Gå til innhold

Like gardiner i alle rom?


Mrs. B

Ville DU gått for samme gardinene i hele leiligheten?  

  1. 1. Ville DU gått for samme gardinene i hele leiligheten?

    • Ja
      6
    • Nei
      33


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om å ha like gardiner i alle rom? Til stuen har vi kjøpt lange ecry (creme) fargede gardiner med maljeoppheng. Vi trenger også gardiner på soverom og kontor (kjøkken og stue er i ett).

Har ikke funnet noe vi har falt totalt for enda, og plutselig kom vi på at vi kanskje skulle kjøpe like gardiner som vi har i stuen til disse to rommene også? Leiligheten er jo ikke så stor, så vi tror det kanskje vil bli en fin helhet.. Veggene i alle disse rommene er eggehvite...

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville jeg ikke hatt det samme i alle rom, men det er meg.

men hvis gardinene ikke er for dyre kan jo dette være greit frem til dere finner et alternativ. Disse gardinene kan evt. gjøres om til puter til stuen hvis dere går lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det høres pent ut med like gardiner, men ville kanskje variert opphenget litt? Uten maljer på soverommet, men samme stoffet f.eks.

Det kommer jo litt ann på stilen ellers i leiligheten, men det er alltid lekkert med helhet. Det får leiligheten til å virke større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilen ellers i leiligheten blir nokså minimalistisk.. med hvitt, sort, glass og stål.. derfor blir det kanskje en fin "luftig" helhet å ha de samme gardinene... tenkte vi da.

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir for kjedelig med like gardiner i alle rom, særlig når veggene er like i hele leiligheten.....

Jeg ville ikke ha gått for det, men du kan jo prøve deg fram, og ev sy gardinene om til puter, e.l. dersom du går lei (som Lea skrev)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte plissje-gardiner!

Eller hvorfor ikke røde?!

De trenger nemlig ikke stjele noe lys fra den lille leiligheten deres, men dere kan allikevel stenge omverdenen og lyset ute. Dessuten vil de danne en fin linje gjennom hele leiligheten og det ser fint og ikke kjedelig ut fra utsiden. Med røde tekstiler og grønne slanke planter blir det bare dødsbra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar så langt. Vi skal nok ha persienner i tillegg.. gardinene blir nok mest slik at de bare henger rett ned på hver side av vinduet også er det persiennene som vi kommer til å bruke "effektivt". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt valgt ulike gardiner i de ulike rommene, da samme gardiner over alt kan bli fryktelig kjedelig og man blir mye fortere lei. Like gardiner kan faktisk være en ide, men da ville jeg hatt ulike farger på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke plissje :oops: , men liftgardin. Har persienner selv, men ville heller hatt lystette liftgardiner. Persienner slipper nemlig gjennom endel lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ikke for å være ekkel Gla, men det heter plissè, ikke "plissje" *grøss*

Jøss så pirkete da. :roll:

Personlig ville jeg ikke hatt samme gardiner i hele liligheten, men stilig kan det bli likevell.

Jeg ville vel heller ha valgt noe i samme stil som stuen ettersom det går i samme veggfarge.

Litt mere "kjøkkenstil" på kjøkkenet og "kontorstil" på kontoret.

Fargene kan jo være noe av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi har like gardiner i to rom. Det er stua, og det tilstøtende rommet, som er kombinert spisestue/kontor. Det er like maling på veggene også, så dette anså vi egentlig som "ett rom" bare todelt, på en måte.

Ellers kunne jeg ikke tenkt meg å ha likt overalt nei. Har typsik "kjøkkengardiner" på kjøkkenet, de er faktisk rødrutete. Ser koselig ut. (Vel, nå er det jul, da henger der julegardiner med nisser på da..)

Og på soverommet har vi tykkere, "tyngre" gardiner, for å stenge ute lys (men samtidig er de i en lys farge, derfor er de tykke, for å stenge ute likevel)

Nei, jeg ville ikke hatt samme gardinene i hele leiligheta, det hadde jeg antakelig syntes ble fort kjedlig, pluss at jeg foretrekker å tilpasse dem til rommene.

Det er nå likevel bare min mening, men som det nevnes, du kan forsøke, og så heller bruke stoffet til puter eller lignende istua om du ikke trives med det, dersom det ikke er så syrt da (dog, det kan kanskje bli MAAAAAANGE puter?

Alt i alt er dette DITT valg, så min mening teller nok ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det kommer til å passe utmerket med den stilen dere har valgt dere!

Jeg hadde nok kjørt for samme gardinene i hele leiligheten om de hadde vært veldig fine og alle rommene skulle ha samme minimalistiske preget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten leilighet selv og har like gardiner i alle vinduer.

Har også samme farge i alle rom - men hvert rom har også ihvertfall en forskjellig farget vegg som bryter med grunnfargen som er i alle rommene. Jeg trives svært godt med det og synes ikke det er kjedelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...