Gå til innhold

Maurtue i blomsterbedet...


Cola;)

Anbefalte innlegg

Jepp, så har jeg fått maurtue i blomsterbedet mitt :frustrert:

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dem? Eller må jeg bare finne meg i at de er der?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor hadde et tips: strø bakepulver og vaniljesukker blandet i maurtråkkene. Da bærer de det med seg i tua og gir det til dronninga. De liker sukkeret, men tåler ikke bakepulveret og dør. Vips er du kvitt dem! Dør dronninga forsvinner visst alle.

Har ikke prøvd det, men jeg har hørt flere som har brukt bakepulver. De har da strødd det i tua, du kan jo prøve det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute og strødd en søt, god og forhåpentligvis dødelig blanding i bedet.

Så nå kan maurene ha fest, så lenge det varer... :ler:

Skal holde deg oppdatert på hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

ellers kan du kjøre et jernspett langt ned i tua på høsten og la det ståder over vinteren, da fryser hele tua ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det ser ut som om bakepulveret gjorde susen, der gitt... :klappe:

Har vært og pirka godt i blomsterbedet i dag, og ikke en eneste maur og se, så dette anbefales til alle som sliter med maur :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om bakepulveret gjorde susen, der gitt... :klappe:

Har vært og pirka godt i blomsterbedet i dag, og ikke en eneste maur og se, så dette anbefales til alle som sliter med maur :hoppe:

Og blomstene overlevde? Vi har maurtue i kjøkkenhagen nemlig, og jeg vil ikke bruke kjemisk maurmiddel der det er mat vi skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...