Gå til innhold

Uansvarlige dyre-eiere!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Thalassa

huff så fælt. Hvis folk skal på ferie må de iallefall få noen til å gi katta mat og vann i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og når man ser dette her kan man jo virkelig spørre hvorfor det skal være nødvendig å sette enda flere katter til verden ved å la katten få kull. Selv om dere som har kattunger hjemme klarer å finne gode hjem, skjønner dere ikke at disse burde fått katt fra dyrebesjyttelsen, så de kan ha mulighet til å hjelpe enda flere? Det trengs ikke flere kattunger så lenge dyrebskyttelsen flyter over av både store og små katter.

Det beste man kan gjøre for de hjemløse kattene her i landet er å kastrere sine egne katter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og jeg leste også på finn.no og alle annonsene som ligger der nå. Det var trist lesning. Folk som må kvitte seg med kattene raskt, kattunger som gis bort alt for tidlig, og omtrent halvparten truer med avliving for å få gitt bort kattene :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

HVIS jeg hadde kjent noen som drev med der!!! Jeg skjønner faen ikke hvor stutte folk kan være :sinna::kjempesinna::frustrert:

Jeg oppfordrer til HAT kampanje mot familie, kjente og naboer som driver på sånn.

PS: Ikke de som faktisk tar ansvar selv om de har kull på katten sin

Endret av Binna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvis jeg får en katt som får kattunger noen gang skal jeg ta vare på alle personlig hvis jeg ikke får gitt dem vekk.

Bedre å være gal kattedame enn dyreplager iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hehe. Du er så rå Toewlie :D

Men at folk greier noe slikt er utenkelig for meg, greier såvidt og ta livet av en humle jeg :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sassy_*

Derfor skal min katt steriliseres. Jeg orker ikke tanken på at noen av mine søte små kattunger skal komme til "slemme" hjem så det er bedre med ingen kattunger. Jeg hadde vært så urolig for om de fikk det bra så det hadde nok endt opp med at jeg beholdte alle selv. :ler:

Pysete katteeier, der har du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor uansvarlige og hjerterå mennesker kan være.. Helt ubegripelig..

:frustrert:

Vi har 2 hannkatter som vi kastrerte så fort de var gamle nok! Ett "lite" inngrep, og kattene var helt fine rett etterpå faktisk!

Mange syns kanskje det er brutalt med kastrering/sterilisering, men det er vel kanskje disse menneskene som burde se slike opplysningsfilmer :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og når man ser dette her kan man jo virkelig spørre hvorfor det skal være nødvendig å sette enda flere katter til verden ved å la katten få kull.

Nå synes jeg ikke at alle katte eiere med kull skal settes i samme bås. Det er mange som tar hensyn til kattene også på sommeren, men jeg er enig i at det er mange som ikke skulle hatt katt. Tror rett og slett at de ikke tenker lenger enn akkurat dit nesa rekker når de anskaffer seg en søt liten kattunge. Men også søte små kattunger blir store, å det er vel da de overlates til seg selv :frustrert:

For vår del fikk katten vår kattunger i forrige uke, å vi innså for en stund siden at ferieplanene våre måtte forandres. Vi kan overlate mating av katten til naboen i ferien, men et kull med kattunger kan ikke overlates til andre.

Vi blir derfor hjemme i sommer, og drar bare på korte dagsturer med barna. Vi føler at det er vår plikt, og vi føler ingen offer for det. Det er jo så koselig med kattungene, og det skal bli både moro og spennende å følge utviklingen dems :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Det er helt sykt!

Var hos DOOA rett før jul og bare i det ene huset var det over 60 katter. Vi kjøpte med oss ei søt pusejente hjem. Hadde jeg hatt større plass skulle jeg gjerne tatt fler av de. Kan ikke forstå folk som gjør slik med kattene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Nå synes jeg ikke at alle katte eiere med kull skal settes i samme bås. Det er mange som tar hensyn til kattene også på sommeren, men jeg er enig i at det er mange som ikke skulle hatt katt. Tror rett og slett at de ikke tenker lenger enn akkurat dit nesa rekker når de anskaffer seg en søt liten kattunge. Men også søte små kattunger blir store, å det er vel da de overlates til seg selv :frustrert:

For vår del fikk katten vår kattunger i forrige uke, å vi innså for en stund siden at ferieplanene våre måtte forandres. Vi kan overlate mating av katten til naboen i ferien, men et kull med kattunger kan ikke overlates til andre.

Vi blir derfor hjemme i sommer, og drar bare på korte dagsturer med barna. Vi føler at det er vår plikt, og vi føler ingen offer for det. Det er jo så koselig med kattungene, og det skal bli både moro og spennende å følge utviklingen dems :)

Jeg er enig i at man ikke skal klandre ALLE katteiere med kattunger her, det er faktisk stor forskjell på de som "sørger for" kattungene sine og de som ikke gjør det. Jeg synes ikke man skal gi skylda til ALLE, pga dårlige katteiere.

Jeg har hatt kattunger selv, for mange år siden. Jeg sørget for at de fikk "bra" hjem. (Jeg har kontakt med flere av eierne til kattungene mine forsatt). Idag hadde jeg valgt å kastrere katten med en gang, pga sånt man ser i f.eks hovedinnlegget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi jo bare om de som er uansvarlige da ;)

Vi som katte-eiere VET at det finnes folk som tar ansvar..Dessverre finns det for mange som ikke gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Nå snakker vi jo bare om de som er uansvarlige da ;)

Vi som katte-eiere VET at det finnes folk som tar ansvar..Dessverre finns det for mange som ikke gjør det!

Vi ja, men enkelte som tar helt av hvis noen foreksempel skriver en tråd om at pusen har fått kattunger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120628

Skulle vært et krav at alle dyr som blir solgt fra dyrebutikker og seriøse oppdrettere var microshipet.. så kunne man fått tatt svina. Selvsagt burde alle dyr vært shipet ... men tviler på at de useriøse hadde hørt på det øret.

Jeg blir så sinna :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...