Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 Heisann Jeg lurte på om noen her går på profesjonsstudiet på UIB? Jeg gikk årsstudiet i Trondheim, og fikk karakterene AAAB Håper inderlig jeg kommer inn til høsten på UIB, og lurer på om noen vet hvordan det første året er der? Har lest informasjonen på hjemmesidene til UIB, men har lyst til å høre hvordan studiet er fra de som går på profesjon. Er det veldig tungt? Er det mye biologisk psykologi? Hvordan er studentmiljøet der? Hvordan er foreleserne i Bergen osv osv All informasjon mottas med takk, enten du studerer ved UiB eller ei :D
afr0dite Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Gratulerer!! Det er mye å gjøre, men spennende! Jeg går i Oslo, men send meg en pm hvis du lurer på noe som ikke begrenser seg til UiB! Igjen, gratulerer! Flink du er!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Jeg går på profesjonsstudiet i Bergen. Ut fra karakterene dine høres det jo ut som du har gode sjanser (men det var et annet opplegg da jeg kom inn). Nå vet jeg ikke noe om hvordan det er på de andre universitetene, men jeg trives hvertfall veldig godt her. Før jeg begynte hørte jeg noen si at psykologutdanningen her hadde veldig godt rykte. Når det gjelder arbeidsmengde, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det har ikke vært det samme stresset som på grunnfag/årsstudiet, av åpenbare grunner, men har likevel følelsen av at det er mer å gjøre. Når jeg tenker tilbake, syns jeg at det var mindre på grunnfag. Men så får man bedre studieteknikk, og alt trenger kanskje ikke å leses med den samme lupen som første året. Så jeg føler vel kanskje ikke at jeg har blitt helt utmattet, men det er nok å gjøre. Litt vanskelig å svare på for det har vært så forskjellig. Vi har hatt mer forelesninger og flere småfag, så det har blitt en annen studiehverdag. Når det gjelder studentmiljøet, så syns jeg at det er bra i Bergen. Og spesielt for oss profesjonsstudenter. Med så små klasser blir man godt kjent! Bergen er vel kjent for sin biologiske pykologi. Innbiller meg å ha hørt at det er mer enn i Oslo. Men ikke ekstreme mengder. Og jeg syns biologisk psykologi var mye mer spennende nå enn på grunnfag. Man har jo et semester med det, hvor man er på Haukeland. Det kommer noe igjen senere innimellom, men det er bare det semesteret man lærer direkte om hjernen og hormoner og slikt. Forelesere er jeg og andre med meg stort sett fornøyde med. Alltid noen man liker bedre enn andre, men jeg har generelt sett vært fornøyd (veldig avhengig av fag, syns jeg). Ja, håper dette var noe til hjelp. Bare spør mer hvis det er noe du lurer på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå