Gjest nino Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har filmet masse småklipp gjenno tidene som jeg kunne tenke meg å lage til en film med musikk i bakgrunnen og sånn. Er dette veldig avansert? noen som har peil på et enkelt program jeg kan bruke?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Det kommer egentlig først litt an på hva slags format du har filmet i, og om du kan overføre snuttene til pc-en uten videre. Om DET problemet er løst er det egentlig ganske enkelt. Om du bruker mac kan du bruke iMovie som hører med i OS-pakka, i Windows er jeg usikker på hva som kan brukes av sånt som hører med eller er gratis, jeg har bare jobbet med kjøpeprogrammer som After Effects og Avid, men disse er det ikke vits i å kjøpe til hobbybruk (de koster MYE penger i grunn).
enden Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Kjører du Windows XP kan du bruke Windows Movie Maker. Har du det ikke installert kan du laste det ned her. Det krever XP SP2, men den bør du uansett ha installert. Kjør også windows update etter å ha installert Movie Maker. Jeg mener å hsuke at det er et par sikkerhetshull i den upatchede versjonen. Jeg har aldri brukt iMovie, men alle de enkle programmene fungerer rimelig likt. Det er bare å trekke videoklippene inn i programmet og stable de i den rekkefølgen du vil ha de. Hvert enkelt klipp kan redigeres ved å flytte litt på start og sluttidspunktet og man kan legge til overganger, lyd, tekst og diverse annet småtteri. Til slutt skal selve filmen lages. her må du velge et passende format alt etter hva du vil bruke den ferdige filmen til. Konverteringsjobben tar en del tid avhengig av hvor kraftig PC-en er og lengden/kvaliteten på den ferdige filmen. Endret 16. juni 2006 av enden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå