Gå til innhold

Hvordan bor dere med barn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mange rom har dere med små barn? Hvilken etasje bor dere i? Er det heis? Hvordan fungerer det?

Jeg vurderer å flytte inn i en leilighet i 4 etasje uten heis med 2 rom. Men har lyst på barn om ikke for mange år... Tenker da ikke på å bo i leiligheten for evig, men hvordan kan det fungere det førstet årene f.eks.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det hørtes utrolig slitsomt ut....!! Finn deg en mann med stort hus.. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Vi bodde i 3. etasje uten heis fram til min første var 1,5 år. Det var mange som syntes det hørtes tungt ut!

Det var jo ikke optimalt... Det største problemet er vogna. Vi løste det slik at selve vogna ble stående nede ved inngangsdøra, og så løftet vi ut bagen med poden oppi, og bar ham opp. Senere hadde han paraplyvogn som ble stående nede, og vi bar ham opp på armen. Men det er jo ikke sikkert du kan gjøre det slik overalt... Problemene meldte seg egentlig først hvis jeg var alene og også hadde handlet inn mat, f.eks.

Bortsett fra mye bæring opp trapper (jeg regner med du er sterk! ;) ) var det ikke noe stort problem å bo slik. Når barna er så små kan de jo uansett ikke "løpe ut og leke" i hagen. Og det var en fin park i nærheten som jeg gikk masse tur i.

Gjest Gjest
Skrevet

bor i blokk. det som var litt kjedelig, var når snuppa sovnet i vogna på vei hjem. jeg hadde nemlig ingen bakgård e.l som vogna kunne stå i så hun kunne få sove. det savnet jeg, og ville hatt den muligheten.

jeg er alene med barna. det er et slit innimellom; bære ørten bæreposer opp til 3.etg, bære unger, ikke kunne sende de ut i hagen. det siste har jeg aldri hatt, hage, så jeg vet ikke...

sikkert noen ulemper med hus også. måkke snø f.eks!

Skrevet

Vi bodde i en leilighet med 2 soverom i 3 etasje uten heis fra min eldste var 1.5 til han var 5.5 - det gikk helt fint! Satte vogna i under etasjen og bar ham opp...

Nå bor vi i rekkehus m 4 soverom og har bodd her siden før snuppa ble født.....må innrømme det er veldig deilig å bo på bakkeplan med små barn...ikke bare pga vogn men de kan løpe ut og inn når de vil (dvs den eldste da...)

Gjest FlyAwy
Skrevet

Vi flytter inn i rekkehus om tre uker! Hurra! Da får vi hage og platting sånn at 1-åringen kan leke ute. Hittil har vi bodd i 3 roms i andre etg, og det har vært slitsomt siden han bare vil sove ute på dagen.

Skrevet

Trenger ikke være et problem såfremt du ikke lager et problem ut av det.

Små barn kan bæres. Når barnet er lite er det heller ikke nødvendig med eget rom heller, slik jeg ser det. Dette behovet kom for min del da poden ble 3 år, det var ønskelig å få han til å sove på eget rom, samt samlet alle lekene som var spredd over hele leiligheten i et rom.

Gjest Mireya
Skrevet

Vi bodde i en liten toroms i 3. etg (heldigvis MED heis, men var ikke alltid den funket...) fra eldstemann ble født til to måneder etter at han var fylt 2 år. Da flyttet vi inn i et rekkehus, og der bor vi nå.

Storfornøyd med å bo på bakkeplan, ha hage og veranda og over dobbelt så stor plass innendørs! :Nikke:

Klart, snø må måkes, men det er da ikke hele året.

Ville aldri byttet tilbake til leilighet med mindre jeg måtte.

Skrevet

Vi bor i en enebolig med tre store soverom, og en deilig uteplass i en blindvei. Ingen gjennomgangstraffik, og ungene kan løpe ute så mye de vil.

Gjest prestekrage
Skrevet

Frem til helgen som var bodde jeg og gullungen i en liten 2roms. Men heldigvis hadde vi leil i 1 etg, slik at hun kunne løpe ut som hun ville... Nå har vi flyttet og bor i en stor kjellerleilighet (3roms). Her har vi full disposisjon på en stor hage, leke plass i nærheten og barnehagen rett over gjerdet.... HERLIG

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var bevisst på at jeg ville helst ha leilighet på bakkeplan pga at det er en del bekkenløsning i familien, og jeg har et svakt bekken og rygg fra før av. Så jeg var ganske redd for at jeg kunne ende opp med å bli nærmest isolert uten å komme meg ut om jeg bodde høyt, og fikk en kraftig bekkenløsning.

Skrevet

Vi bor nå i rekkehus med 3 soverom.

Det er helt perfekt for oss, her kan man gå rett inn og ut og det er masse barn her.

Vi har bodd i en 2 roms leilighet og hus, men trives best i rekkehus.

Skrevet

Vi bor i ett passe stort hus. Vi har soverom til oss alle sammen. Og trives godt med det! :)

Skrevet

3. etg. uten heis. 4 små rom. ett barn på tre og en baby på syv måneder.

Savner også å kunne sette vognen utenfor når baby sover, og å kunne slippe treåringen rett ut i hagen, men ellers tenker jeg sjelden over trappene lenger.

Og så er det leker over alt!

Skrevet
Og så er det leker over alt!

Nehei ???

:ler:

Vet hva du snakker om ja....

Gjest Gjest_vinterbrud_*
Skrevet

Jenta mi på snart 3 og jeg bor i en 2 roms leilighet,som snart skal bygges ut til en tre roms leilighet.

Vi bor i andre etage uten trapp,det er inngang både i andre og første etage her.

Så det er ikke noe problem å få vogn og varer fram.Og det er flere lekeplasser i området.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg bodde øverst i en tre etasjers blokk da ungene var mindre.

Syntes ikke det var noe problem jeg. Man tilpasser seg.

Vogna sto nede ved postkassene.

Jeg ble sterk i beina av å gå opp og ned trapper ;)

Ingenting å si på kondisen heller.

Nå bor jeg i rekkehus med flott hage. Må bare innrømme at jeg skulle gjerne ha bodd her når ungene var små. Det er deilig å ha uteområde rett utenfor døra og her er det stille og veldig barnevennlig.

Skrevet

Meg,forloveden min og våre to barn bor i en leilighet på 140m2 nå,men vi står på farten til å flytte inn i et hus på litt i overkant av 300m2 den 1 Aug. Det er deilig å ha plass sånn at enhverkan boltre seg litt ;) men det er ikke like morro å vaske på noe som er så stort! :ler: og jeg som har litt støv på hjernen....yikes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...