Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 Fikk resept på vectavir mot herpes munnsår av legen. Smurte på dette annen hver time i fire dager, men etter at fire dager har gått har ikke salven virkning lenger (sa legen og det samme står det på pakningsvedlegget) Munnsåret er på rettrett, men det er ikke helt borte. Trenger vel litt tid til å gro. Jeg lurer på om det lurt å smøre det inn med noe som gir fuktighet, evt. aloe vera, eller om det er lurt å la det være og la det tørke enda mer. Noen som har erfaringer?
Brunhilde Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 De har en salve på apoteket som heter noe på "P". Den er i en rød pakke og den er veldig effektiv mot munnsår. Fant den! Den heter Prolip, og du kan lese mer om den her. Ellers har jeg god erfaring med den lille hvite og blå boksen som heter Savex.
Gjest Gjest_Trollmor_* Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Prøv munnsårplasteret fra compeed! Dette er smertelindrende og gjør samtidig at du ikke kan smitte noen andre (eller deg selv flere plasser). Les brugsanvisningen før bruk. Dette plasteret syns jeg var bra!
Gjest Fantus Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Skriver under på at munnsårplasteret til Compeed er bra
afr0dite Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Gjør det ikke vondt når man skal dra av plasteret fra såret? Ser det ikke teit ut når limet i kantene begynner å glippe? Synes plasteret veldig godt? Merker man det? Kan det plutselig løsne så man ved et uhell spiser det opp?
Gjest Fantus Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Gjør det ikke vondt når man skal dra av plasteret fra såret? ← Nei, jeg syns hvertfall ikke det. Ser det ikke teit ut når limet i kantene begynner å glippe? ← Har jeg ikke tenkt på egentlig... Men produsenten anbefaler å bytte plaster 2-3 ganger om dagen, så da bytter man når det løsner veldig i kantene. Synes plasteret veldig godt? ← Kommer an på den som har det på... En kollega av meg hadde det på en hel dag uten at jeg kunne se at hun hadde på plasteret, mens jeg så det kjempegodt på en annen dame som hadde dem på. Uansett syns jeg at plastrene ser bedre ut enn et digert sår på leppa da... Merker man det? ← Ja, litt. Men jeg syns ikke det var plagsomt. Kan det plutselig løsne så man ved et uhell spiser det opp? ← Du merker at det løsner, helt sikkert. Tror man skal være veldig sløv for å klare å spise det opp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå