Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Jobbsøker
Skrevet

Jeg skal på intervju med et vikarbyrå i morgen (vil jobbe innen kontor/administrasjon). Det er jo sinnsykt varmt i Oslo for tiden, er det greit å stille i f.eks. capribukse og en pen topp? Hva med et knelangt sommerlig skjørt, pene høyhælte sandaler og en pen topp? Eller bør jeg stille i noe mer passende for jobben, som en dressbukse. Jeg er så usikker for jeg føler at et intervju hos et vikarbyrå ikke er like formelt, men samtidig er jeg litt bekymret for at det vil bli sett negativt på hvis jeg stiller i sommerklær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville stillt i det samme som jeg hadde stilt i første dag i en ny jobb.

I et intervju vil du bli sett an, og vurdert hvor passende du er til jobben. Uansett om det er et vikarbyrå eller ikke.

Du kan jo bare skifte så fort som mulig etterpå?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Jeg ville stillt i det samme som jeg hadde stilt i første dag i en ny jobb.

Det var godt sagt, og noe lignende jeg tenkte selv. Jeg bare følte de kanskje ville stusse over at jeg går i "varme" klær på en slik dag. Men bedre at de tenker at jeg bevisst går inn for et godt førsteinntrykk enn at de synes jeg er kledt litt for casual. Takk for svar, da blir det dressbukse, lukkede sko og en pen kortermet topp. :)

Skrevet

Ikke noe å takke for.

Fungerte for meg hvertfall. Holdt på å svette ihjel på veien til og fra intervju i fjor sommer, men jeg fikk hvertfall jobben. ;)

Skrevet

Dersom du føler deg mest vel i dressbukser, så tar du det.

Men jeg mener at det er lov å finne fine, men litt tynnere klær, nå som det er såpass varmt. Selvfølgelig skal de være fine allikevel!

Jeg går gjerne i dressbukse på jobbintervjuer, men nå har jeg en fin, litt tynnere, hvit bukse som jeg matcher med en marinetopp (utringet, 3/4 erm) og pene sandaler (litt hæler, splitter nye). Men det finnes stillinger jeg ikke hadde kledd på meg dette til, ja.

Det er bare min mening altså. Jeg hadde ikke følt meg vel i ei svart bukse og tjukk topp i denne varmen...

Skrevet

Det er vel litt avhenging av hvordan jobb du er ute etter også, er det en bransje hvor det normalt er strenge kleskoder, ville jeg nok fulgt dem. Ang hvor formelt et sånt intervju er, varierer det fra byrå til byrå. Har vært på intervju hos to stykker, det ene var som et ordinært jobbintervju, det andre en mer uformell samtale.

Skrevet
Dersom du føler deg mest vel i dressbukser, så tar du det.

Men jeg mener at det er lov å finne fine, men litt tynnere klær, nå som det er såpass varmt. Selvfølgelig skal de være fine allikevel!

Jeg går gjerne i dressbukse på jobbintervjuer, men nå har jeg en fin, litt tynnere, hvit bukse som jeg matcher med en marinetopp (utringet, 3/4 erm) og pene sandaler (litt hæler, splitter nye). Men det finnes stillinger jeg ikke hadde kledd på meg dette til, ja.

Det er bare min mening altså. Jeg hadde ikke følt meg vel i ei svart bukse og tjukk topp i denne varmen...

Ja, men det er vel også omtrent samme stil som du ville stillt i første dag på jobb, om det var varmt?

Ikke alle jobber man tør å gjøre det i da.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville gått i dressbukse og en tynn topp. Dressbukse er da ikke så ille å gå med i varmen? De er jo gjerne luftige og tynne i stoffet. Synes det er mye verre å gå med trange olabukser.

Nå er nå jeg blant dem som går i bukse om sommeren uansett da. Det er faktisk ikke alle som går i skjørt på sommeren. De på vikarbyrået tenker ikke at det er rart hvis du går i bukse, for det er faktisk mange som ikke alltid trenger å kle av seg med en gang det blir varmt.

Skrevet

I dag er jeg litt rådvill. Jeg vil være formell, men det er jo dødsens ute. Jeg har ei svart (tjukk) dressbukse som jeg vil ha på meg. Men overdelen da. Den hvite t-skjorta var flekkete (som ikke gikk av i vask merket jeg i dag morges)! Tror det blir en grønn singlet og ei hvit omslagsjakke. Ellers har jeg en hvit og en sort singlet å velge i. Jeg har også en olablå tunika, men synes ikke den er så formell. Har også en fin, men kjedelig beige capribukse, som vel heller ikke er så formell...

:gal:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...