Gjest Crig Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Jeg begynte på Microgynon for nesten to uker siden, på min første mensdag. Vanligvis har jeg mensen i 6 dager, men nå som jeg begynte på p-pilla har det ennå ikke sluttet å blø, hatt mensen i nesten 2 uker altså. Jeg vet at dette er vanlig, men lurer bare på hva deres erfaringer med dette er..? Blødde dere lenger enn vanlig da dere begynte på pilla, og i så fall hvor lenge...? Har hørt at det er vanlig å blø i 1-3 måneder, er det noen som har opplevd det...? Tror jeg blir gal hvis jeg skal gå og ha mensen hele sommerferien...=/
Saeria Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Det er ikke uvanlig bivirkning, nei. Det pleier å gi seg etter 1-3 mnd., men skjønner at det er kjipt å gå sånn. Jeg hadde småblødninger i over et halvt år da jeg gikk på kobberspiral, men det var fordi spiralen irriterte slimhinnene. Nå går jeg på p-sprøyte og har hatt litt småblødninger i det siste. Jeg har ikke opplevd noe spesielt av småblødninger hverken da jeg gikk på trionetta, yasmin eller plasteret (Evra). Men med disse fikk jeg andre bivirkninger, som derpresjoner (yasmin), flatt humør og null sexlyst(alle sammen).
Gjest Crig Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Ingen andre som har erfaringer å bidra med...? Begynner snart på den 4 uka med blødninger, er drittlei... Begynner å bli redd for at det aldri vil ta slutt. Noe som er dumt siden jeg så langt ikke har merket noen andre negative virkninger...
Viviwoom Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har også mellomblødninger Begynner sånn omtrent en uke før jeg egentlig skal ha mensen, også blør jeg i to uker til sammen. Er no' skikkelig ræl. Tror ikke det er uvanlig å blø gjennom hele måneden heller, men det hadde jeg aldri i verden orket. Iallefall siden det ikke er uvanlig å ha sånne blødninger i tre måneder... Hvis jeg skulle hatt mensen tre måneder sammenlagt, så ville jeg blitt sinnsyk. Kanskje du burde ta kontakt med legen din og be om å få bytte merke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå