Gå til innhold

samboer m/mann,tenker på "Jente"

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har møtt mannen i mitt liv- mannen med stor M. jeg synes han er den flotteste mannen jeg har møtt i mitt 26 årige liv-jeg ser opp til han, og elsker han

men har jeg valgt riktig- visst er han fantastisk- visst har jeg det bra- men er jeg ærlig mot meg selv?

jeg tenker stadig på KVINNEN det ikke ble noe av for ett år siden! hun fikk en kjæreste etter at jeg dro, men vi har opprettholdt kontakten. i det siste har kontakten vært hyppigere, vi har snakket om å møte hverandre. jeg har fått nyss i at hun er single igjen... jeg har veldig lyst til å se henne igjen!

handler dette om:

1: at jeg er bifil og at valgmulighetene gjør meg sprø!?

2: at, som amerikanske forskere sier, at det finnes ikke bifili, men at jeg i sannhet er lesbisk, men ikke innrømmer det for meg selv!?

3: at forholdet til kjæresten min stresser meg, at ting har skjedd for fort, at jeg er redd for at jeg er "blindet av kjærlighet" og ikke ser den egentlige han

det er noe inni meg som ikke følger helt med, men jeg får ikke tak i det...

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her kan svare på hvorfor du føler slik du føler, det er bare noe du selv kan vite. Hvilken av de grunnene du har listet opp tror du stemmer da?

Jeg har hørt om forskere og vanlige mennesker også som sier at det ikke finnes noe som heter bifil, men at man egentlig er enten eller. Vel, jeg støtter ikke den påstanden i det hele tatt. Skal du høre på et knippe amerikanske forskere angående din legning?

Hva du skal gjøre, vet jeg derimot ikke. Det er nok ofte slik at man tror gresset er grønnere på den andre siden, selv om det kanskje ikke er slik.

Skrevet

Jeg har hørt at "alle er bifile". Det trur jeg mere på enn at ingen er det.

Gjest Gjest
Skrevet

Lei filmen "Kinsey", m liam neeson i hovedrollen!! Den er fantastisk. Du vet vel hvem kinsey var...(hvis ikke, søk på han på nett). Vel- anyway: han mente at ALLE kunne plassere seg på en skala fra en til seks angående orientering. 1 er HELT hetero, 6 er fullt ut homo/lesbisk. Mange som ble intervjuet av han, mente de var en 2 eller 3. Morsom film, iallefall!

Du er vel kanskje bifil; so what? Du sier ingenting om du er FORELSKET i jenta? Da er du vel bifil da. Hvis du ikke er det, kan du jo være biseksuell....men altså bare bli forelsket i menn, men tenne på kvinner(er det ikke slik det defineres da? :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

fra emnestarter:

bifil, biseksuell...

forvirret er jeg... :tristbla:

jeg er hvertfall enig i den skalainndelingen... men jeg bruker ikke tall, jeg bruker svart og hvitt og mellom der er det nyanser... jeg er altså i gråsonen... jeg liker henne ja, og tenker mye på henne- vi hadde vel blitt sammen om jeg ikke skulle dra.

"Roma ble ikke bygd på en dag"... :sjenert:

Skrevet

For min del er hetero/bi/homo-fil/seksualitets-begrepene lite nyttige kategorier for å definere meg selv og mitt seksual- og kjærlighetsliv.

Noen er slik at de må ha forhold til noen av begge kjønn for å ha det bra.

Skrevet
fra emnestarter:

bifil, biseksuell...

forvirret er jeg... :tristbla:

jeg er hvertfall enig i den skalainndelingen... men jeg bruker ikke tall, jeg bruker svart og hvitt og mellom der er det nyanser... jeg er altså i gråsonen... jeg liker henne ja, og tenker mye på henne- vi hadde vel blitt sammen om jeg ikke skulle dra.

"Roma ble ikke bygd på en dag"... :sjenert:

Bifil og biseksuell er det samme. Hetrofil/seksuell, bifil/seksuell, homofil/seksuell; alle er betegnelser på hva du TENNER SEKSUELT PÅ. Forelskelse har null og niks med saken å gjøre. Tenner du på begge kjønn, er du bifil, uansett hvem du blir forelska i.

Hvis det er slik Gjest skriver, at -fil er hva du blir forelska i, mens -seksuell er hva du tenner på, kan man jo da ikke vite hva slags legning man har før man blir forelska i noen. Og det veit man som regel. Jeg har faktisk aldri vært forelska i noen i hele mitt liv (selv om jeg er godt over 20), men jeg er helt sikker på hva jeg tenner på - det har jeg vært siden tidlig i tenåra.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Jeg har hørt at "alle er bifile". Det trur jeg mere på enn at ingen er det.

Helt enig.

Til trådstarter: Det kan jo tyde på at du er bifil, men at forholdet du nå har er ferskt vil nok også gjøre at du er i tvil.

Det handler jo ikke om at jenten fra ifjor er en jente, det handler om at følelsene dine for en annen enn ham du er sammen med fremdeles er til stede. Disse følelsene må du rett og slett finne ut av på egenhånd uten å blande inn tanken om at de to personene du er splittet mellom har forskjellig kjønn.

Skrevet

Hvorfor henge seg opp i legninger i akkurat denne saken? Det kan fort bare bli vanskeligere for trådstarter hvis hun setter seg i bås hvis hun i tillegg er usikker.

Gjest Gjest
Skrevet

*snart medlem* hadde et godt innlegg og et godt svar her synes jeg =)

-S-

Skrevet

Trur ikke det er lurt å putte folk i båser jeg heller, jeg bare skreib hva jeg oppfatta som seksuelle legninger.

For øvrig tror jeg at mennesket er et seksuelt vesen, alt annet er bare preferanser. Og TS er rett og slett bare nødt til å finne ut hva og hvem hun liker best.

Gjest Gjest
Skrevet

Fra emnestarter.

takk for seriøse svar! jeg var redd noen skulle bli flåsete og useriøse i denne sammenhengen, men det er godt å se at dere som har svart, har brydd dere om å faktisk tenke dere inn i den situasjonen jeg føler jeg er inne i nå.

jeg har aldri i mitt liv gjort et stort poeng av å like både gutter og jenter, for meg er det helt naturlig, men allikevel ser jeg selv her at jeg har tenkt "firkanta" (hmm, vanskelig å forklare...)

det er som en/flere svarte at man ikke burde tenke kjønn, men fokusere på det faktum at det er en annen enn den jeg faktisk er sammen med som vekker følelser i meg... jeg kjenner at den tanken gjør det lettere for meg å bearbeide og løse denne utfordringen.

jeg liker altså begge kjønn, og jeg har tenkt så langt at om jeg velger det ene, får jeg aldri det andre og at det kommer til å bli et savn og lengsel resten av livet... men dette stemmer nok ikke, inndelinge i kjønn er nok ikke så avgrensende. og nå har jeg valgt en mann som for hver dag viser nye sider av seg selv,og jeg blir mer og mer forundra over hvor mye ETT menneske kan romme!

...dette var nok bare første kapittel...

"Roma ble ikke bygd på en dag"

GOD SOMMER DERE :kose::dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...