Gå til innhold

Grusom natt

Fremhevede innlegg

Gjest Jegja
Skrevet

Jeg er 31 år gammel. Og har aldri hatt disse synene/minnene tilbake siden min barndom. I natt så slet jeg så utrolig.

Jeg slet med tanker, identisk til dem jeg hadde som barn.

Så for meg grusomme bilder. Og hørte lyder som den gangen.

Dere som har gått igjennom dette. Kan dere fortelle meg om dette?

Jeg lå å skulle sove. Plutselig kom grusomme bilder fram i hodet mitt.

Bråvåknet og ble helt i fra meg. Men orker ikke å vekke noen i huset, så jeg prøver og prøver igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Høres ut som flashbacks. Søk opp det ordet på nett du.

Lykke til! Hørtes ikke noe koselig ut, nei.

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg kan i fasen mellom våken/søvn få rare forestillinger. Ofte at det er andre i rommet (jeg tror det er gjenferd..) og hører lyder (radio, stemmer, tv etc) Blir ofte irritert over det -tror det er andre som har skrudd på radioen (har ikke radio).

Nå er ikke mine forestillinger såå skumle, er så vant til det at jeg forteller meg selv at det går over.

Tror det er ganske vanlig med litt halliser i denne innsovningsfasen. Særlig hvis du har rik fantasi innbilder jeg meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Det skjer med meg også, spessielt i tider under stress! Det er noe med at jeg hallisunerer når jeg er i halvsøvne, og da bråvokner jeg. Det jeg "ser" er gjerne ting jeg er livredd for. Slanger eller store edderkopper i sengen o.l. Ender som regel at jeg hopper opp av sengen og hopper og roper(ja, komisk. Jeg vet!). Før jeg tar meg sammen, og skjønner at det ikke kan vere sant. Det kan fort skje mange ganger i løpet av en natt, og som jeg skrev tidligere, har jeg sett en sammenheng mellom dette og stress.

Skrevet

Hvis du ser en sammenheng, bør du forsøke å få hjelp til å helbrede årsaken...

Lykke til! :klem:

Skrevet

Dersom du har hatt traumatiske opplevelser i barndommen, kan det være at du har en post-traumatisk stresslidelse? Jeg mener at det blandt flere andre symptomer kan di flashback.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kan i fasen mellom våken/søvn få rare forestillinger. Ofte at det er andre i rommet (jeg tror det er gjenferd..) og hører lyder (radio, stemmer, tv etc) Blir ofte irritert over det -tror det er andre som har skrudd på radioen (har ikke radio).

Nå er ikke mine forestillinger såå skumle, er så vant til det at jeg forteller meg selv at det går over.

Tror det er ganske vanlig med litt halliser i denne innsovningsfasen. Særlig hvis du har rik fantasi innbilder jeg meg.

Det er jo forskjell på hallusinasjoner og flasbacks på ting man har opplevd i virkeligheten da, tror dere snakker om to forskjellige ting egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...