Gå til innhold

Overnatting


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Sitter og ser på overnattingsteder i Stillehavet, og prøver å danne meg et inntrykk av prisene. Men skjønner ikke om prisene er for en eller to personer :sjenert: Hva tror dere? Det står for eksempel 2 sleeps, også en pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stillehavs fan

Når vi var på Cook Island og Fiji for noen år siden så mener jeg at prisene var for 2 personer når jeg sjekket ut på de forskjellige hotellene. Prisene var da oppgitt for et dobbeltrom.

Hvor skal dere? Er bare nysgjerrig. Vi har sånn smått begynt å tenke på ny tur og da blir det iallefall Cook (Aitutaki) og Australia igjen, men det frister også med Bora Bora på Tahiti.

Har du noen forslag til hvor vi kan få billett billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hiver jeg meg på! Planen er bryllupsreise til Cook Islands når vi kommer hjem fra utveksling i sør-øst asia til høsten. Tar gjerne gode råd for billige priser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, så det er for to? Da så det plutselig mye lysere ut ;)

Vi skal til Cook øyene, Fiji og Fransk Polynesia. Vil gjerne ha tips fra noen som har vært der om overnattingssteder, og andre ting vi bør få med oss! Aitutaki er et av stedene vi så absolutt skal oppsøke. Gleder meg som en helt! Bare kom med masse tips dere som har vært der!

Billettene er kjøpt gjennom Kilroy, de var nok ikke sånn kjempebillige men :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stillehavs fan

Har ikke så mange tips til overnatting, men vil anbefale dere hvis dere skal være noen netter på Rarotonga og finne et sted ved Muri lagunen. Jeg syntes at det var den fineste stranden og stedet på øya. Det er masse overnattingsteder der i alle prisklasser. Vi bodde billig rett på stranden. Ellers så vil jeg anbefale dere og leie moped og utforske øya (må til politiet og ta sertfikatet for å få lov til å kjøre da. Artig minne er det jo. Må bare kjøre en runde med politiet i hælene). Vi var stort sett overalt med mopeden. Er jo ikke så store øya så det er fort gjort å kjøre rundt den.

Når det gjelder Fiji så reiset vi ut til Taveuni. Det er en fantastisk frodig øy, med ikke så mange turister.

Nå fikk jeg lyst tilå reise hjem og sette meg ned med lonely planet bøkene(anbefales) og planlegge tur. Hvis du går inn på sydhav.no så er det en del informasjon om øyer i stillehavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Det er bare til å komme med flere!

Er det noe spesielt vi bør tenke på når vi pakker? Vi har Lonely Planet bøkene for de to områdene, og det står mye lurt der. Men det kan jo være at dere har noen flere god tips i forhold til dette! Var det noe dere savnet mens dere var der?

Hvordan er tilgangen på lesestoff der nede? Håper å unngå å dra med meg alt for mange bøker...

Hvordan var det med mygg og andre insekter?

Blir det kjølig på kveldene? Ser at det anbefales å ta med en tynn genser til kveldsbruk. Var det tilstrekkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Dytter opp denne også og håper på svar på de siste spsm til TS! Noen som vet om det er en billigere måte å komme seg til aitutaki på? Ser at flybillettene dit fra rarotonga koster nesten 2000pp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter å dytte jeg :ler: Vi skal til stillehavet i vinter :juhu: Har veldig lyst til å høre hvor dere har vært og hva slags erfaringer dere hadde, hvor dere likte dere best osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som har svart på denne tråden tidligere som "stillehavsfan". Nå har jeg endelig registrert meg etter å ha vært gjest i mange år. Vi har også hatt hos en ny tur til Stillehavet. Denne gangen var vi tilbake til Rarotonga men vi reiste også til Aitutaki og Bora Bora. Aitutaki er et "must". Tror vi fikk billetter for to personer t/r Rarotonga - Aitutaki for ca. 2.500 kr. Gå inn på hjmmesiden til Air Rarotonga. Der kan du finne de billige avgangene. F.eks. hvis du gidder å stå opp litt tidlig så er billettene billiger. Vi overnattet på Seaside lodges på Aitutaki og kan absolutt anbefale det. Det var rene og pene bungalower rett på stranden. Eierne var veldig hyggelige og hjelpsomme mennesker. De ordnet Lagune cruise og "Island night" for oss, hvilket var i prisen for bungalowen. De ordnet også slik at det ble levert en scooter på døra hos oss. Man bør leie en scooter der for det er ikke som på Rarotonga at det går busser hele tiden. Har du noen flere spørsmål så skal jeg forsøke å svare dem så godt jeg kan. Anbefaler også forumet tripadvisor. Der kan man søke opp destinasjonen man ønsker og gå inn på forumet for den aktuelle destinasjonen. Det er masse gode tips der samt reisebrev, bilder, filmer og vurderinger av hotel. Du vil finne vurderinger av Seaside lodges også der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...