Gå til innhold

I juli skal jeg til skottland!

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

:hoppe:

Fortell meg hva jeg ikke må gå glipp av da! Meg og mamma som reiser.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Det er masse fint i Skottland! Lei dere bil, dra ut på landsbygda og nyt livet! Ta kontakt med lokalbefolkningen, bo på små B&B, sitt på den lokale puben og ta en piknik på det grønne gresset ved havgapet!

Skrevet

Jeg har ingen tips for jeg har aldri vært der før men vil bare si: heldiggris!! *løper ut igjen*

Gjest gjest1
Skrevet

Ingen av oss har lappen :( Men jeg vil se disse highlands alle snakker om! Eller er jeg en typisk amerikaner som drar til norge for å se troll nå?

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hmm.. Hva med tog da?

Jeg var 3 uker på backpacking rundt i Skottland og England med interrail billett.. Fungerte helt glimerende! Togene går "veldig mange steder", de går ofte og det er helt grei komfort!

Og nei, du er ikke typisk amerikaner som drar til Skottland pga "highlands". Det er helt fantastisk landskap der!!

Skrevet

Vel, i Edinburgh har du Edinburgh Castle og du vil sikkert like noen av alle turene som foregår rundt omkring i Edinburgh på kvelden. De fleste av dem starter ved St Giles cathedral på Royal Mile (gaten som går fra Edinburgh Castle ned til Holyrood house som er slottet dronningen bor på når hun er i Edinburgh.) Mary's close skal visst være veldig bra.

Highlands og et besøk i Inverness er nesten et must når man er i Skottland. Vakker natur og Loch Ness-uhyret ;) Ellers vil jeg anbefale deg en tur inn på http://www.visitscotland.co.uk dette er en fin guide til hva du kan gjøre, overnattinger osv. Si litt mer om hva dere tenker å gjøre og hvor dere vurderer å dra så er det litt enklere å hjelpe til. Også gjerne hvor lenge dere skal være her. Jeg bor i Edinburgh for tiden, så jeg kan nok komme med en del tips ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Men i himmelens navn, da, kvinne! :ler: Er du Harry Potter- fan??? De spiller inn deler av "Føniksordenen" der i sommer!!!!

Ikke tvil om hvor jeg hadde reist....sikle.

Hilsen en

Stor fan.

Skrevet

Glasgow er bare supert! Jeg har sikkert skrevet tusen tråder om Glasgow før...

Dumt dere ikke har lappen, for Dunnottar castle er bare supert, men det er vanskelig å komme seg dit uten bil. Er rett sør for Aberdeen et sted. Ganske sikker på at jeg har bilde derfra i albumet her tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...