Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 - Ikke ta med drikkeflaske som surkler i 30 sekunder etter hver slurk du tar, særlig ikke hvis du må ha en slurk annethvert minutt. (Det finnes stille drikkeflasker, Olden sin er fin) - Ikke ta med deg kålrot eller eple eller annen bråkete frukt og tygg den med åpen munn og masse smatting. Det skal være stille på lesesalen! ... jada, jeg er uhyre intolerant. Men jeg blir litt oppgitt når jeg må sitte og høre på slikt en hel dag..
Gjest LilSweetie Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Ennå ikke ferdig med eksamen? Synes synd på deg, lykke til! (jeg bråker nok litt på lesesaler.... )
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Takk for det LilSweetie. Du kan jo tenke på meg neste gang du knasker eple på lesesalen, kanskje er det jeg som sitter og skuler på deg
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 ærlig talt..hvis du ikke tåler folk (og alt "folk" måtte innebære) hvorfor leser du ikke hjemme?
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Vel, jeg skjønner litt, men å irritere seg over vannflasker er allikevel å gå for langt. Selv har jeg hatt kontor vegg i vegg med en person som konstant chatter på nettet med headset, og jeg har hørt hvert ord. Men jeg skylder mest på min egen mangel på konsentrasjon.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Jeg er enig med trådstarter jeg. Lesesalen er et sted hvor det bør være rimelig stille. Ikke alle kan sitte hjemme og lese i ro og mak, hvis man bor i kollektiv eller har familie kan det være vanskelig. I dagens samfunn er det jo så få steder det er stillhet og ro, selv på offentlig fokebibl er det jo ikke stille lenger, bibliotekarene har sluttet og hviske og si "hysj" med steng stemme. De som vil bråke kan jo bare sette seg et annet sted og lese? Og ja, det er lett å bli smålig når man sitter hele dagenj på lesesalen og leser stoff som er vanskelig å forstå. Jeg hadde et fag jeg syntes var veldig vanskelig og trengte dyp konsentrasjon for å ikke miste tråden da jeg leste det. husker det en gang satt en ved siden av meg som løste en oppgave: hun hamret på kalkulatoren så hardt at jeg trodde den skulle gå i stykker). Jeg ble sittende og høre på denne rytmiske hamringen på kalkulatoren i stedet for å få med meg det jeg leste. Ellers har jeg også opplevd disse som blir så i sin egen verden når de leser/løser oppgave at de begynner å sukke høyt og tom småsnakke med seg selv Og ja, jeg er heller ikke ferdig med eksamen. Faktisk har jeg to igjen. fælt å ha eksamen så seint mens alle andre har fri på ettermiddagene og sitter ute i sola (jeg er som vanlig helt bleik..)
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Og ikke sett på seg skoene med mest klikkende hæler, og gå fort og bestemt og mest mulig bråkete forbi radene. Ikke snakke med venninnen med en gang man har reist seg fra sin pult og går mot døra, fordi man er ferdig å lese selv er ikke alle andre som sitter der ferdig. Ikke tro man er flink som skrur av lyden på mobilen, når man har den på vibrering liggende rett på trepulten (og skriver meldinger med minutters mellomrom, og får like mange svar) Ikke stå og hyle og le ukontrollert rett utenfor glassdørene til lesesalen, lyden stopper ikke selv om det er en tynn dør mellom.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 Til TS: Jeg skjønner deg kjempe godt!!! Jeg klarer ikke lesesaler. Og alle de som tror at det ikke bråker når man skriver meldinger (klikke lyder fra tastene) eller "hvisker" til hverandre... Men toppen var det da en type kom på eksamen med potetgull! Stor knitrepose med knasende chips! Lykke til med lesingen! Ørepropper koster ikke så veldig mye, kanskje en god investering? :-)
Tigerlily Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 Det er mange som får mordblikk fra meg i løpet av en dag på lesesalen... - de som spiser knase-mat - de som spiser knase-mat pakket inn i knase-innpakning - de som hvisker i mer enn 5 minutter av gangen - lesesalen er ikke en café! - hosting og hosting og hosting og hosting og... - snufsing og snufsing og snufsing og snufsing og... - de som absolutt skal slå en rytme med pennen/blyanten - de som har mobilen på vibrering og sender melding hvert minutt - ...og som har skikkelige klikke- eller knatretaster Jah. Lesesalen skal være stille (ikke stille som i graven, men stille som i at det går an å konsentrere seg), er derfor det heter lesesal, ikke café!
Krista83 Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 Sist jeg satt på lesesalenb hadde jeg med meg en bærbar pc, satt og skrev oppgave på den. Lange negler og dermed masse lyd fra hvert tast. Fikk en del blikk. Sluttet å gå på lesesal jeg. liker med bedre hjemme når jeg leser.
Klips Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 Jeg hadde kontor ved siden av en som plystret. Stakkars, han var jo bare i godt humør, men etter noen uker kunne jeg kaldkvælt ham. Godt det bare var et vikariat En annen ting er de som sovner, og snorker! på lesesalen.
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 Men jeg skylder mest på min egen mangel på konsentrasjon. ← Jeg gjør også selvfølgelig det. Men det er så utrolig lett å irritere seg over sånne småting på en sånn plass hvor man sitter og skal konsentrere seg så hardt man kan og nærmest leter etter unnskyldninger for å tenkte på noe annet enn pensum.. Og den vannflaska er faktisk bare helt utrolig. Normale vannflasker gjør meg absolutt ingenting, men denne slipper ikke nok luft til nedi flaska når hun har tatt en slurk, så den blir stående og surkle til vakuumet er fylt. Og det tar litt tid. Grunnen til at jeg sitter på lesesalen likevel er at det er der jeg jobber aller best, i utgangspunktet. Hjemme finner jeg på alt mulig annet, husarbeid og lignende. I kantina klarer jeg ikke å la være å legge merke til folkene rundt meg. Grupperommene er alltid opptatt. Så da er det lesesalen jeg står igjen med. At jeg har konsentrasjonsproblemer er det vel ingen tvil om
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #13 Skrevet 15. juni 2006 En annen ting er de som sovner, og snorker! på lesesalen. ← Jeg har til gode å oppleve snorking da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå