Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Hvor har dere penger og bank kort når dere er på ferie? Da mener jeg når dere gjerne er på shopping og slik.. på hotellet får da kan man jo ha det i safen. Skal til mallorca på lørdag og har ikke lyst å bli frastjålet penger eller bank kort.
Arkana Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har dem i lommeboka i veska mi. Er ikke redd for å bli ranet, passer alltid godt på veska mi.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Jeg gjemmer kortet de fleste andre steder enn i lommeboka, for den legger jeg allerhelst igjen i safen. Kortet passer fint i f.eks. i en igjenkneppet _frontlomme_ i trang olabukse, eller innerst i en av de minst tilgjengelige lommene i veska. Har alltid et reservekort i safen, og passer på å ha småpenger lett tilgjengelig (også for eventuelle lommetyver). I tillegg passer jeg godt på veska. Paranoid? Tror ikke det. Har reist en god del etterhvert og sett hvor mye tap av kort kan skade en ferie. Jeg 'vet' at før eller siden vil noen også lette meg for mitt kort og penger, men har et prinsipp om at denne 'noen' iallefall skal få lov å lete litt først
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Veldig enig med overstående gjest. Ellers har vi god erfaring med å sy små lommer på innsiden av linningen på bukser, shorts og skjørt. Lommene, som lukkes med borrelås, er litt større enn et kredittkort, og der har vi større sedler (sammenbrettet), ett eller to kredittkort, visittkort osv. Disse lommene fungerer også for ungene som "sikkerhetsanstaltning". Vi putter visittkort med navnet og adr. til hotellet, samt penger nok til dem til at de skal kunne ta en taxi hjem hvis de skulle komme bort fra oss foreldrene Klær uten linning (kjoler) kan få festet slike lommer med sikkerhetsnål på innsiden av klesplagget. Ellers har vi slike reisevesker som er store nok til passene, som festes med belte på innsiden av tøyet, direkte inn mot kroppen. Noen penger er også "lurt" å ha i veska. Blir du overfalt, kan disse stjeles uten at alt er borte, og ranerne er sansynligvis fornøyd med det de finner.....
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Vi bruker stort sett magebelte til kort, pass og store sedler. Resten har vi i lommer/ vesker. (Småsummer som ikke er så farlig å miste)
Gjest baby-E Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 pleier å ha safe på hotellet. Så tar jeg bare med meg de pengene jeg trenger når jeg skal ut, og de har jeg i lommeboken i vesken.
orakel Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Vi bruker safe på hotellet til pass, billetter og de kortene vi ikke har på oss. Har til enhver tid kun ett kort hver på oss under klærne og de andre i safen. Bruker stortsett visakortet til å ta ut penger og masterkortet til å betale i butikker (alt etter hva som lønner seg med tanke på gebyrer etc). Vi bruker pengebelte hvor jeg har kort og større sedler og også denne denne varianten som festes i beltet og has på innsiden av buksen. Har sånne stive plastlommer til kortene slik at de ikke skal knekke. Sørger alltid for å ha noen mindre sedler og mynter lett tilgjengelig. Pleier å gå med ryggsekk. Samsonite har noen ganske små hvor det ikke er så lett å komme til glidelåsen. Den går jeg med på magen i store folkemengder. Siden pass er det eneste godkjente norske id-kortet i utlandet har vi kopier av id-sidene i passene med. Jeg er alltid veldig obs på at jeg ikke har på meg dyre smykker, vesker eller annet som vil fungere som magneter på tyver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå