Gå til innhold

Hvorfor er pen=negativt?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
SC  ;)  Nå er ikke jeg en "ungpike", og ei heller drømmer jeg om en modellkarriere, bare så det er sagt.

Men for å avslutte min egen mining om dette emnet, så må jeg bare få understreke at det å väre "glamourmodell" er noe helt annet enn å være en vanlig "modell". Det kan ikke sidestilles siden de har ulike syfte. Derfor blir kommentaren din over meningsløs.

Jeg syns ikke kommentaren min var meningsløs jeg, for begge når frem til et publikum, og begge to spiller på et pent utseendet.

Så hvorfor er den meningsløs? :klø:

Skrevet (endret)
Jeg har inntrykk av at det er vanlig å snakke om og sladre om kjendiser generelt, pene som stygge.

Ja. Moskva Marit er jo fortsatt et like hett tema. :eeeh:

Endret av Sexy C
Gjest Neffi
Skrevet
Jeg syns ikke kommentaren min var meningsløs jeg, for begge når frem til et publikum, og begge to spiller på et pent utseendet.

Så hvorfor er den meningsløs? :klø:

Jeg mener at en glamourmodell spiller på sex, mens en vanlig modell som selger f.esk klær spiller på skjønnhet (om vi nå snakker kvinner).

Det er to forskjellige målgrupper, og dermed to forskjellige tanker bak yrket.

Hadde vi fra starten snakket glamourmodell, hadde det hele fått en annen vinkling fra min side.

Gjest gjest1
Skrevet
Ja. Moska Marit er jo fortsatt et like hett tema. :eeeh:

Du har aaldri hørt noen gjøre narr av Moskva-Marit altså?

Gjest gjest1
Skrevet
Nei, altså... Å bli modell i utlandet vs modell i Norge er nok to forskjellige ting også.

Å bli modell her i Norge vil som regel si: Du driter deg ut.

Modellmiljøet her til lands er skittent og uproft. Man blir sjeldent stor her i Norge og utenlands hvis man satser på en modellkarriere her uansett.

Jeg mener faktisk at hvis man satser på en "modellkarriere" her til lands, så kan det ofte bevise at man er litt "kort".

Jeg tenker da for det meste på disse glamourmodellene. De blir ingenting... de får noen sider i Se &

Fellesnevneren for mange av de norske glamourmodellene er at de er for lave til å bli vanlige modeller.

Skrevet
Jeg mener at en glamourmodell spiller på sex, mens en vanlig modell som selger f.esk klær spiller på skjønnhet (om vi nå snakker kvinner).

Hadde vi fra starten snakket glamourmodell, hadde det hele fått en annen vinkling fra min side.

Ja, det spilles jo aldri på sex i reklamer. Bare skjønnhet.

Skrevet

Ja, men for mange er jo en glam-model skjønn.

De stiler til forskjellig publikum. En glam-modell kan også gå fashion shows.

De blir jo betegnet som vakre av de som ser på dem. Pluss at de har fordeler av utseendet sitt (noe diskusjonen også dreier seg om).

Det er veldig lett at når man starter en tråd og hvor det handler om utseendet, vel da begynner man å dra inn eksempler. Det har skjedd i dette tilfellet. Kall det gjerne avsporing, men fortsatt så handler det om å ha fordeler av utseendet. :)

Skrevet
Fellesnevneren for mange av de norske glamourmodellene er at de er for lave til å bli vanlige modeller.

Og? Poenget er? :ler:

Skrevet
Du har aaldri hørt noen gjøre narr av Moskva-Marit altså?

Jo, en gang eller noe kanskje, men at hun er på alle førstesidene nå for tiden stemmer vel ikke helt?

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Og? Poenget er?  :ler:

Det kan virke som om det er høyden som gjør at de satser på å bli lettkleddmodeller, og ikke andre modeller. Vil tro høyden også bremser karrieren deres internasjonalt.

Endret av Sukkerert
Gjest gjest1
Skrevet
Jo, en gang eller noe kanskje, men at hun er på alle førstesidene nå for tiden stemmer vel ikke helt?

Noen som har sagt det? Det eneste jeg har hevdet er at mindre pene kjendiser også blir sladret om.

Skrevet

Hvem er det egentlig som hetser folk fordi de er pene? Er det en tråd her inne som handler om det, eller? Jeg opplever hvertfal ikke at det er en masse hets i samfunnet av pene folk, tvert imot. Noen mennesker er spennende, pene eller stygge. Andre er kjedelig, pene eller stygge. Det handler om å ha den berømte x-faktoren, enten har du den eller så har du den ikke.

Skrevet
Det kan virke som om det er høyden som gjør at de satser på å bli lettkleddmodeller, og ikke andre modeller. Vil tro høyden også bremser karrieren deres internasjonalt.

Mye mulig.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvem er det egentlig som hetser folk fordi de er pene? Er det en tråd her inne som handler om det, eller?

Det ligger mange av dem på Skråblikk og Generalisering hvis du leter litt! ;)

Gjest BagLady
Skrevet
Hvem er det egentlig som hetser folk fordi de er pene? Er det en tråd her inne som handler om det, eller?

Den ligger vel ikke så langt unna trådene som hetser de som er fete, katteeiere, medlemmer i kvinnegruppa Ottar, folk med fregner, folk på Østkanten, ustelte damer, blondiner, de med flest innlegg på data og internett og de som ikke spiser svin. Eller deromkring ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Den ligger vel ikke så langt unna trådene som hetser de som er fete, katteeiere, medlemmer i kvinnegruppa Ottar, folk med fregner, folk på Østkanten, ustelte damer, blondiner, de med flest innlegg på data og internett og de som ikke spiser svin. Eller deromkring ;)

Godt poeng. ;)

Skrevet

Ja, he he he :ler:

Good point! Ser ikke at noen beskylder disse trådene for å være startet i ren sjalusi ;)

Gjest Neffi
Skrevet
Ja, det spilles jo aldri på sex i reklamer. Bare skjønnhet.

Nei, så du ser virkelig ikke forskjellen?!

Gjest gjest1
Skrevet
Visste at den skulle komme, men skjønner aldri hvorfor man skal forsvare modeller med selvfølgeligheter. En snekker må også ha ståpåvilje, selvdisiplin, vite hva kundene skal ha for å komme noe vei. En uinteressert slask vil aldri bli en god snekker, men ingen framhever slike egenskaper/selvfølgeligheter i andre yrkesgrupper.

Like lite som jeg skjønner hvorfor man skal tro de er dumme og kunnskapsløse FORDI de er modeller?

Det er endel modeller som finansierer utdannelsen sin ved å ta modelljobber, disse er selvfølgelig ikke blant de åtte supermodellene i verden, men like fullt er de modeller.

Anette Stai var en supermodell, jeg anser ikke henne for å være dum i hodet. Ikke Dorthe Skappel heller. Hun jobbet mye som modell da jeg var ung, husker jeg.

Ellers er det ikke alle modeller i dag som er så veldig pene, de er helt vanlige.

Kravet for å bli modell er at du kan forandre deg etter hva kunden har behov for og at du har et ansikt som korresponderer med tiden du befinner deg i.

Men, det var vel ikke modeller vi diskuterte her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...