Gjest Neffi Skrevet 12. juni 2006 #41 Skrevet 12. juni 2006 Nå renner det over her ... Vel, jeg er så forbanna lei av denne småligheten så mange viser. TRor jeg snart lister meg ut
Gjest Gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #42 Skrevet 12. juni 2006 Nå renner det over her ... Vel, jeg er så forbanna lei av denne småligheten så mange viser. TRor jeg snart lister meg ut ← Fordi jeg var uenig i at man velger hvor pen man er selv? Jeg skjønner ikke hvordan du kan påstå noe sånt en gang. Mener du at alle kunne vært pene om de ville selv?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 12. juni 2006 #43 Skrevet 12. juni 2006 (endret) Nei, motsatt, Violetta. Man velger hverken barn selv eller utseende selv. Endret 12. juni 2006 av Slangen
Gjest Neffi Skrevet 12. juni 2006 #44 Skrevet 12. juni 2006 (endret) Fordi jeg var uenig i at man velger hvor pen man er selv? Jeg skjønner ikke hvordan du kan påstå noe sånt en gang. Mener du at alle kunne vært pene om de ville selv? ← HVortdan fikk du det til å bli slik? nei, jeg mente ikke at man selv kunne velge. Dessuten skrev jeg innlegget uten å se at du hadde svart. Endret 12. juni 2006 av Neffi
Gjest Embla s Skrevet 12. juni 2006 #45 Skrevet 12. juni 2006 Det er vel ikke så mange andre egenskaper enn å være pen å spille på når man er modell. ← nei det er liksom det... hvorfor... ja egentlig så er jeg kanskje litt uenig med Embla S likevel? hvorfor skal det egentlig være greit å kritisere dem bare fordi de ikke har noe annet å rutte med og lever av å være i media? skal man kunne kritisere snekkeren bare fordi han ikke er smart nok til å bli lege?tror ikke det nei... ← jammen jeg er helt enig med Slangen. Skal man satse på en karriere som modell, bør man være vakker. Det er ingen ting galt i det! Men jeg syns ikke modeller er interessante som personer kun fordi de er modeller. En smart modell som har mye å fare med, kan være interessant. Ikke fordi hun er modell men fordi hun har mye å fare med. Skjønner? jeg har ikke noe imot pene mennesker, tvertimot! I mitt hode kan det aldri bli negativt å være pen. men syns allikevel det er synd hvis det å være pen er det eneste man kan skilte med. Heldigvis tror jeg ikke det er noen motsetning mot å være pen og smart, med hederlige unntak!
Gjest Embla s Skrevet 12. juni 2006 #46 Skrevet 12. juni 2006 Det er jeg helt uenig i. Man kan ha talent for sminke og hudpleie selv om man ikke oppfattes som pen. Og motsatt. ← Selvsagt! Men jeg tenkte vel på en vakker kvinne som så ut som om hun var veldig opptatt av utseendet sitt og ikke så mye mer, kontra en kvinne som tydelig ga blaffen i utseendet sitt men kanskje var historieprofessor. Satt på spissen.
Snasen Skrevet 12. juni 2006 #47 Skrevet 12. juni 2006 Det er jeg helt uenig i. Man kan ha talent for sminke og hudpleie selv om man ikke oppfattes som pen. Og motsatt. ← Hun sier ikke at man ikke kan ha talent for sminke & hudpleie selvom man ikke er pen. Hun sier at hun hadde verdsatt det mer hvis personen var pen.
Gjest Neffi Skrevet 12. juni 2006 #48 Skrevet 12. juni 2006 Men en modell har da også erfaringer fra modellyrket som mange kan finne interessante! Hvorfor i all verden finnes da tv-program som "TOPmodel", og magasiner som ikke skriver om annet - i stor stor utstrekning? Det må være et market. Det å nekte for en faktisk bevist interesse er ganske selvmotsigende. Kanskje ikke akkurat DU embla, digger TOPmodel, men jeg vet at flere som har svart her inne med stor sikkerhet følger programmet. Visst er det interessant med storbyliv, gallamiddager, visninger, glamour og hardt arbeid!? Hvorfor kan vi ikke bare innrømme at vi alle er ganske så like? HVorfor denne hetsingen om at det ikke er INTERESSANT - Da det tydligvis er det?
Snasen Skrevet 12. juni 2006 #49 Skrevet 12. juni 2006 Skal man satse på en karriere som modell, bør man være vakker. Det er ingen ting galt i det! Men jeg syns ikke modeller er interessante som personer kun fordi de er modeller. En smart modell som har mye å fare med, kan være interessant. Ikke fordi hun er modell men fordi hun har mye å fare med. Skjønner? men syns allikevel det er synd hvis det å være pen er det eneste man kan skilte med. Heldigvis tror jeg ikke det er noen motsetning mot å være pen og smart, med hederlige unntak! ← Nei, altså... Å bli modell i utlandet vs modell i Norge er nok to forskjellige ting også. Å bli modell her i Norge vil som regel si: Du driter deg ut. Modellmiljøet her til lands er skittent og uproft. Man blir sjeldent stor her i Norge og utenlands hvis man satser på en modellkarriere her uansett. Jeg mener faktisk at hvis man satser på en "modellkarriere" her til lands, så kan det ofte bevise at man er litt "kort". Jeg tenker da for det meste på disse glamourmodellene. De blir ingenting... de får noen sider i Se & Hør, thats it. Da har man virkelig ingenting å fare med. Takker man ja til sånt, sorry, men da er man ikke særlig smart.
Snasen Skrevet 12. juni 2006 #50 Skrevet 12. juni 2006 (endret) Men en modell har da også erfaringer fra modellyrket som mange kan finne interessante! Hvorfor i all verden finnes da tv-program som "TOPmodel", og magasiner som ikke skriver om annet - i stor stor utstrekning? Det må være et market. Det å nekte for en faktisk bevist interesse er ganske selvmotsigende. Kanskje ikke akkurat DU embla, digger TOPmodel, men jeg vet at flere som har svart her inne med stor sikkerhet følger programmet. Visst er det interessant med storbyliv, gallamiddager, visninger, glamour og hardt arbeid!? Hvorfor kan vi ikke bare innrømme at vi alle er ganske så like? HVorfor denne hetsingen om at det ikke er INTERESSANT - Da det tydligvis er det? ← For en Top Model vil nok gallamiddager, storbyliv, osv osv forekomme, men som jeg skrev over her så finnes det si mange av disse "liksommodellene", som kun driter på draget. Og dèt er ikke fristende. Jeg kunne ikke tenke meg å være supermodel heller jeg, da. Ikke min stil egentlig, men det er nok drømmen for mange ungpiker. Endret 12. juni 2006 av Sexy C
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #51 Skrevet 12. juni 2006 Det er vel ikke så mange andre egenskaper enn å være pen å spille på når man er modell. ← joda, de må være flinke til å skjønne hva fotografen/kunden er ute etter. De må også være selvdisiplinerte ellers varer de ikke lenge i bransjen. Modellyrket er ikke for de verste bimboene. De blir bare lett stemplet sånn.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #52 Skrevet 12. juni 2006 Det er jeg helt uenig i. Man kan ha talent for sminke og hudpleie selv om man ikke oppfattes som pen. Og motsatt. ← Hun sier ikke at man ikke kan ha talent for sminke & hudpleie selvom man ikke er pen. Hun sier at hun hadde verdsatt det mer hvis personen var pen. ← Jeg for min del ville satt større lit til en som klarte å gjøre noe vakker ut av seg selv, selv om utgangspunktet ikke var modellvakkert. En som er modellvakker trenger jo strengt tatt ikke kunne et plukk om verken hudpleie eller makeup all den tid hun er pen fra før. Jeg mener, det er aldri vanskelig å gjøre et pent ansikt pent. Litt lett markering av øyne og lepper og voilá.
Nabodama Skrevet 12. juni 2006 #53 Skrevet 12. juni 2006 Det merkelige er at hvis en reagerer negativt på en persons oppførsel og væremåte, og denne personen tilfeldigvis er pen, blir utseendet vektlagt som årsak til at man reagerer negativt. Er denne personen lite pen, blir ikke utseendet lagt vekt på for å forklare andres negative reaksjoner. Da er det væremåten og oppførselen som vektlegges. Dette vitner ikke bare om et svært snevert bilde av omverdenen og lite menneskekunnskap, men også om arroganse i stor stil. Jeg har ingen problemer med at folk er pene. En mix av dumhet og arroganse derimot trigger mine mindre gode sider.
Gjest Miloine Skrevet 13. juni 2006 #54 Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hun sier ikke at man ikke kan ha talent for sminke & hudpleie selvom man ikke er pen. Hun sier at hun hadde verdsatt det mer hvis personen var pen. ← Ja, det var nok det som var ment med det utsagnet. Når jeg går til frisøren foretrekker jeg at h*n har en fin frisyre (skrives det sånn?) selv, framfor at vedkommende ser ut som et skautroll på håret! Dersom det er frisør med en sånn frisyre betyr det ikke at vedkommende ikke er flink, men man verdsetter det mer om frisøren hadde en fin frisyre selv. (lang og rar setning ) Et pent menneske for meg er ikke bare utseende. Utstrålingen alene til et menneske kan gjøre at ”en mindre pen blomst” blir pen i mine øyne. Noen er biledskjønne og ”hjernedøde” mens andre er biledskjønne og noen skikkelig smartinger. (og andre kan være en mellomting av begge deler) Syns det er flott jeg at man kan si om seg selv at man syns en selv er pen, det vitner om selvtillit. (bare man ikke sier det HELE TIDEN og KUN DET) Det at andre (spesielt damer) rakker ned på andre jenter som er pene er desverre ganske sant. Det handler om dårlig selvtilitt og en eneste streven etter å være den peneste selv. Selv er jeg pen og smart og tørr å si det. Ettersom jeg sa dette, er det helt klart at noen blir sur og støtt over at jeg selv syns jeg er det, (kan jo ikke si det høyt må vite ) og vil få en haug med innlegg etter meg, hvor det mest sansynlig står: jeg syns du er skikkelig stygg og jævla dum i svarene dine! eller videre, du sa det selv det jeg ville si, ja du er dum og stygg. *spysmiley* Sånne uttalelser sier mest om de som skriver slikt om en annen bruker! For sånn kan det være her inne og andre steder for den saks skyld!. Denne tråden bygger på en annen tråd der netopp dette ble bevist. (Så ikke tråden før den ble stengt) De som hele tiden kun spiller på utseende ved å oppnå ting, kommer ikke så veldig langt her i livet. Man må nesten ha noe mellom øra også, og ikke bare vaakum og et flott utseende. Dette gjelder modellyrker også! Å bygge en modellkariere uten å ha bein i nesa og vettet i behold blir du fort utnyttet og lar deg lett lede inn på ville veier. Etterpå så sitter du der som en brukt vaskefille og skjønner ingenting! :klø: Endret 13. juni 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #55 Skrevet 13. juni 2006 Veldig rart dette: Snakker man negativt til noen som (tilfeldigvis) er mørkhudet, så er man rasist... Snakker man negativt til noen som (tilfeldigvis) er overvektig, så er man idiot... Snakker man negativt til noen som (tilfeldigvis) er pen, så har en fordommer mot pene mennesker... Det å være pen er ikke negativt i seg selv, det er da noe de aller fleste av oss ønsker å være! Men det kommer litt an på hvordan den pene framstiller seg selv. Mona Grudt: En pen kvinne da hun ble miss universe, enda penere nå! Har altid vist seg som en varm, reflektert person, og har aldri "gjemt" sin skjønnhet, men framhever den heller ikke på en unaturlig måte. Hun er den hun er. Hun får andre til å føle seg vel med seg selv, og hun er naturlig! Det er veldig få negative kommentarer jeg har hørt om henne opp i gjennom årene. Prinsesse Madeleine: En nydelig ung kvinne, som virkelig stråler når hun smiler. Vi kjenner henne ikke personlig, og vet ikke hva hun står for, men hun virker også som en person som får andre til å føle seg vel ved siden av henne. Hun virker naturlig! Har aldri hørt en negativ kommentar om henne. Så har vi de pene som (billedlig talt) skriker :"se på meg! Jeg vet jeg er penere enn de fleste, og derfor er jeg bedre enn de fleste til det meste". Disse har ikke den egenskapen som de to overnevnte har. Disse får ikke meg (med normalt utseende) til å føle meg vel, og da kommer piggene mine fram. Jeg liker ikke at andre "bruker" meg (og andre med normalt utseende) for å selv føle seg bedre. . Dette har ingenting med deres utseende å gjøre, men deres personlighet! Det å være pen= positivt Det å bruke andre for å framheve seg selv=negativt
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #56 Skrevet 13. juni 2006 For en Top Model vil nok gallamiddager, storbyliv, osv osv forekomme, men som jeg skrev over her så finnes det si mange av disse "liksommodellene", som kun driter på draget. Og dèt er ikke fristende. Jeg kunne ikke tenke meg å være supermodel heller jeg, da. Ikke min stil egentlig, men det er nok drømmen for mange ungpiker. ← SC Nå er ikke jeg en "ungpike", og ei heller drømmer jeg om en modellkarriere, bare så det er sagt. Men for å avslutte min egen mining om dette emnet, så må jeg bare få understreke at det å väre "glamourmodell" er noe helt annet enn å være en vanlig "modell". Det kan ikke sidestilles siden de har ulike syfte. Derfor blir kommentaren din over meningsløs.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 13. juni 2006 #57 Skrevet 13. juni 2006 joda, de må være flinke til å skjønne hva fotografen/kunden er ute etter. De må også være selvdisiplinerte ellers varer de ikke lenge i bransjen. Modellyrket er ikke for de verste bimboene. De blir bare lett stemplet sånn. ← Visste at den skulle komme, men skjønner aldri hvorfor man skal forsvare modeller med selvfølgeligheter. En snekker må også ha ståpåvilje, selvdisiplin, vite hva kundene skal ha for å komme noe vei. En uinteressert slask vil aldri bli en god snekker, men ingen framhever slike egenskaper/selvfølgeligheter i andre yrkesgrupper.
Gjest Neffi Skrevet 13. juni 2006 #58 Skrevet 13. juni 2006 Visste at den skulle komme, men skjønner aldri hvorfor man skal forsvare modeller med selvfølgeligheter. En snekker må også ha ståpåvilje, selvdisiplin, vite hva kundene skal ha for å komme noe vei. En uinteressert slask vil aldri bli en god snekker, men ingen framhever slike egenskaper/selvfølgeligheter i andre yrkesgrupper. ← hvem er det som ikke forstår dette?? det du kommer med nå er jo en selvfølgelighet for de fleste (som jeg noensinne har pratet med).
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #59 Skrevet 13. juni 2006 SC Nå er ikke jeg en "ungpike", og ei heller drømmer jeg om en modellkarriere, bare så det er sagt. Men for å avslutte min egen mining om dette emnet, så må jeg bare få understreke at det å väre "glamourmodell" er noe helt annet enn å være en vanlig "modell". Det kan ikke sidestilles siden de har ulike syfte. Derfor blir kommentaren din over meningsløs. ← men du drømmer om å være vanlig modell???????
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2006 #60 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har inntrykk av at det er vanlig å snakke om og sladre om kjendiser generelt, pene som stygge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå