Thomasine Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Skal til syden - Portugal. Vi er en familie på 4, 2 barn + 2 voksne. Hvor mye penger ville du beregne i lommepenger for 2 uker? Etter at reisa er betalt - til mat, drikke, is, shopping, evt. leie av bil, utflukter.m. Vet at dette blir veldig generelt - alt etter hva man gjør, men gi meg et overslag og fortell hvordan du tenker...
^me^ Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 jeg skulle akkuratt sette meg ned og skrive en helt lik tråd som dette bare at vi er to voksne og vil til kreta og lurer på om 17.000 totalt for hele ferien er for lite/mye og lurte på hva dere bruker/beregner i regnskapet... vi tenker også på og bruke penger på mat, drikke, is, utflukter og litt shopping og leie av bil. jeg henger meg på her og venter på svar
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 (endret) Før brukte vi å regne ca kr 1000,- pr dag for 2 voksne og 2 barn, men det var da barna var små og småspiste I tillegg kommer det man skal handle av parfyme, alkohol osv, det bruker alltid å gå mer i taxfree enn man tror, samt om man kommer over noe fint å kjøpe på feriestedet. Det kommer selvsagt også an på hvor man drar, en del steder/land har et veldig høyt prisnivå, mens andre ligger på et langt rimligere prisnivå. Endret 15. juni 2006 av Marillia
prinsessa Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Vi var i Spania på og brukte vel en 10.000 på en uke, da var 2 voksne og 1 barn. Men vi var i Marbella så det ble jo en del shopping. Hvis vi f.eks skulle til en liten gresk øy hadde vi sikkert ikke brukt mer enn 6-7000. Vet ikke hvordan prisnivået er i Portogal men sikkert mye billigere enn Marbella. Men hvis dere er 4 pers. med barn som som ikke er helt små ville jeg nok regnet 20.000 og heller blitt gledelig overrasket hvis det hadde blitt mindre.
momo Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Vi var en uke i Portugal i fjor, 2 voksne og 1 barn. Tror vi brukte ca 8 000 i lommepenger, da spiser vi alle måltider ute og vi var på 2 turer. Men vi kjøpte faktisk veldig lite av ting og tang. Året før var vi på Kreta i 2 uker, fortsatt 2 voksne og 1 barn, da brukte vi ca 13 000, spiste all mat ute, dro på turer og kjøpte oss litt ting og tang. Det var billigere på Kreta enn i Portugal.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå