yvoesp Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Har satt endel og sett på hus tilsalgs. På alle soveromsbilder hittil har det lagt sengeteppe på senga (ofte inkl. pynteputer). Er det bare meg som ga opp det fenomenet etter noen ukers ork med å huske på det...? Eller er det en del av "salgstrikset" siden det ser penere ut?
Malia Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 bruker sengeteppe ja, ser litt ryddigere og ordentligere ut synes jeg, pleier å ha noen fine puter oppå også.
Svart Katt Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Jeg bruker det når jeg husker på det. Men det er liksom ikke det jeg gjør først etter at jeg har stått opp om morgenen. Når sant skal sies trives jo midden bedre der det er dårligere lufting - som det blir ved bruk av sengeteppe, så det gjør ingenting om man glemmer det/ikke bruker det.
Spirito Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Nei, jeg bruker det ikke. Midd er ekkelt nok som det er om jeg ikke skal legge forholdene enda mer til rette.
Gjest hekline Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Jeg har et pent heklet sengeteppe som først ble laget av min mormor og som jeg fullførte og jeg syns jo det at sengen og soverommet blir noe helt annet når jeg får lagt på det. Men.... så var det det der med å gjennomføre det hver dag da Skulle gjerne hatt noen pene puter også men det blir også med tanken.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Vi har et sengeteppe, men bruker det heller sjeldent.
Scorpina Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 Ja, vi har opptil fler pene sengeteppe - men de ligger pent i skapet. Rer opp senga, fluffer til putene...that's it! Mer gidder man ikke..
Gjest Catwoman Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 Tror nok det er et salgstriks ja, det ser jo ryddigere ut. Jge bruker ikke sengeteppe, ikke rer jeg opp sengen heller. Har nemlig lest at det skaper fine bomuligheter for midden. Rister bare dyner og puter isteden.
Angelheart Skrevet 14. juni 2006 #10 Skrevet 14. juni 2006 Ja, vi bruker sengeteppe. Fikk et flott, heklet sengeteppe i bryllupsgave og det har vært på sengen hver dag siden. Har også et par pynteputer på toppen. Rister selvsagt dyner og puter før jeg rer opp, samt lufter alt sengetøy en gang i uken, så den midden bekymrer jeg meg ikke over. Syns det er så mye koseligere å komme inn på soverommet når det er pent redd opp.
*Emma* Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 Nei jeg har ikke men skulle gjerne hatt. Sambo slenger dyna i en haug å re opp er et "ikke fenomen" her i huset. Så å skulle måtte re opp OG legge et teppe på er uaktuelt...
Brunhilde Skrevet 14. juni 2006 #12 Skrevet 14. juni 2006 Nei, jeg bruker det ikke. Midd er ekkelt nok som det er om jeg ikke skal legge forholdene enda mer til rette. ← Men jeg lufter dyner og puter hver dag og rer sengen opp før jeg legger meg igjen...
Octavia Skrevet 14. juni 2006 #13 Skrevet 14. juni 2006 Har sengeteppe, men bruker det bare når vi venter besøk og skal rydde ordentlig. Unger i huset har en tendens til å tråkke rundt overalt, og da liker jeg at det ser ryddig ut også på soverommet vårt. Legger også på sengeteppet når vi skal dra bort og andre skal passe huset.
yvoesp Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 14. juni 2006 Har sengeteppe, men bruker det bare når vi venter besøk og skal rydde ordentlig. Unger i huset har en tendens til å tråkke rundt overalt, og da liker jeg at det ser ryddig ut også på soverommet vårt. Legger også på sengeteppet når vi skal dra bort og andre skal passe huset. ← Slik som jeg gjorde i min tapre periode med sengeteppet
Cr@sh Skrevet 14. juni 2006 #15 Skrevet 14. juni 2006 Vi bruker ikke sengeteppe nei... Syntes det er upraktisk og heller ikke særlig stilig. Vi pleier å legge dynene pent neders ved fotenden, sette hode-, nakke- og pynteputer oppe ved hodegavelen... Det ser innbydende og stilig ut... selv når vi har gjester på besøk...
Missbumblebee Skrevet 14. juni 2006 #16 Skrevet 14. juni 2006 Nei, jeg bruker det ikke. Midd er ekkelt nok som det er om jeg ikke skal legge forholdene enda mer til rette. ← Akkurat sånn tenker jeg også! Her legges dynene til side så midden skal ha det værst mulig!
Sympatia Skrevet 14. juni 2006 #17 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg rer alltid opp med sengeteppe,men føler jeg må av flere grunner. Jeg har sengeteppe på min hybel mest for at jeg HATER at folk sitter i mitt sengetøy med uteklær, men også fordi det er min stue også. Kjæresten min sin leilighet har vi også sengeteppe fordi senga er i samme rom som stua og det ser mer skikkelig ut da, og jeg er glad fr det fordi da sitter som sagt ikke folk i sengetøyet vårt. Og får jeg vilja mi i sommer så skal det nok pyntes med litt puter der. Endret 14. juni 2006 av Sympatia
Sympatia Skrevet 14. juni 2006 #18 Skrevet 14. juni 2006 Nei jeg har ikke men skulle gjerne hatt. Sambo slenger dyna i en haug å re opp er et "ikke fenomen" her i huset. Så å skulle måtte re opp OG legge et teppe på er uaktuelt... ← Hos oss er det han som er flinkest å re opp og flinkest å legge sengeteppe skikkelig på, jeg rer opp å hiver over sengeteppet uten å bry meg om bulker å slik.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2006 #19 Skrevet 14. juni 2006 Rommet ser jo straks mye ryddigere ut med sengeteppe. Jeg eier et, men bruker det ytterst sjelden.. Men så reier vi ikke opp heller, dynene blir vrengt il side og der ligger de og venter...
tuji Skrevet 14. juni 2006 #20 Skrevet 14. juni 2006 Vi rer ikke opp sengen en gang , men jeg skulle gjerne hatt en delikat seng med pent sengeteppe og lekre pynteputer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå