Gjest Kardemomme Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 For noen dager siden fikk jeg pierca navlen min (i tatoverings-sjappe). Har rensa med Pyriceps hver morgen og kveld og det ser egentlig fint ut rundt hullet. I dag merket jeg litt "stikkende smerte" i navlen, ikke dirkekte vondt, men heller ubehag når jeg bøyer meg/setter meg ned etc... Er det sånn smerte mann kjenner når en piercing gror? Og når er det på tide å ta ut hele smykket for rensning?
*Emma* Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Husker ikke helt men jeg mener du ikke skal ta det ut før etter endel uker. (4-6 eller noe..men det er lenge siden så jeg husker dårlig.) Men fikk du beskjed om å rense med pyrisept? Trodde det var litt "sterkt" jeg. Har alltid fått beskjed om å rense med klorhexidrin. Også hadde jeg en krem som het Brulidin tror jeg om det ble sårt....
Gjest Kardemomme Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 Husker ikke helt men jeg mener du ikke skal ta det ut før etter endel uker. (4-6 eller noe..men det er lenge siden så jeg husker dårlig.) Men fikk du beskjed om å rense med pyrisept? Trodde det var litt "sterkt" jeg. Har alltid fått beskjed om å rense med klorhexidrin. Også hadde jeg en krem som het Brulidin tror jeg om det ble sårt.... ← Kanskje jeg skulle ta meg en tur på apoteket å kjøpe Klorhexidrin da? Det er vel ikke "farlig" å rense med pyricept? Ble litt bekymra nå... :klø:
Gjest Tanita Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 Det er ikke farlig, men kanskje er klorhexidin bedre. Jeg fikk også "stikk" da jeg bøyde meg ned og sånn da jeg hadde tatt piercingen.
*Emma* Skrevet 17. juni 2006 #5 Skrevet 17. juni 2006 Jeg leste på side om piercing...finner den ikke akkurat nå at det går med pyrisept også men de mente at da tok det rett å slett lengere tid.... Tror du skal bruke klorhexidrin 5% eller hva den heter.....
Gjest Kardemomme Skrevet 17. juni 2006 #6 Skrevet 17. juni 2006 Takk for råd! Skal ta meg en tur på apoteket når det åpner
Gjest Gjest_Trollmor_* Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Hei! Jeg ville ikke tatt den ut for rensing før etter hvertfall 6 uker. Det kan være vanskelig å sette den inn igjen før hullet er helt "tørt". Jeg verket i navlen i nesten ett år før alt var helt fint. Ikke mye, litt innimellom. Ville bare si ifra, slik at du ikke tror det er noe galt selv om det kommer litt verk framover. Nå er min piercing helt fin! Jeg brukte forresten klorhexidin :-) Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Jeg bruker kun brudilin-krem og har aldri hatt betennelse med det, slikjeg får med en gang av klorhexidin. Pyricept må du egentlig aldri bruke på piercinger, sa de som tok på meg!
^me^ Skrevet 18. juni 2006 #9 Skrevet 18. juni 2006 då må for all del IKKE ta ut piercingen!!!trodde h*n som tok piercinger på deg sa dette?da drar du med deg bakterier inni såret når du tar den ut og det blir mye større tilgang til såret uten piercingen i ,og det vil si da at det blir MYE større tjangs for og få infeksjon i såret! vent 2 mndr før du tar ut/bytter piercing ikke mindre! det holder med og rense såret morgen og kveld, ikke ta på stedet og være forsiktig med andre kremer o.l. hilsen helsesekretær og har selv flere piercinger og erfaringer.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Vent 6 mnd - 1 år hørte jeg med puppepiercinger hvis du noen gang skal ta der
Lipstick Skrevet 19. juni 2006 #11 Skrevet 19. juni 2006 Jeg fikk piercing i juli, kunne ikke ta den ut før i oktober. Renset med en slags såpe som jeg fikk hos pierceren og kunne ta med i dusjen. Verken jeg eller hun som tok piercing i navlen sammen med meg fikk betennelse. Her står det litt om rens av piercinger
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #12 Skrevet 19. juni 2006 bruk klorhexidin 0,5 mg, 1 mg er for sterk. pyrisept skal heller ikke brukes. synes pierceren burde sagt dette til deg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå