Gå til innhold

Tusenfryd skyter fugler!


Superlammet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er gjeng bråkete måker som henger utenfor blokka min også om morgenen. Tusenfryd må gjerne komme med hagla der også...

Måker fortrenger den naturlige fuglebestanden fordi de spiser ungene til småfugl. Det er ikke natrulig å ha så mange måker slengende rundt i byene. De blir nesten like plagsomme som rotter, pluss at de kan begyne å oppføre seg agresivt. (Ref Tromsø som opplever måkeinvasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døde blodige måker vil så bli lagt ut på hustak hvor ikke parkgjestene ser dem. Håpet er at synet av døde fugler vil skremme vekk andre fugler.
Gammelt triks min oldefar brukte før i tiden dette.....

Måker er åtseletere, og vi må forvalte den bestanden på linje med andre... ser ikke noe galt i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleveland mener parken kan bruke vektere med spesialtrente hunder i bånd, som bjeffer mot fugler. I tillegg kan utplasserte silutter av andre rovfugl skremme vekk måker.

- En annen løsning er å skremme vekk fuglene med kraftig lyd. Det er veldig effektivt. Parken kan varsle publikum på forhånd om at en kraftig lyd vil bli avspilt for å skremme fugler, sier Kleveland.

Flotte løsninger!

En hund som bjeffer blandt mange mennesker, deriblandt barn, er ikke en løsning en fornøyelsespark burde benytte seg av.

Siluetter av rovfugler kan kanskje virke, men jeg tror virkningen vil være noe liten på lang sikt.

Kraftig lyd med forhåndsvarsling av publikum er også en latterlig løsning. Hvor mange får med seg en slik advarsel på forhånd?

Nei, dette var fjerne innspill fra Dyrevernsalliansen. Like greit å åpne en ny attraksjon: "Måkejakt". Like realistisk iallefall :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...