Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesten
Skrevet

Hva sånn ca kan jeg regne med å tjene som Førstekonsulent? Jeg har fire års høyere utdanning.

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Tenker du som førstekonsulent i staten? Tror det ligger under 300.000,-

Har selv 6 års høyere utdannelse, i tillegg til 8 års arbeidserfaring. Hvis jeg begynner å jobbe i ett av departementene som 1ste konsulent, ser det ut som om lønnen min vil ligge rundt 300.000,-

Får inntrykk av at man i staten betales utifra hvilket lønnstrinn stillingen ligger innenfor, og ikke nødvendigvis etter kompetansen / erfaring, slik det legges vekt på i det private næringsliv

Gjest Gjest
Skrevet

Det stemmer bra med virkeligheten det som hun over her sier (ifølge mine egne erfaringer).

Samtidig vil jeg nyansere bildet noe her...det er faktisk mulig å få en lønn som rådgiver i staten, der man har 6 års høyere utdanning, til en lønn (etter et par års erfaring), på rundt kr. 370.000,- Sier ikke at "alle" får det, men det er fullt ut mulig.

Jeg håper, og tror, at statlig sektor, og kommunal, vil revurdere hele sitt lønnssystem. Slik det er i dag er det en vits.

Hvem tror at folk vil yte sitt beste over tid, dersom ikke lønn kan være en av flere motivasjonsfaktorer? Privat sektor lønner sine ansatte klekkelig, og det samme burde offentlig sektor bli flinkere til. Lokale forhandlinger i kap. 5 i kommunene er eksempel på vitsehostorie.

Jeg har forsøkt kommune, stat og privat sektor, og trives aller best i privat: der får man utfolde seg og får lønn etter innsats.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...