Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har flere stk på engelsk som jeg har fått tilsendt på mail, men kunne gjerne tenkt meg å oversatt disse til norsk.

Hvordan går jeg frem?

Regner med et vanlig worksdokument ikke duger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har dem i hvilket format? Og vil over til hvilket?

Og oversette midt i mellom disse to, ja?

Skrevet
Du har dem i hvilket format? Og vil over til hvilket?

Og oversette midt i mellom disse to, ja?

:sjenert: Har ingen anelse om formatet.

Vil oversette en ebook jeg har, men om jeg skal videresende "den oppdaterte" per mail så må jeg vel lage/ skrive oversettelsen i et spesielt dokument?

Er totalt grønn på det området der..

Skrevet

Hmmm.. tipper du uansett må oversette den manuelt. Finnes ikke noe program som automatisk oversetter på noen forståelig måte.

Den nye må lages i ett nytt dokument, ja. Men hvis du skal ha den i ebook, så må vel forfatten den i det formatet. Men jeg kjenner ikke til hva ebook er for noe.

Skrevet
Hmmm.. tipper du uansett må oversette den manuelt. Finnes ikke noe program som automatisk oversetter på noen forståelig måte.

Den nye må lages i ett nytt dokument, ja. Men hvis du skal ha den i ebook, så må vel forfatten den i det formatet. Men jeg kjenner ikke til hva ebook er for noe.

Joda jeg tenkte å oversette den "manuelt", altså selv.

Ebook forklaring.. hm...

via nettet har jeg kjøpt bl. gitarkurs, importlister, skjønnhetstips ( :sjenert: ). Disse er laget slik en bok blir laget, foruten arkene og den myke/harde permen. De sendes som vedlegg per mail og er på en måte et storet dokument som har samlet flere sider med dokumenter.

La oss si at vi glemmer ebook betegnelsen og mitt nye spørsmål blir slik:

hvis jeg skal lage et dokument som skal sendes som vedlegg i mail: hvor må det skrives fra? Adobe?

Blir mine forklaringer verre og verre, eller er det bare meg :ler:

Skrevet

Hehe.. ja, ja. Skjønner jo hva du mener. Men jeg ihvertfall er ukjent med dette ebook-greiene.

MEN ja - du kan skrive det i Adobe eller hvilket som helst annet program du foretrekker. ALLE disse kan sendes som vedlegg i mail. Det blir kun preferanser og vissheten om at mottageren kan åpnet det (altså vedkommende må kunne åpne f.eks. Adobe-filer).

Skrevet

Normalt format på Ebooks er vel pdf (Adobe) hvis det ikke er laget for en spesiell "avspiller". fordelen med pdf er at formatet er tilgjengelig på mange platformer og ikke tolkes ulikt fra program til program. Ulempen er begrensede redigeringsmuligheter uten å betale dyrt for Acrobat pro.

Som Cronos sier kan du bruke hvilket som helst program for å skrive en Ebook, men det er greit å holde seg til de mest kjente formatene og helst ett mottakerne kan lese :)

Skrevet

skriv det i et vanlig word dokument først, og så konverterer du filen til PDF

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...