Cherie Skrevet 20. juni 2006 #21 Skrevet 20. juni 2006 Hum .. mitt bilde av fulgehunder er at de aldri slås av, men toppers om jeg tar feil
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #22 Skrevet 20. juni 2006 Hum .. mitt bilde av fulgehunder er at de aldri slås av, men toppers om jeg tar feil ← Det er NESTEN riktig. Av-periodene er betraktelig kortere enn på-periodene, for å si det sånn. Nå ligger dyret her og sover på soveromsgulvet, men mesteparten av tida går det i 110. Og settere blir ikke voksne i hodet før de er 3-4 år gamle, noen sier aldri...
Mossa Skrevet 20. juni 2006 #23 Skrevet 20. juni 2006 Siden vi har gård, og det er laangt til naboene, går hunden løs hele dagen. Døra står åpen stort sett hele året og så hun går inn/ut som hun vil. Det er visst mye som skal passes på.. både pus, fugler og kyrne til naboen fotfølges gjennom dagen. Det resulterer i at hun ikke bestandig orker å gå tur når matmor skal trimme. ...men tar jeg frem bilnøklene, DA er hun klar!! Men regelen er 1 langtur hver dag/annenhver dag.
Gjest Ninakanin Skrevet 20. juni 2006 #24 Skrevet 20. juni 2006 Hum .. mitt bilde av fulgehunder er at de aldri slås av, men toppers om jeg tar feil ← en fuglehund som sover eller som ikke vil ut i regnet får du ikke liv i om...eh, ja, det sto på livet. Man må nærmest draaa dem med seg over gulver
Murron Skrevet 21. juni 2006 #25 Skrevet 21. juni 2006 Den schæferen virker heldig som har deg som tenker på den. Ja den er nok litt understimulert av så lite mosjon som 15-20 min. Men dager innimellom kan det jo gå fint. Mental stimulering er også veldig effektiv. At hunden må tenke og jobbe feks. lete etter godbit gjør den veldig sliten faktisk Og i tillegg til lange turer i helgene, sykkelturer i ukedagene og lufting i hundegård og tissepauser ute når han er inne, vil jeg si min hund er glad og fornøyd Og eieren får trim...
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #26 Skrevet 26. juni 2006 Vi lufter den om morgenen så hun kan tisse, så en lengre tur på ettermiddagen. Vi spiller også fotball med henne og trener, så blir hun også mentalt sliten. Vår hund er korad og trener også aguiltiy . SÅ hun er ganske så blid og fornøyd. Om kvelden luftes hun rett før sengetid, regner det kan det være en utfordring å få henne ut, om morgenen kan det være skikkelig plagsomt når man har dårlig tid fra før. Har hendt vi har måttet kjøre hjem i lunchpausen fordi hun er umulig å få ut når det regner.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #27 Skrevet 26. juni 2006 Det er vel en større forskjell på små veske-bikkjer og større hunder, så jeg lurte på hva slags rutiner dere som har litt større, energiske hunder (som schæfer) gjør. Hvor mange ganger pr. dag, hvor lenge etc? Hva er egentlig minimum? ← Første tur er kl 10 til kl 12. Da er den sammen med en annen like stor hund,så da er den utslitt. neste tur er kl 18,men den varer kun 20 min, så er det en kl 22 ,men det er bare tissetur.
Viviwoom Skrevet 26. juni 2006 #28 Skrevet 26. juni 2006 Jeg lufter hunden min hver dag. Da går vi tur i minst en time, med litt trekktrening. Har en husky, så den trenger å holde på med slikt, for ikke å bli sprøyte sprø Også har jeg stor hage med gjerde rundt, slik at den kan gå inn og ut hele dagen. Iallefall fram til myggen står opp for kvelden...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå