Gå til innhold

Brun fortest på magen

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Har lagt merke til at magen først blir kjempebrun mens armer og legger henger kjempelangt etter! Hvorfor er det slik? Er det fordi det er mer fett på magen enn på de tynnere kroppsdelene? Puppene blir også ganske fort brune.

Men da er det rart at rumpa ikke tar til seg farge nesten i det hele tatt vel? Den er jo større enn magen...

Videoannonse
Annonse
Gjest BagLady
Skrevet

For ikke å snakke om leggene - de er hvite de. Jeg blir snøblind hver gang jeg ser ned på dem jeg :roll:

Så jeg går ikke med solbriller for å se kul ut, om noen skulle tro det :briller2:

Men magen blir fort brun ja :Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke det har noe med fett å gjøre. Huden på magen og brystet er mykere og tynnere enn på ben og armer, kanskje noe med det å gjøre?

Tips: smør kokosolje (cocosa f.eks.) på armene, bena og andre steder du vil at sola skal ta ekstra. Men, pass på.. VELDIG lett å bli brent.

Er like brun på bena som på overkroppen nå, tror det skyldes kokosoljen.

Gjest Catwoman
Skrevet

Rumpa er vel den kroppsdelen som er minst i sola, er ihvertfall ikke mange ganger i løpet av livet jeg har solt rumpa mi. Så den har vel ikke så godt underlag og blir derfor ikke så fort brun.

Skrevet

Jeg blir ikke veldig fort brun på magen, men derimot på armene :)

Gjest meya84
Skrevet

Jeg blir dobbelt så brun på magen som resten av kroppen, har lenge lurt på hvorfor ja! I fjor etter jeg var i syden så det direkte komisk ut fordi magen varså mye brunere enn resten :overrasket:

Armene blir jo aldri brune :forvirret:

Skrevet

Og jeg opplever at korsryggen alltid blir veldig brun, men resten av kroppen er kritthvitt. Ja til selvbruning :Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet
Tror ikke det har noe med fett å gjøre. Huden på magen og brystet er mykere og tynnere enn på ben og armer, kanskje noe med det å gjøre?

Tips: smør kokosolje (cocosa f.eks.) på armene, bena og andre steder du vil at sola skal ta ekstra. Men, pass på.. VELDIG lett å bli brent.

Er like brun på bena som på overkroppen nå, tror det skyldes kokosoljen.

Hovr selges det? :)

Skrevet
Tips: smør kokosolje (cocosa f.eks.) på armene, bena og andre steder du vil at sola skal ta ekstra.

Ja, hvis man vil at huden skal koke så :forvirret:

Skrevet
Og jeg opplever at korsryggen alltid blir veldig brun, men resten av kroppen er kritthvitt. Ja til selvbruning :Nikke:

Jeg og. Rart det der, men korsryggen blir nesten svart!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg blir ikke så brun på magen. Kanskje det bare er der du har mest pigmenter i huden.

Selv blir jeg fortest brun på brystet og øvre del av ryggen.

Gjest gjest1
Skrevet

Nå gikk puppene fra det jeg trodde var brunt til rosa da men :P

Magen blir aldri solbrent uansett :klø:

Skrevet

Jeg blir fortest brun på armer og bryst, så kommer ryggen.

Så tror nok det bare er forskjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg og blir alltid veldig brun på magen og knærne, pussig nok. Leggene og brystet blir jeg så og si aldri skikkelig brun på. Merkelig det der...

Skrevet

Helt enig med at magen blir fort brun. Deretter kommer skuldrene og ansiktet hos meg, har så mange fregner på kinnene og nesa at jeg ikke kan telle dem lengre ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, hvis man vil at huden skal koke så  :forvirret:

Det er litt forskjell på mineraloljer (som gamle dagers vaselin f.eks.) som la seg utenpå huden som et lag, slik at huden begynte å "koke". Sinnsvakt! :overrasket:

Planteoljer trenger ned i, og pleier huden. Jeg sprayer meg alltid med vannfast solfaktor først, og smører så kokosolje på steder hvor jeg har eksem. Dette fordi jeg da får bedre effekt av solen slik at eksemen forsvinner megafort! Samtidig som huden er beskyttet. Særlig viktig å beskytte mot de farligste strålene, nemlig UVA (de samme som man får i solarium). Man blir ikke så solbrent av de, men de trenger dypt ned i hudlagene, og kan lage mye skade (for ikke å snakke om aldring av huden :forvirret: ).

Så det er ikke noe dårlig tips. Særlig ikke for dem som har psoriasis og eksem. Disse tilstandene blir gjerne behandlet med UVB stråling hos hudlege. Ved å filtrere bort UVA strålene med beskyttelse, pluss smøre på f.eks. kokosolje (jojoba går også bra) får man det beste ut av solen, og kan behandle seg selv på den måten. "Vanlige" mennesker vil også bli brunere, hvis de ønsker det! :)

Ser at dette ikke var temaet her, men måtte bare kommentere det!

Jeg blir også brun på magen først forresten, aner ikke hvorfor!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir fortest brun på de områdene som hele livet har vært mest i sola, dvs armene, ansiktet og brystet. Jeg går ikke mye med bare legger om sommeren, og blir derfor aldri brun der. Magen soler jeg også sjelden, og blir derfor ikke brun der.

Er nok litt selvforsterkende dette her....

Gjest gjest1
Skrevet

Men jeg går aldri med bar mage... går alltid med kortermet genser, hvis ikke ruller jeg opp ermene, så her er det jo helt motsatt..

Skrevet

Det varierer kanskje litt fra person til person? :klø:

Jeg trodde også at man ble fortere brun på magen fordi det er mer fett der :sjenert:

Skrevet

Har fundert litt på dette, blant mange andre ting og har kommer frem til følgende teori (som jeg tror stemmer :P ):

Når man ligger på ryggen og soler magen, så er huden der strekt ut, og man får solt alle små groper, folder og huden da den er utstrekt.

Mens når man etterpå står i speilet og ser, så er ikke huden lenger like utstrekt som når man ligger. Den presses litt sammen, og dermed så ser det mye brunere ut. Det er bare å stå foran speilet og strekke seg og deretter synke sammen, så ser man forskjellen.

Det er som hvis man har en farge spredt over et større området, så synes den ikke så godt, men hvis man skraper all fargen sammen, så blir fargen sterkere, og ikke så gjennomsiktig.

Jeg blir dritbrun (hehe) uansett, so I don't care! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...