Maja_83 Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Vi skal på reise til Thailand fra 24. november til 16.desember og lurer på hvor vi bør reise for å slippe unna regn... Det jeg har sett for meg etter litt smått med research er følgende: Bangkok- Phuket- Phi Phi- Koh Lanta- Ao Nang- Krabi/Railay Beach -Bangkok Men ettersom man ikke kan stole på værprognoser osv så håper jeg på litt feedback fra hva andre har opplevd ved reise i Thailand i November/ Desember måned... I fjor reiste vi i Thailand på samme tid, men da hadde vi kun 1 overnatting i Phuket (på veien til en jungeltur i Kao Sok) og det øste ned med regn! Under 2 dagers jungeltur, halvannen time lengre nord, regnet det også en del men ganske naturlig siden d var regnskog... Så gikk turen til Koh Samui og Koh Tao hvor det regnet 7-8 av 10 dager, men siden dette ligger i et annet hav og det var regntid der så var d greit nok... Etter dette gikk ferden til Bangkok, med fint vær, så Jomtien (Pattaya området) med halvveis fint vær og videre til Koh Samet med kombinasjon av regn og sol... Været var så dårlig overalt at t.o.m Thaiene reagerte og sa at dette var værste moonsoonen på 25 år!! (Snakk om flaks for oss, hehe). Noen hevdet at grunnet Tsunamien så var jordskorpen forskjøvet noe som messet opp været... Så greia her er, som dere skjønner, at vi gjerne vil oppleve sol og masser av sol, når vi nå vender tilbake! Hvor ville dere anbefalt oss å reise?? Takker for alle svar
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Jeg ville valgt den ruten du skisserer uten å bekymre meg for været. På denne tiden er det en meget god sjanse for godt vær på alle disse stedene og jeg tror bare dere var ekstremt uheldige sist dere dro.
Maja_83 Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2006 Hehe, ja vi får krysse fingrene og satse på det Fått inntrykk av at mange elsker det området, så det er en av grunnene til at jeg vil bruke litt tid der også.
Gjest Fruktfat Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 jeg ville prøvd å få med meg fullmånefesten på koh pah-ngan (eller åssen det skrives )!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå