Gå til innhold

Slanking/ned i vekt

Fremhevede innlegg

Gjest Fortvilet
Skrevet

I flere år har jeg tenkt at NÅ skal jeg slanke meg. NÅ er det slutt på snop, NÅ skal jeg begynne å trene osv. Kanskje jeg har kjøpt et I Form blad eller blitt fristet av forsiden på Allers der det står ned 6 kg på 6 uker. Så kommer jeg hjem, begynner å lese og finner ut at jeg aldri kommer til å klare å følge dietten, ikke har råd til å kjøpe inn 50 forskjellige ingredienser osv... :sjenert:

Jeg er 158 cm og 65 kg. Skal hvertfall ned 10 kg for nå er jeg skikkelig deppa (spes. mtp at det er sommer), men som Lena i Døden på Oslo S sier "jeg fixer det bare ikke".

Motivasjonen er der hver dag når jeg ser meg i speilet, men alikevel er den ikke der..... :grine::sur::grine:

Så derfor mine kjære medsøstre... jeg er vel ikke aleine om å ha det slik??

HVA SKULLE TIL FOR AT DU FAKTISK KLARTE Å TA DEG SELV I ØRENE, SETTE DEG ET MÅL OG FAKTISK GJENNOMFØRE DET?

Håper på noen gode tips som kan få motivasjonen min opp!!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Vel jeg har ikke gjennomført noe enda, men jeg er på vei og har jobbet med det i flere måneder nå (med litt varierende hell vel og merke).

Det som fikk meg til å innse at noe måtte gjøres var å se bilder av meg nå, og sammenligne med gamle bilder. Jeg var jo mye slankere for noen år siden og jeg SKAL tilbake til min triveslsvekt!

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tror kanskje at jeg til slutt skjønte at jeg måtte slutte å slanke meg, og heller legge om livsstilen for godt. Mere trening, jeg begynte med en fast dag i uka og økte på etterhvert som jeg fikk lyst. Mere bevegelse i hverdagen, jeg går en del av veien til jobben, ca 25 min hver vei. Mere avslappa forhold til mat - jeg spiser det jeg har lyst på når jeg er sulten, men slutter når jeg er mett, og unngår søtsaker.

Det er ikke alltid det går like bra, men da fortsetter jeg på ny frisk, og legger ikke treninga på hylla fordi det gikk litt dårlig en uke eller to.

Gjest Gjest
Skrevet

For å komme i form til jeg skal ha barn.

Gjest gjesta
Skrevet

jeg skal begynne på en slankekur nå like etter eksamen. da har jeg sommeren som en fin start uten mye stress som det er mye av ellers i året. Har en plan som kommer til å ta 1,5 år, jeg skal ned over 30 kilo. Vil klare det uten fedon lindberg, atkins o.l.... har prøvd noe før men gikk bare opp igjen. Motivasjonen er endt utdanning et nytt liv, klassebilde med bunad jeg så gjerne vil skal passe. Skal veie meg hva 4 uke bare og målet er 1 kilo på 2 uker så burde ikke være umulig. til jul skal jeg ha gått ned 12 kilo og det er en bra start om jeg klarer det.

Pluss at jeg skal prøve å finne meg selv igjen som har blitt litt borte....jenta som liker seg i frisk luft, ikke er redd for å bli svett og som elsker å pynte seg etter en treningsøkt... håper jeg klarer det denne gangen!

Har også fokusert mye på velvære, tar ansiktsmaske jevnlig, hårkurer og prøver å være velstelt selv om jeg er "stor".

lykket til!

Skrevet

Jeg startet på ny frisk i går.

Jeg gikk opp maaange kilo da jeg sluttet å røyke og gikk en del av disse i fjor. Så ble jeg syk og la på meg en del, heldigvis ikke alt, igjen.

For et par dager siden kom 16-åringen og uttrykte ønske om å gå ned noen kilo. Det er et reeelt ønske og jeg kunne ikke annet enn å si at jeg i så fall skulle være med både for støtte og egen vinning.

Nå er vi altså i gang og skal begynne, det vil si jeg skal ta opp igjen, trening på studio sammen.

Lykke til, Fortvilet, det er den første uka som er verst. Prøv å klare den så går resten mye lettere!

Skrevet

Jeg startet og slanke meg juli 2005.

Jeg hadde da vært syk i nesten 3 år og sakte men sikkert kom kiloene krypende og en dag så veide jeg 85 kg, jeg er bare 163 cm.

Jeg fikk så sjokk og bestemte meg for at nå måtte jeg bare skjerpe meg. Jeg bestemte meg og for at det skulle ikke være en ren slankekur, men og forandre livsstilen. Jeg spiser sunnt, spiser ofte og prøver og bevege meg mer.

For meg har det gått sakte men sikkert, og jeg har nå gått ned 16 kg og har 9 igjen.

Skrevet (endret)

Det var Ephemera her inne som gjorde det med sitt innlegg "prosjekt kropp" den 23. januar i år. Nå, mange måneder senere er jeg 11 kilo lettere og begynner å bli fornøyd!

Lenge leve Ephemera!

Endret av Lizzie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...