tuji Skrevet 16. juni 2006 #21 Skrevet 16. juni 2006 De selges i esker med ti papptrekanter. Alle i esken har samme smak, men det finnes flere varianter. Den med champagnesmak smaker Gøy-saft, så det kan være verdt å smake! Jeg pleide å kjøpe på Ultra.
Ephemera Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #22 Skrevet 16. juni 2006 Høres ut som det samme som fantes i "gamle dager". Det må jeg kjøpe Og ja - de med champagnesmak var helt klart de beste!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #23 Skrevet 16. juni 2006 Ser du er ganske nygravid Ephemera. Du burde se på Mattilsynets nettsider hvilke råd de gir til gravide. Det er en liste der over hva man bør unngå. Når det gjelder jordbær er det egentlig bare én ting å tenke på: Man bør ikke spise jordbær rett fra åkeren uten at de er skylt. Bakterien toksoplasmose smitter via katter, og ettersom jordbær vokser så lavt, kan man ikke være sikker på det ikke har vært katteavføring eller katteurin i nærheten av bærene. Her er Mattilsynets råd til gravide: http://matportalen.no/Emner/Gravide Lykke til videre i svangerskapet. Hilsen meg - 31 uker på vei
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #24 Skrevet 16. juni 2006 Når det gjelder jordbær er det egentlig bare én ting å tenke på: Man bør ikke spise jordbær rett fra åkeren uten at de er skylt. Bakterien toksoplasmose smitter via katter, og ettersom jordbær vokser så lavt, kan man ikke være sikker på det ikke har vært katteavføring eller katteurin i nærheten av bærene. ← Det anbefales at man skyller alt som har vært i eller i kontakt med jord svært grundig, dette pga smitte fra jorden, har ikke kun med katter/katteavføring å gjøre, det finnes bakterier i jorden.
Gjest Embla s Skrevet 16. juni 2006 #25 Skrevet 16. juni 2006 Håhå! Snakk om å gjøre frøken nyskjerrig! ← Jeg trodde også denne tråden var om/til deg (lenge igjen nå?)
Furstina Skrevet 17. juni 2006 #26 Skrevet 17. juni 2006 Jordgubbar är till och med bra för gravida då de är rika på järn. Se bara till att skölja bort jorden först om de kommer direkt från landet. *går ut i köket och äter några till*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå