Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er egentlig ferdig med en bachelorgrad nå, men klarte selvfølgelig å stryke på et bittelite fag. Har jeg rett til å konte den eksamen før semesteret til høsten begynner? Slik at jeg får graden min?

Eller må jeg vente med å ta den til jul / etter jul / våren?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har ingen "rett" til å få ta det før høstsemsteret starter. Hvordan dette med kontinuasjonseksamen organiseres varierer ikke bare fra lærested til lærested men også innad på hvert lærested, altså ulike reglement hos de ulike fakultetene/avdelingene.

Dermed må du sjekke ut reglement på ditt lærested.

Endret av orakel
Skrevet

Normalt så er jo konteeksamen rett etter skolestart så du trenger jo ikke vente helt til jul...

Noen fag som har tidlig eksamen har også konte i slutten av juni... Ring skolen å hør. De har sikkert en oversikt på når eksamen er satt til.

Gjest baby-E
Skrevet

på HIO veit jeg det er en del konteeksamner i august

Skrevet

På min høyskole er det konteeksamener i slutten av juni og i begynnelsen av august (men hvert fag har bare en kont i den perioden). Har inntrykk at det er veldig forskjellig.

På skolens intranett har informasjonen om oppmeldingsfrister og selve planen ligget ute lenge.

Sjekk hvordan det er på ditt studiested! Kanskje det er en oppmeldingsfrist som snart går ut, dersom du får mulighet til kont! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...