Gjest Gamle Alex Skrevet 16. juni 2006 #1 Del Skrevet 16. juni 2006 Vi får gjester i morgen og baren ska invies. Er ikke så veldig glad i sprit ,men kunne tenke med en frisk drink med lime og vodka. Har noen en oppskrift de kunne tenke seg og dele med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 16. juni 2006 #2 Del Skrevet 16. juni 2006 Hmmm er det fordi du allerede har handlet vodka? Eller kan du dra å handle noen annen type sprit? Jeg er kjempe glad i Caipiriña. Det lages med Cachaca. (Brasiliansk rom laget av sukker rør). Kanskje du allerede har oppskriften og kanskje du ikke var interessert i annet enn vodka men jeg slenger den ut likevel Sånn i tilfelle... Du trenger: 4cl rom (Cachaca) 1/2 lime i båter 2 ss brunt sukker (kan bruke vanlig sukker også) knust is Knus limebåtene sammen med sukket rett i glasset. Hell på rom'en. Fyll glasset med skikkelig knust is. Rør rundt... Nammmmmmmm..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 16. juni 2006 #3 Del Skrevet 16. juni 2006 Moscow mule er en av mine favoritter. Vodka og ingefærøl, masse is, en dæsj lime og limeskive. Det er best med schweppes (sikkert feil stavet) ingefærøl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #4 Del Skrevet 16. juni 2006 Hmmm er det fordi du allerede har handlet vodka? Eller kan du dra å handle noen annen type sprit? Jeg er kjempe glad i Caipiriña. Det lages med Cachaca. (Brasiliansk rom laget av sukker rør). Kanskje du allerede har oppskriften og kanskje du ikke var interessert i annet enn vodka men jeg slenger den ut likevel Sånn i tilfelle... Du trenger: 4cl rom (Cachaca) 1/2 lime i båter 2 ss brunt sukker (kan bruke vanlig sukker også) knust is Knus limebåtene sammen med sukket rett i glasset. Hell på rom'en. Fyll glasset med skikkelig knust is. Rør rundt... Nammmmmmmm..... ← Caipiriña liker jeg ogsaa veldig godt! Men jeg bor i Tyskland, og her finner man ofte ogsaa en annen variant: Caiprivodka samme som over, men med vodka og ikke Cachaca eller Pitú. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 19. juni 2006 #5 Del Skrevet 19. juni 2006 Fjellbekk er ikke den mest spennende drinken som finnes, men den er utrolig enkel å lage 2 cl vodka 2 cl akevitt 1 dash lime eller Rose's Lime blandevann Sprite Evt. en dash grønn curacao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå