Gå til innhold

Verking i kjeven

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva kan det skyldes at det verker i kjeven? Jeg er litt i tvil om jeg skal oppsøke lege eller tannlege med dette. En tante av meg sa at f.eks. problemer med bihulene kan gi seg utslag i spenninger i kjeven og bihuler er jo legenes område.... :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde tatt tannlegen i første omgang. Større sjanse for at legen overser tannlegeting enn at tannlegen overser legeting.

Skrevet

Jeg verka voldsomt i kjeven når en av visdomstennene var på vei ut. Kan det være det?

Skrevet

Stress kan faktisk utløse verking i kjeven. Det har vel noe å gjøre med at man spenner kjevepartiet. Jeg hadde en periode i tenårene da jeg nesten ikke kunne åpne munnen eller tygge fordi kjevepartiet var for anspent. Slanketips nr. 1!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg verka voldsomt i kjeven når en av visdomstennene var på vei ut. Kan det være det?

Nei, jeg har ikke visdomstenner igjen. Men jeg har tenkt på at det kanskje kan være nerveskader etter den siste slakteepisoden med visdomstennene - men det burde vel ha kommet med en gang dersom tannlegen skadet nerven?

Gjest Gjest
Skrevet

bihulebetennelse kan kjennes ut som tannverk iallefall, så kanskje bihuleprobl. og kan gi vond kjeve?? Uansett skyldes oftest kjeveproblemer at man sprenner muskulatur pga stress. Stram muskulatur kan behandles med fysioterapi.

Er problemer midlertidig, ville jeg gått til lege og bedt om rekvisisjon til fysioterapeut. Er det et varig problem, bør man gå til tannlege som henviser deg videre til spesialist på sykehuset. Som regel retter man på slike varige problemer gjennom at pasienten bruker en plate om natten i en periode. Faktisk er spenninger i kjeve et vanlig problem, spesielt for kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...