Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Noen som har stoffskifte sykdommer? Hva er symptomene på dette? Er det ulike typer? Hvordan behandles disse? Er det farlige sykdommer?
Gjest gjesta Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Om stoffskiftesykdommer kan du lese mer om her.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har søkt og lest litt, men var interessert i høre om folks erfaringer med disse sykdommene.
Gjest gjesta Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Jeg selv har for høyt stoffskifte. Jeg var veldig syk et halvtårs tid. Satt for det meste og gjorde ingenting. Var så uendelig sliten. Kroppen går på høygir. Du blir fort sliten. Hjertebank og skjelvinger på hendene. Søvnproblemer. Konsetrasjonsvansker. Tåler stress dårlig. Går ned i vekt. Jeg blir behandlet med medisiner. Det kan ta lang tid å finne riktig dose. Jeg responderte veldig godt på medisinen. Har nå mitt andre tilbakefall og har holdt på ca 3 måneder for å finne riktig dose. Jeg er ikke så syk som jeg var første gang. Heldigvis for det var en veldig vanskelig tid for både meg og mine omgivelser. På sikt så vet jeg at jeg sannsynligvis får for lavt stoffskifte. Det er mer vanlig med for lavt enn for høyt stoffskifte.
monja Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har for lavt stoffskifte, men det er for uregelmessig til at legene vil medisinere det enda. Merka det ved at jeg ble trøtt og gikk opp i vekt uansett hva jeg gjorde. Jeg fikk det i slutten av svangerskapet, og selv om vekta viste en oppgang på 12 kg i svangerskapet (som jeg mista 8 av noen dager etter fødselen), var det ekstra tungt at jeg gikk opp 20 kg etter fødselen - uten at jeg klarte å gjøre noe med det. Jeg går jevnlig og sjekker det og håper det stabiliserer seg etterhvert.
Gjest Persille ii Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Det er farlig å gå med for høyt stoffskifte over tid. Tenker da på ubehandlet stoffskifte. Kroppen går på høygir med bl.a. høy puls. Jeg fikk betablokker for å senke pulsen. Dette er hjertemedisin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå