Gå til innhold

nå kan du slippe bompengebetalingen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det ikke er ulovlig allerede nå, så blir det ulovlig ganske snart. Bompenger er en stor inntektskilde for staten, og jeg tror ikke det er en ordning som avvikles med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis noen gidder å prøve saken for retten etter å ha blitt tatt for å ha kjørt med sånn folie på skiltene vil de tape saken, og dermed skape presedens. Etter forskriftene skal skilter på kjøretøyer være godt synlige, og det er de ikke når man dekker dem til sånn at de ikke kan sees på bilder når man sniker i bompengeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den greia vil jo ha samme effekt på f.eks. automatisk trafikkontroll. Folk som stikker av fra bensinpumpa uten å betale vil også være mye vanskeligere å ta. Det var ikke akkurat lett å se skiltet, selv på relativt nært hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synd at noen brukes så mye tid og krefter på noe så ego eller "usolidarisk" som dette. Tenk om de kunne hatt litt engasjement for f.eks. barns trafikksikkerhet i steden!

Jeg ser for meg en mannetype som drikker for mye, og som kun er opptatt av bensinpriser, fotball, bompenger o.l. Som syter over en bompengeavgift på 1500 kr i året, men som definitivt har råd til å betale det, men vil heller bruke pengene på fyllekuler. OK, dette var min generalisering.

Det "morsomme" er jo at han selger denne plastfilmen for tusen kroner. Hvor mye koster den å lage? 5 kroner? Og i steden for å vise "ekte solidaritet" med andre som er lik seg selv, så lopper han dem for penger! Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den greia vil jo ha samme effekt på f.eks. automatisk trafikkontroll. Folk som stikker av fra bensinpumpa uten å betale vil også være mye vanskeligere å ta. Det var ikke akkurat lett å se skiltet, selv på relativt nært hold.

Blir ikke helt det samme som når man blir filmet. Prinsippet er at blitsen lager refleksjon slik at nummeret blir usynlig. Man har ikke blits på videokamera eller ei når man titter på bilen med øynene.

Bare til opplysning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

For en type... dette blir for dumt. Det er så typisk for noen mennesker; "alt er såååå dyrt i norge (les: flesk, sprit, bensin og røyk) og veiene er for dårlige, og hvorfor gir ikke staten meg ditt&datt som JEG har krav på, og jeg gidder i allefall ikke betale bomavgift/nrk lisens/osv". "Meg, meg, meg, mine særinteresser, mine behov".

Det verste er jo at slike mennesker er så individualistiske, de gidder IKKE betale for noe DE SELV ikke trenger ("jeg ser bare på TV3, så hvorfor skal jeg betale NRK-lisens"). Derfor burde jo bompengevei vært strålende for dem; her betaler de faktisk for veien de selv kjører på. Men nei - akkurat DET skal "samfunnet" betale for dem.

:frustrert:

Endret av Embla s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke helt det samme som når man blir filmet. Prinsippet er at blitsen lager refleksjon slik at nummeret blir usynlig. Man har ikke blits på videokamera eller ei når man titter på bilen med øynene.

Bare til opplysning  ;)

Jeg er klar over hvilke prinsipper som ligger bak, men poenget mitt var altså at ut fra bildet i avisen, så vil nummerskiltet være vanskelig å lese med det blotte øye. Skjønner?

Endret av Druscilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...