Klips Skrevet 16. juni 2006 #21 Skrevet 16. juni 2006 Var ikke de u-landsgreiene for snart 20 år siden eller noe? Ikke at jeg vet hva Nestle gjør nå for tiden, riktignok.
jeg og ;) Skrevet 16. juni 2006 #22 Skrevet 16. juni 2006 Her ble det Nestle og det var faktisk ikke vi som bestemte men "sjefen" selv som måtte spise grøten. Den han ikke likte spyttet han bare ut igjen. Vi måtte til slutt velge bare 1 merke tror det var med frukt som han spiste uten å streike. Samme gjaldt for middagsglass der vi endte opp med 2 sorter som han godtok. For min del hørte jeg andre som også hadde det slik. Det ble liksom en sort av hver og detvardet!
Furstina Skrevet 17. juni 2006 #23 Skrevet 17. juni 2006 Prova att laga middagsmaten själv. Det är enklare än du tror och du får själv kontroll på råvaror, kryddning och vet vad babyn får i sig. Dessutom vänjer sig barnet vid ER matlagning. Vi köpte glas ibland, bra att ha ute på stan, och i reserv hemma. Sparade de tomma glasen och lagade mat som vi blandade och mixade en dag i veckan för att sedan frysa in.
Gjest allium Skrevet 17. juni 2006 #24 Skrevet 17. juni 2006 Vi köpte glas ibland, bra att ha ute på stan, och i reserv hemma. ← Nettopp, som annen hermetikk. Det satte meg på en tanke. Vi voksne spiser jo også hermetikk av og til, når det ikke er praktisk mulig å lage ordentlig mat. Men hvordan ville vi synes det var å leve kun på hermetikk? En boks lapskaus på mandag, spaghetti ala capri på tirsdag, fiskeboller på onsdag, joikakaker på torsdag... Høres ikke særlig ok ut, vel? Hvorfor skal barna våre gjøre det?
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 17. juni 2006 #25 Skrevet 17. juni 2006 Laget middagen selv, kokte grønnsaker som jeg moste og tilsatte litt morsmelk for bedre konsistens. Dette var bra ifølge helsesøster. Brukte Nestle sin maisgrøt i starten, og fortsatte med Småfolk barnegrøt etterhvert. Middag på glass fikk barna når vi var på hytta o.l. ,- da helst Småfolk Barnemat, mine har alltid likt disse best, selv om vi har prøvd Nestle sine åsså. Vet ikke, men det virker som om Småfolk grøt og middag er helt uten sukker, for di smaker jo ingenting (synes jeg da:) Kansje noen som vet?? Uansett, det er veldig enkelt å lage middag selv, hver gang vi kokte poteter til vår egen middag, kokte vi andre grønnsaker i samme gryte. Så fikk barna nykokt middag hver dag, nam nam...
vips Skrevet 18. juni 2006 #26 Skrevet 18. juni 2006 Dette er vel en sannhet med modifikasjoner. Grøtene er ikke tilsatt vanlig sukker, men mange er søtet med fruktsukker og det er jo faktisk også sukker da. Et lite markedsføringstriks der altså... ← Nestle har da flere grøttyper uten noen sukkertilsetning også, naturell grøter helt uten frukt eller fruktose. Forøvrig har jeg vært mest skuffet over Hipp grøt (økologisk). Søtt kliss som var tilsatt både ren fruktose og søtt mysepulver; det lønner seg å lese varedeklarasjonen i butikken....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå