Gå til innhold

uspesifisert til syden med barn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

ikke det mest ideelle selvsagt, men har man dårlig råd så har man dårlig råd.

nå har jeg funnet flere turer for tre pers, 1 voksen og 2 barn, til 5-6000, og det kan jeg klare. 2 uker.

jeg har vært i tyrkia og der likte jeg meg godt, billig var det også. kypros vil jeg ikke til. valget står i denne omgang mellom rhodos og chaniakysten. hvordan er prisnivået på disse stedene, ganske likt? og hotellstandard, er den grei?

kan jo risikere alt mulig, men det kan da ikke bli SÅ ille?? det er med dusj/do i alle fall. det står at rengjøring ikke er inkludert. det hørtes rart ut. vet om flere som har reist uspesifisert, ingen har sagt noe om å betale for vasking. hmmm...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei vi reiste uspes. i fjor, en fam på 5. Vi ble delt på to hoteller med 2 timers reisetid mellom:( Klarte å fikse det etterhvert da men... Det ene hotellet var supert, det andre var bare sorgen...bånn det overrasket meg at de hadde så dårlige hoteller i katalogene, for det sto der i et stort norsk reiseselskap.

Elmat

Skrevet

Har ikke reist uspes. selv, men kjenner mange som har gjort det. Noen har vært strålende fornøyd, andre ikke. Generelt vil jeg tro det er større sjanse for å få et bra bosted hvis du reiser utenom høysesong.

Har vært på Chaniakysten en gang, prisnivået er vel ganske greit. Ikke det billigste stedet i Hellas jeg har vært, dette skyldes nok at det er veldig turistifisert. Rhodos har jeg ikke kjennskap til.

Vær også klar over at du kan komme til et bosted som ikke står i reisekatalogen, i hvert fall praktiserer enkelte turoperatører dette.

Skrevet

Har reist uspes. mange ganger, og faktisk alltid vært fornøyd. Er ikke noe farlig, de er alltid behjelpelige med å bytte mot et mellomlegg hvis du kommer et sted du absolutt ikke trives. Men vi har aldri opplevd det. Har reist til Spania/Kanariøyene.

Gjest Gjest
Skrevet

takk for svar!

jeg tar sjansen jeg, får jo aldri en reise for 5000 kr ellers!

gruble, gruble: palma eller rhodos? ett fett kanskje, syden er syden?!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Tidligere pleide jeg å gå inn på de forskjellige hotellene det reisebyrået du vurderer har på reisemålet. Da kunne du se det verste hotellet du kunne ende opp på, og på denne måten få et inntrykk.

Problemet nå, så vidt jeg har forstått, er at reisebyråene også bruker hoteller som de ikke legger ut på nettsidene sine til uspesifiserte reiser. Noen venninner av meg reiste uspesifisert, og sjekket alle hotellene der de skulle via nettsiden. De fant ut at det dårligste var ganske bra, og valgte derfor uspesifisert med dusj. De endte opp på et bitte lite shabby hotell flere kilometer fra noe som helst, og var veldig misfornøyde.

Ville derfor tatt en telefon til reisebyrået du vurderer, og hør om de uspesifiserte hotellene de bruker er hoteller kjeden har lagt ut på nettsiden, eller om de også bruker andre hoteller de ikke reklamerer med.

PS: Du kan vel også velge uspesifisert med badebasseng? Det koster mer, men da er du ihvertfall garantert en viss standard, fordi de mest shabby hotellene gjerne ikke har badebasseng.

Skrevet

Har også tenkt å reise uspesifisert i sommer. Første gang jeg skal prøve dette alternativet, så har noen kanskje noen gode råd?? Det å velge svømmebasseng virker jo som en smart ide.... Ei venninne av meg reiser alltid uspesifisert, og hun har alltid vært strålende fornøyd.

Noen over nevnte at familier kan bli splittet opp, gjelder dette også hvis man resier som par??

Gjest gjesta
Skrevet

Vi prøvde oss på en uspesifisert restplass for noen år siden, vi tenkte at når alle andre havner på lekre hoteller må jo sjansen være stor for å bli fornøyd.

Nope. Et skikkelig råttent hotell, i en tragisk by som stort sett dugde til festing. Vi betalte mellomlegget og fikk reise til finere hotell i finere by, men da ble feriebudsjettet med ett mye strammere. Vi klarte oss fint da, skulle mest bare ligge på stranda. Men jeg vil ikke anbefale noen å reise uspesifisert med mindre de har god råd til å oppgradere!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Man kan jo ofte reise uspesifisert etter stjerner. Man betaler en sum for å bo helt uspesifisert, en annen for uspesifisert med dusj, litt dyrere for 2*, enda dyrere for 3*, etc.

Da er man jo ihvertfall garantert et ålreit hotell, dersom man velger å betale litt mer for å få garantert uspesifisert 3*-hotell..

Skrevet

Hmmm. Har råd til å kjøpe ''ordentlig'' tur med en gang også, men tenkte siden jeg bare har hørt suksesshistorier at dette må virkelig være topp...betale lite og bo bra etc. Men tror kanskje vi tar sjansen likevel, så får vi heller oppgradere som du sier om det blir for ille. Hva måtte du sånn cirka betale for oppgradering?? Hvor mange personer var dere?

Gjest gjesta
Skrevet

Er det meg du spør, Caramia?

Svarer uansett jeg :)

Vi var to stykker, og måtte betale litt over 2000kr pr pers for å oppgradere. Men dersom det går an å gjøre det som Cosmic girl sier, er jo det et fint kompromiss. Tror ikke det gikk an den gangen jeg reiste.

Skrevet

Ja den var ment på deg linck ;)

2000 pr.pers synes jeg er ok. Er jo selvfølgelig en liten risiko, men kan jo være heldig også. Og hvis det går an å gjøre som Cosmic Girl sier så kan man jo hive på noen stjerner også, så har man hvertfall litt sikring. :smile: Takk for svar.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har dratt uspesifisert et par gonga nå!tror nok det passer bedre til ungdommer og par, og ikke familie. Me har vore veldig heldige dai gongane, og kommer nok alltid til å dra på ein sånn måte. Vi liker spenningen. Er hotellene dårlige er det ikke nøye for oss, vi skal tross alt være i syden for å være ute og oppleve, ikke for å sitte på hotellet. Kanskje en tankevekker for de som er litt skeptiske? (Alle gangene har vi fått visst HVOR vi skal, området. Og det gjør jo en litt mer sikker da).

Gjest Gjest
Skrevet

ja, jeg er heller ikke SÅ nøye, så lenge det ikke er fullt partykjør hele tida på naborommet liksom.

hadde vært en stor fordel å visst hvor jeg skulle. f.eks, så har de turer til tyrkia, og jeg kan da havne i side, alanya eller kemer. håper på de to sistnevnte siden jeg har vært i side. men det kunne de ikke si noe om. synd.

så jeg sitter fortsatt i tenkeboksen. tar i mot flere synspunkt!

Gjest reiseglad
Skrevet

Reis uspesifisert, det har vi gjort - litt spennende også å se hva vi kommer til. De gangene vi ikke har vært fornøyd, har vi:

a) betalt noen kroner og fått bedre standard, eller

b) tuslet litt rundt i området og funnet noe på egen hånd

Nå har vi ikke større krav til bosted enn at der skal være rent og pent, og ikke for mye fest og spetakkel rundt. Det betyr at folk som leier ut rom privat eller et mindre pensjonat er greitt nok for oss. Har bla. reist til Thailand flere ganger, uten noe forhåndsbooket. Det går så greitt så! Ulempen er hvis flyet lander seint på kvelden, da kan det være litt værre å finne noe på nattestid. Men det er ikke umulig, det heller :)

Det triveligste med dette er at du blir godt kjent med lokalbefolkningen. Og ikke vær redd for å gjøre det selv om du reiser med barn.....

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Et annet tips: Hvis du ikke er fornøyd med det hotellet du har kommet til, og ønsker å bytte hotell, sjekk ut selv og ikke via reisebyrået.

Noen venner av meg sjekket via reisebyrået, og fikk et helt vanvittig tilbud prismessig. Hotellet de fikk tilbud om, var imidlertid helt supert. Da de selv kontaktet det aktuelle hotellet, skulle de ha under halvparten av prisen reisebyrået krevde. For nøyaktig det samme!

Så jeg ville absolutt sett meg ut noen hoteller på forhånd, også heller kontakte de selv hvis det steder man ender opp ikke viser seg å være helt som ønsket.

Ha en kjempefin reise!! Det viktigste er jo tross alt reisefølget, og ikke hotellet :)

Gjest Gjest
Skrevet

takk for flere svar! :)

det høres jo lovende ut det her. da blir det nok full fres i morgen med nødpass, div innkjøp, pakking. og så til flyplassen tidlig lørdags morran. men det er nok verdt strevet. nå vil jeg ha sol og varme!

Skrevet

Lykke til! Håper du får en fin tur!

Jeg har reist uspesifisert 3 ganger, en gang på et topp hotell, det var på Gran Canaria , et helt greit hotell i Tyrkia, men dette er mange år siden og utenfor sesongen, så et hotell fra helvete, var så sinnsykt mye røyk på hotellet og ikke minst rommet, for det var en rute over døra som var knust så all røyken kom inn, vi fikk leilighet i 1 etasje, med knust rute ut mot et lugubert sted og senga var av stål. Jeg reiste alene med datteren min på 1 år, vi kom på natta og jeg ble skikkelig syk av røyken, så vi gikk gatelangs hele natta til star tour åpnet, fikk da byttet hotell for 4000 kr for 1 pers, og det var bare et helt vanlig standard hotell. Dette var helt utenfor sesongen og, hotellet var ikke i katalogen.

Jeg har ihvertfall blitt litt skremt, jeg kunne godt reist uspesifisert til kanarie øyene, der har jeg aldri hørt noe negativt om stedene folk har kommet på.

Men ellers er jeg litt skeptisk.

Gjest gjestidag
Skrevet

Jeg reiser ofte på uspesifisert til syden. Men jeg gjør det utenfor høysesongen når alle andre har ferie og skal dit. Beste tiden jeg har reist på er slutten av mai og tidlig i juni eller slutten av august tidlig september. Pleier å være heldig med bostedene og prisene er lave på disse tidspunktene. Pleier også å velge ut de store reiseoperatørene og reiser via disse.

Det jeg har lært er å spørre om det er ungdomshotell på de stedene jeg skal for da er det en fare for at operatørene booker deg inn der og de tar ikke hensyn til at du har barn med!

var akkurat i chania og det var ypperlig for småbarn bare det at jeg savnet badebasseng på hotellet der jeg bodde, det hadde ikke vi.. og grekerne kan ikke kjøre bil!!!!!! pass opp hvis du traver gatelangs!

Albufeira i Portugal er kjempefint for småbarnsforeldre. Koselig folkeslag og rent og pent anbefaler stedet!

Gjest Gjest
Skrevet

ok. det ble rhodos på oss, drar til uka.

krysser fingrer og tær for at vi får et fint hotell, men klart, vi må være forberedt på alt. hjelp.... neida, det blir nok bra.

kjekt å få tips om fine plasser! men tror ikke jeg har sett restturer dit, portugal altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...