Gå til innhold

Eksem/kviser? på magen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Sånn helt plutselig har jeg fått eksem eller kviser på magen og brystet pluss litt på skuldrene! Har aldri hatt store problemer med kviser/eksem før, så dette var nytt for meg. Det er ca 40 på magen og 30 på brystet kanskje. Prikkene er ikke spesielt store, veldig små faktisk. Noen er lyserød og noen har ikke farge i det hele tatt. Det klør ikke, og det er ikke soleksem.

Har hatt det i ca en uke. Når jeg oppdaget det tenkte jeg at det var den nye ph5 bodylotionen som gjorde det, men den har jeg sluttet med for en uke siden og det er enda ikke gått bort. Jeg er redd, skal til syden snart :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel ikke skiftet dusjsåpe, shampo, eller vaskemiddel i det siste? Det kan gi utslett om du reagerer på noen av stoffene i produktene.

Hvis nei, så ville jeg tatt meg en liten tur til legen for å få oppklaring i hva det kan være.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har skiftet shampo, med samme merke som bodylotionen som jeg sluttet med. Med p5 5 ;) Kanskje det er det, for det kommer jo på magen... Men den var så utrolig bra for hodebunne! *vil ikke slutte*

Skrevet

Er det noen spesielle problemer du har med hodebunnen? Jeg har nemlig eksem som gir periodevis tørr hodebunn og andre ganger kløende og litt væskende hodebunn. Har pløyd meg gjennom en del shampoer og vet hva som funker for min del hvertfall.

Uansett kan nok frisøren di gi deg gode råd.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette har jo ikke med håret å gjøre.

Skrevet

Nei, men om kroppen hennes ikke tåler noen av de stoffene som er i shampoen, må hun jo bytte. Da kunne jeg kanskje kommet med noen anbefalinger. ;)

Shampo og balsam kan faktisk irritere huden.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Huden på kroppen eller huden på kroppen? Anbefalningene dine?:)

Gjest Gjest
Skrevet

huden på kroppen eller huden i hodebunnen skulle det stå;)

Skrevet

Tenkte på huden begge steder. Hvis huden på kroppen reagerer på innholdet i shampoen, så må hun bytte. Men da må hun få tak i et produkt som løser hodebunnsproblemene samtidig som kroppshuden ikke reagerer på stoffer i produktet. ;)

Sånn som det er nå, så responderer hodebunnen bra på den nåværende shampoen, men det kan hende kroppshuden reagerer og at hun får disse kvisene/nuppene som følge av det.

Eneste måte å finne ut om det er shampoen som er synderen er å bytte, og da er det like greit å bytte til en shampo som kan sørge for at hodebunnsproblemene også forsvinner.

Forsvinner ikke problemene på mage/bryst når hun bytter shampo, er nok en tur til legen en ide. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...