var helt innerst i neseborene turte jeg ikke gjøre det på...

Skrevet

Det hadde ikke jeg heller gjort :)

Basimycinen inneholder som sagt klorhexidin og dette må IKKE inn i øret, det kan visst lage mye krøll inni der.

Derfor tenkte jeg at det nok er derfor det står at det kun skal brukes utvortes.

Men peanøttolje? :klø: Hvorfor det?

Gjest Gjesta
Skrevet

Peanøttolje smørte visst såret bra. Det er jo vondt når det er tørt inni der.. Det var det hun ville anbefale meg først, men jeg krevde å få noe som funket ordentlig, etter 3mnd med sprekker i nesa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...