Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Nå er jeg grundig lei. Jeg laster ikke ned noe, og ikke åpner vedlegg. Men når jeg låner vekk pcen, så har jeg sagt i fra, men for tomme ører...

Også virus..

Popups om at jeg må beskytte pcen osv og at pcen er infisert.

Åssen kan pcen min advare meg om at jeg har virus når jeg ikke har verken installert brannmur eller beskyttelse?

Jeg skal reinstallere alt, og skal aldri låne vekk pcen mer (your cp is infected osv popper opp)

Vet at når jeg er snur ryggen til. så er det på fittings-og porno sider.

Det er ok nok men fan ikke på min pc - da får de heller skaffe egen.

Jadda, jeg har sagt i fra, men det hjelper ikke.

Respektløst, og de vet jo f... ikke hva de trykker på engang.

Siden jeg kjører rene linjer og aldri laster ned noe, så .... også guri, hvorfor måtte han slette alt han hadde vært innom før jeg fikk "tilbake" pcen min.

Fan.

Må jeg nekte han?

Lett,men han aner jo ikke hva han driver med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det mange sider, og ikke bare pornosider som gir deg spyware hvis du ikke er godt nok beskyttet. Får du popups på helt legitime sider, så er du infisert av spyware. Bruk litt tid og beskytt pcen din! Ad-aware, en bra firewall som f.eks ZoneAlarm samt et antivirusprogram burde være obligatorisk på alle pcer som er koblet til internett.

Gjest Vega i.i.
Skrevet

Test. Fikk ikke til å poste her nå... helt kritisk, hele pcen, må vel sitte og reinstallere alt på nytt...

Gjest vega i.i.
Skrevet

Ser ut som jeg må reinstallere xp og fjerne alt det gamle.

Å sitte her med popups hvert minutt er veldig frustrerende.

Har egentlig ingen andre å skylde på enn meg selv, har ikke hatt "tid" til å lage brannmur og sette opp virusprogrammet...

Men jeg trodde alle visste at de ikke skal åpne vedlegg, når jeg har fortalt dem at det faktisk ikke er noen beskyttelse på denne pcen foreløpig.

Mest lyst ringe eksen min nå og rope HJELP, men jeg klarer å ordne ... fans popups.. dette selv.

Må jeg gjøre det ganske fort, eller kan jeg vente? Er redd hele pcen skal bli en svart skjerm...

:forvirret:

Skrevet

Rens pcen med et antivirusprigram, last ned adaware etc og rens igjen. Og slå av systemgjennoppretting, rens igjen med alt i sikkerhetsmodus (må slå av maskinen først) .

Slå av maskinen og så på igjen. Slå på systemgjenoppretting.

Skrevet

Hvilket operativsystem kjører du? Trodde windows XP kunne ta bort en del av pop-upene slik at det var mulig å gjøre noe.

Istedenfor å reinstallere alt kan du prøve å bruke systemgjenoppretting (start-> alle programmer -> tilbehør ->systemverktøy). Da kan du stille den tilbake slik den var før du lånte den bort, men du mister ikke dokumentene dine.

Når det er gjort bør du legge inn antivirus og antispyware. Microsoft har f.eks en antispyware som er ganske god http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en Antivirus finnes det i søkk og kav. Det tar ikke langt tid å laste ned og legge inn. Du bruker trolig mer krefter på å rense opp igjen...

Skrevet
..... Er redd hele pcen skal bli en svart skjerm...

:forvirret:

Formatter hele pc'n og legg inn XP på nytt. Ta sikkerhetskopi av viktige dokument - evt lagre dem på egen diskett/CD.

Sjekk også ut denne linken:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143439

Her finner du tips til hvordan du ska ba og ikke minst få BEHOLDT en rein pc.

Installer virusprogram, (har god erfaring med Norton men meningene er mangt) Ellers jeg også anbefale NOD32. Det er lynraskt og krevet minimalt systemressurser. (Koster ca 500)

Og for all del - hvis du IKKE får ha pc'n din i fred for all slags dritt som denne personen sørger for å infisere pc'n din med - LA VÆRE Å LÅNE DEN UT!!

PC er tross alt ikke noe leketøy - men et nyttig (og til dels dyrt) verktøy/redskap!

Skrevet

Du må jo ha virusprogram, i hvertfall på en pc som er på nett. Trenger ikke åpne vedlegg osv for å få virus,

Skrevet

Helt enig med siste innlegg her.

Å surfe på nettet med en pc uten antivirus (og helst også brannmur) er som å kjøre bil med bind for øya og kun stole på konas forklaringer om hvor du er akkuratt nå.

Få deg ett antivirus program, ett gratis og bra alternativ er AVG Antivirus, og kan hentes fra denne linken: AVG Webside

Zonealarm anbefales også når det gjelder brannmur (også gratis 'lite'versjon som funker utmerket).

Zonelabs.com

.

Skrevet

Det jeg har gjort er utprøvd på akkurat dette (etter det jeg forstår) . Det var lettere enn å formatere!...

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for gode råd. Nå oppfører pcen seg normalt men jeg må gjøre noe med brannmur etc.

Alternativet er ikke like morsomt og økonomisk for høyt.

Men jeg har abonnement hos upc, og jeg får til brannmuren men ikke antivirus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...