punktom Skrevet 13. juni 2006 #81 Skrevet 13. juni 2006 Den ligger vel ikke så langt unna trådene som hetser de som er fete, katteeiere, medlemmer i kvinnegruppa Ottar, folk med fregner, folk på Østkanten, ustelte damer, blondiner, de med flest innlegg på data og internett og de som ikke spiser svin. Eller deromkring ← hehe, godt poeng. Hvorfor er alt=negativt for noen på kg?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 13. juni 2006 #82 Skrevet 13. juni 2006 (endret) Den ligger vel ikke så langt unna trådene som hetser de som er fete, katteeiere, medlemmer i kvinnegruppa Ottar, folk med fregner, folk på Østkanten, ustelte damer, blondiner, de med flest innlegg på data og internett og de som ikke spiser svin. Eller deromkring ← Også selvironi=negativt på kG Endret 13. juni 2006 av Slangen
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 13. juni 2006 #83 Skrevet 13. juni 2006 Like lite som jeg skjønner hvorfor man skal tro de er dumme og kunnskapsløse FORDI de er modeller? ← Med all respekt, jobben er vel ikke særlig intellektuell. Man må ikke være dum selv om man er modell, heller ikke om man er fotballspiller. Mange på KG liker å liste opp "dumme" sitater fra fotballspillere og av dem, men er selv for dumme til å skjønne at omtrent alt er sagt på kødd og med selvirioni.
Gjest d'Arc Skrevet 13. juni 2006 #84 Skrevet 13. juni 2006 Den ligger vel ikke så langt unna trådene som hetser de som er fete, katteeiere, medlemmer i kvinnegruppa Ottar, folk med fregner, folk på Østkanten, ustelte damer, blondiner, de med flest innlegg på data og internett og de som ikke spiser svin. Eller deromkring ← Så må vi for all del ikke glemme de oransjhårede.
Bønna Skrevet 13. juni 2006 #85 Skrevet 13. juni 2006 Hva er grunnen til at så mange ser ut til å ha "belegg" for å uttale seg i negativ retning når noen fremstår som pene og velger å bygge karriæren sin på det?← Det er nok fordi de oppfatter det som blodig urettferdig at pene mennesker oppnår suksess på et grunnlag de selv ikke har hatt kontroll over, og at de selv ikke har denne muligheten av samme ukontrollerbare faktor. Dessverre tenker mange ikke over at en suksessrik karriere i det hele og det store antagelig avgjøres av faktorer utenfor ens egen kontroll. Evner, ambisjoner, vilje og slikt er i stor grad genetisk betinget. Slik at det i bunn og grunn er rimelig å være kritisk til de suksessrikes privilegier.
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #86 Skrevet 13. juni 2006 Med all respekt, jobben er vel ikke særlig intellektuell. Man må ikke være dum selv om man er modell, heller ikke om man er fotballspiller. Mange på KG liker å liste opp "dumme" sitater fra fotballspillere og av dem, men er selv for dumme til å skjønne at omtrent alt er sagt på kødd og med selvirioni. ← What?| Her sitter du i fulleste alvor å påstår at "fotballstjerner" er smartere enn de vanligvis får kred for, mens modeller ikke har så mange grå å skryte av!? Drøyt. Forsvar gjerne kommentaren din. Og fortell meg hvor du har din erfaring fra!
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #87 Skrevet 13. juni 2006 Det er nok fordi de oppfatter det som blodig urettferdig at pene mennesker oppnår suksess på et grunnlag de selv ikke har hatt kontroll over, og at de selv ikke har denne muligheten av samme ukontrollerbare faktor. Dessverre tenker mange ikke over at en suksessrik karriere i det hele og det store antagelig avgjøres av faktorer utenfor ens egen kontroll. Evner, ambisjoner, vilje og slikt er i stor grad genetisk betinget. Slik at det i bunn og grunn er rimelig å være kritisk til de suksessrikes privilegier. ← Fantastisk!!! Endelig en som har fått det med seg
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 13. juni 2006 #88 Skrevet 13. juni 2006 What?| Her sitter du i fulleste alvor å påstår at "fotballstjerner" er smartere enn de vanligvis får kred for, mens modeller ikke har så mange grå å skryte av!? Drøyt. Forsvar gjerne kommentaren din. Og fortell meg hvor du har din erfaring fra! ← Jeg trenger ikke å forsvare ord du putter i munnen min. Din livlige fantasi får du svare på selv.
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #89 Skrevet 13. juni 2006 Like lite som jeg skjønner hvorfor man skal tro de er dumme og kunnskapsløse FORDI de er modeller? Det er endel modeller som finansierer utdannelsen sin ved å ta modelljobber, disse er selvfølgelig ikke blant de åtte supermodellene i verden, men like fullt er de modeller. Anette Stai var en supermodell, jeg anser ikke henne for å være dum i hodet. Ikke Dorthe Skappel heller. Hun jobbet mye som modell da jeg var ung, husker jeg. Ellers er det ikke alle modeller i dag som er så veldig pene, de er helt vanlige. Kravet for å bli modell er at du kan forandre deg etter hva kunden har behov for og at du har et ansikt som korresponderer med tiden du befinner deg i. Men, det var vel ikke modeller vi diskuterte her. ← Jo - Men hva er forskjellen på en modell og en lettkledd modell? Er det ikke grunnlag for å diskutere hva man kan forstå og hva man ikke kan forstå av den negative kritikken?
Bønna Skrevet 13. juni 2006 #90 Skrevet 13. juni 2006 Fantastisk!!! Endelig en som har fått det med seg ← Ikke si det til Mysan. Da tror hun at du er gal.
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #91 Skrevet 13. juni 2006 Jeg trenger ikke å forsvare ord du putter i munnen min. Din livlige fantasi får du svare på selv. ← Neivel, så hva var det du sa i innlegget ditt da? Sa du ikke at det ikke skulle så mye til for å bli modell - rent intelligensmessig? Og sa du ikke at det var VI som var dumme fordi vi ikke kunne FORSTÅ den ironiske humoren fotballspillerene hadde??
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #92 Skrevet 13. juni 2006 Ikke si det til Mysan. Da tror hun at du er gal. ← Har dere noe usnakket??
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2006 #93 Skrevet 13. juni 2006 Ikke si det til Mysan. Da tror hun at du er gal. ← Hæ? :klø:
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 13. juni 2006 #94 Skrevet 13. juni 2006 Neivel, så hva var det du sa i innlegget ditt da? Sa du ikke at det ikke skulle så mye til for å bli modell - rent intelligensmessig? Og sa du ikke at det var VI som var dumme fordi vi ikke kunne FORSTÅ den ironiske humoren fotballspillerene hadde?? ← Jeg sa at hverken fotball- eller modellyrket var spesielt intellektuelt krevende, men at man ikke nødvendigvis trenger å være dum av den grunn.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2006 #95 Skrevet 13. juni 2006 Jo - Men hva er forskjellen på en modell og en lettkledd modell? Er det ikke grunnlag for å diskutere hva man kan forstå og hva man ikke kan forstå av den negative kritikken? ← Jeg har vel egentlig ikke sagt noe om forholdet mellom fashion-modeller og glam-modeller og om den ene gruppen er noe mindre smarte enn den andre. Jeg blir bare irritert når Slangen ordlegger seg sånn at det høres ut som han mener at modeller er dummere i hodet enn andre. Jeg går utifra at det finnes alle slags mennesker blant dem også, som alle andre steder. Man trenger strengt tatt ikke være imponerende smart selv om man har en høy utdannelse heller, annet enn at man kan det faget man har lært seg. Man kan være flink til å pugge og gjengi det man har lest, men det sier ikke så mye om evnen til selvstendig tenking og vurderingsevne i andre sammenhenger.
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #96 Skrevet 13. juni 2006 Jeg sa at hverken fotball- eller modellyrket var spesielt intellektuelt krevende, men at man ikke nødvendigvis trenger å være dum av den grunn. ← Lord!!! Du kan godt være intellektuell, uten å være intelligent. Og viseversa. Der stopper jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2006 #97 Skrevet 13. juni 2006 (endret) Har dere noe usnakket?? ← Hehe... jeg tror kanskje bare Bønna tror at det er helt uhørt for meg at noen i det hele tatt kan være enig med ham i noe som helst. Det er ikke sånn Bønna. I denne tråden er jeg enig med deg - i hvert fall så langt. edit: puttet inn manglende ord (ham) Endret 13. juni 2006 av mysan
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #98 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har vel egentlig ikke sagt noe om forholdet mellom fashion-modeller og glam-modeller og om den ene gruppen er noe mindre smarte enn den andre. Jeg blir bare irritert når Slangen ordlegger seg sånn at det høres ut som han mener at modeller er dummere i hodet enn andre. Jeg går utifra at det finnes alle slags mennesker blant dem også, som alle andre steder. Man trenger strengt tatt ikke være imponerende smart selv om man har en høy utdannelse heller, annet enn at man kan det faget man har lært seg. Man kan være flink til å pugge og gjengi det man har lest, men det sier ikke så mye om evnen til selvstendig tenking og vurderingsevne i andre sammenhenger. ← Jeg tror vi er enige
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2006 #99 Skrevet 13. juni 2006 Det tror jeg og, Neffi. Og jeg tror egentlig Slangen er enig også, jeg bare misforstod ham et lite øyeblikk.
Bønna Skrevet 13. juni 2006 #100 Skrevet 13. juni 2006 I denne tråden er jeg enig med deg - i hvert fall så langt. ← Men hvorfor er du enig med meg, da? Hvis viljen er fri er det ingen mening i det jeg skriver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå