Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 hei har en hund som har fått løpetida .. vet ikke akuratt når hun begynte med den. men vi vil gjerne ha valper på henne...når vet vi hvordan hun er klar? noen spesielle tegn som gjør at vi kan se at nå kan hun stå for en hann hund? vi må et stykke unna for å pare henne så greit å vite sånn ca når hun kan stå...
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Mellom niende og fjortende dag i løpetida er hun klar. Det varierer. Men det er ikke sikkert hun vil godta den hannen dere har valgt ut. Har hørt om hunner som er selektiv når det gjelder hvem de vil parre seg med.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Jeg syns at DERE ikke er klar for valper hvis dere ikke vet såpass engang! En tispe bør være minst tre år før hun får valper, og stilt ut med gode resultater. Har dere hatt hunden siden hun var valp og hun er gammel nok, så burde dere vite dette her selv... Huff...
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Jeg syns at DERE ikke er klar for valper hvis dere ikke vet såpass engang! En tispe bør være minst tre år før hun får valper, og stilt ut med gode resultater. Har dere hatt hunden siden hun var valp og hun er gammel nok, så burde dere vite dette her selv... Huff... ← du er IKKE voksen nok til å skrive inn med holdningen din . så bare kutt du ut.... og neste gang så logg deg inn og vis hvem du er....
Gjest Ninakanin Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Jeg syns at DERE ikke er klar for valper hvis dere ikke vet såpass engang! En tispe bør være minst tre år før hun får valper, og stilt ut med gode resultater. Har dere hatt hunden siden hun var valp og hun er gammel nok, så burde dere vite dette her selv... Huff... ← Jeg skriver faktisk under på denne, bare litt mindre hissig/streng.. Om du ikke vet slike sentrale ting som dette, så bør du iallefall hive deg over en haug med bøker fort som fy før valpene kommer.
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Mellom niende og fjortende dag i løpetida er hun klar. Det varierer. Men det er ikke sikkert hun vil godta den hannen dere har valgt ut. Har hørt om hunner som er selektiv når det gjelder hvem de vil parre seg med. ← tusen takk for hjelpa..... det satte jeg stor pris på... heldigvis at det er noen fornuftige her ... istedet for visse andre folk som bare elsker å irritere ,,,,,,
Gjest lillelou Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Det er vel neppe for å irritere,heller for å vise tegn på ansvarlighet. jeg er forøvrig totalt enig med Ninakanins utsagn.
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 Det er vel neppe for å irritere,heller for å vise tegn på ansvarlighet. jeg er forøvrig totalt enig med Ninakanins utsagn. ← ok greit nok det.... gidder ikke å diskutere å krangle.... men jeg spurte bare om et enkelt spørsmål... har hatt flere hundefødsler opp igjennom oppveksten min.... men har aldri hatt peiling på når tiden var inne.. det var det min far som tok seg av.... men uansett har nå fått svar på det jeg lurte på så takk.........
Gjest Ninakanin Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 Okay, siden du tok sånn på vei og trodde innleggene bare var for å irritere, så kan jeg si de tingene jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt, Laika.. For det første, så tenkte jeg på valpene som skal få et hjem. Er du sikker på at du finner gode hjem til alle sammen? Og så kommer resten: - Har du røntget hunden for HD, og har papirer på at den er ok i hoftene? - Er du sikker på at hunden ikke lider av andre arvelige problemer? - Er tispe og hannhund av godt gemytt? - Har du premieringer som viser at den er lur å alve på i forhold til rasens beste? - Er hunden moden nok til dette? - Har du kunnskap om hvilke tilrettelegging som må til under tispas drektighet? - Har du satt deg inn i vaksinasjoner av valpene, ormekurer og foring, chipping og stamtavler? - Har du kunnskap om viktig sosialiseringstrening før valpene reiser hjemmefra? Det er andre ting å tenke på også, men her er det som kom inn i hodet mitt ved første gangs lesning av innlegget ditt. Det kan jo hende du er en seriøs oppdretter og kan alt sammen, men det kom i såfall litt dårlig frem når du ser ut til å skulle gjennomføre en svært lite planlagt parring.
Gjest Ninakanin Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 ok greit nok det.... gidder ikke å diskutere å krangle.... men jeg spurte bare om et enkelt spørsmål... har hatt flere hundefødsler opp igjennom oppveksten min.... men har aldri hatt peiling på når tiden var inne.. det var det min far som tok seg av.... men uansett har nå fått svar på det jeg lurte på så takk......... ← Okay, men da er jo ting litt på stell! Spør din far om råd da, kanskje han har mange lure tips
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 ok greit nok det.... gidder ikke å diskutere å krangle.... men jeg spurte bare om et enkelt spørsmål... har hatt flere hundefødsler opp igjennom oppveksten min.... men har aldri hatt peiling på når tiden var inne.. det var det min far som tok seg av.... men uansett har nå fått svar på det jeg lurte på så takk......... ← Uansvarlig holdning å innta... "jo, atte faren min kan det, så da kan tispa mi ha valper." Håper tispa ikke tar seg...
Gjest baby-E Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 Uansvarlig holdning å innta... "jo, atte faren min kan det, så da kan tispa mi ha valper." Håper tispa ikke tar seg... ← det er vel heller det at hun har erfaring fra tidligere, men har ikke vært med på hele prosessen... Syns det er dårlig svar til trådstarter her. Hun spurte ikke om hvor uansvarlig hun er, men om når tispa kunne pares!
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #13 Skrevet 15. juni 2006 det er vel heller det at hun har erfaring fra tidligere, men har ikke vært med på hele prosessen... Syns det er dårlig svar til trådstarter her. Hun spurte ikke om hvor uansvarlig hun er, men om når tispa kunne pares! ← tusen takk..... takk for at det finnes mennesker som forstår..... stor til deg......
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #14 Skrevet 16. juni 2006 Okay, siden du tok sånn på vei og trodde innleggene bare var for å irritere, så kan jeg si de tingene jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt, Laika.. For det første, så tenkte jeg på valpene som skal få et hjem. Er du sikker på at du finner gode hjem til alle sammen? Og så kommer resten: - Har du røntget hunden for HD, og har papirer på at den er ok i hoftene? - Er du sikker på at hunden ikke lider av andre arvelige problemer? - Er tispe og hannhund av godt gemytt? - Har du premieringer som viser at den er lur å alve på i forhold til rasens beste? - Er hunden moden nok til dette? - Har du kunnskap om hvilke tilrettelegging som må til under tispas drektighet? - Har du satt deg inn i vaksinasjoner av valpene, ormekurer og foring, chipping og stamtavler? - Har du kunnskap om viktig sosialiseringstrening før valpene reiser hjemmefra? Det er andre ting å tenke på også, men her er det som kom inn i hodet mitt ved første gangs lesning av innlegget ditt. Det kan jo hende du er en seriøs oppdretter og kan alt sammen, men det kom i såfall litt dårlig frem når du ser ut til å skulle gjennomføre en svært lite planlagt parring. ← Trådstarter: kan du svare ja på alle disse spørsmålene?
Gjest gjesta Skrevet 16. juni 2006 #15 Skrevet 16. juni 2006 Trådstarter: kan du svare ja på alle disse spørsmålene? ← absolutt kan jeg det...... hunden min er 3 år... har gode papirer og er så frisk som den kan bli.... hannhunden har oxo gode papirer hvor den og foreldrene hans igjen er premierte hunder... dyrlegen vår har anbefalt oss å parre henne.....
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #16 Skrevet 16. juni 2006 Lykke til med parringen! Det er alltids en gjest som skal angripe andre i hytt og pine. Akkurat som gjest her vet hva du kan eller kan bestemme hva du skal. Venn deg til det..
Gjest gjesta Skrevet 16. juni 2006 #17 Skrevet 16. juni 2006 Lykke til med parringen! Det er alltids en gjest som skal angripe andre i hytt og pine. Akkurat som gjest her vet hva du kan eller kan bestemme hva du skal. Venn deg til det.. ← tusen tusen takk.... du er en ordentlig bruker.... skulle ønske vi hadde fler av deg..... og uansett hvilke spørsmål gjest skulle komme med nå så kommer jeg ikke til å svare henne mer.... jeg stilte bare et enkelt spørsmål for å vite nøyaktig.... og når det tar sånn av så gir jeg bare opp.... men som du sier..... noen er her bare for å angripe.... har sett det på andre innlegg oxo og synest det vanvittig unødvendig at et spørsmål skal bli til maaaange spørsmål.... men stor klem til deg binna
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #18 Skrevet 16. juni 2006 Ikke skyld på alle gjester. Jeg er gjest og jeg svarte bare på spørsmålet at hun kan parres mellom niende og fjortende dag. Det er enkelt å lage valper, men jeg kan trodde at en som bevisst skal parre tispa og allerede har skaffet en hannhund vet om hundene er sunne. Hvis det er første gangen Trådstarter skal parre tispa så er det ikke rart hun har noen spørsmål. En gang må være den første for alle.
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #19 Skrevet 16. juni 2006 Ikke skyld på alle gjester. Jeg er gjest og jeg svarte bare på spørsmålet at hun kan parres mellom niende og fjortende dag. Det er enkelt å lage valper, men jeg kan trodde at en som bevisst skal parre tispa og allerede har skaffet en hannhund vet om hundene er sunne. Hvis det er første gangen Trådstarter skal parre tispa så er det ikke rart hun har noen spørsmål. En gang må være den første for alle. ← Nei, det var ikke meningen å skylde på alle gjester. Det er alltids EN gjest...
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #20 Skrevet 16. juni 2006 Dyrlegen anbefalte å parre tispa?? Herregud.. Det må være verdens mest idiotiske grunn til å å få valper på en hund... Men men.. noen bruker unnskyldningen og tror at andre biter på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå