Gå til innhold

Reisevaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ska til Thailand i sommer og har fått time til å ta vaksiner (sikkert standar vaksiner)

Har jo ikke tatt en sprøyte siden jeg var liten og husker at det var vanvittig vondt..

Noen som vet hvor mange sprøyter det er? Er det i armen de stikker eller kjører de dem inn i skinken :ler:

Blir man dårlig av dem?

Huff... dette blir hardt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har alltid tatt reisevaksinene i armen. Null problem! Et lite stikk og litt svie, så er det klart for ferie!! :)

Gjest Little me
Skrevet

Bare et lite stikk i armen, knapt verre enn et myggestikk :)

Skrevet

:) Takk... ser for meg BCG sprøyten og grøsser... Er det mange sprøyter jeg må ta?

Hun snakket om at det ble ca 1300 kr inkl. en drikke vaksine....

Skrevet

Bortsett fra at den drikkevaksina smaker høgg og helvete (synes jeg da ;)) så er det ingenting å grue seg for! Blir ganske kvalm av den drikkegreia, men har ikke blitt dårlig av noen av sprøytene, det er som de andre sier, bare et lite stikk, du merker det nesten ikke :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

må man ta vaksine bare man skal på vanlig charter til thailand og, eller er det om du skal reise rundt?

Skrevet

Vi skal på "charter" dvs. har bestilt fly, men ikke hotel. Skal kun være 2 uker så blir ikke så mye tid til å reise rundt. Fikk alikevel anbefalt å ta vaksiner for å være på den sikre siden.. tror det er like greit, men er nok mange som reiser uten å vaksinere seg.

Skrevet

De fleste synes den drikkevaksinen er helt grei. Den er tilsatt noe bringebærsmak, men selv synes jeg den smakte død og fordærvelse.

Da jeg tok "full pakke" med vaksiner var det vel 5 stykker jeg tok. Tror ikke du får fullt så mange. Du bør også sjekke om du kan få påfyll av noen for at de skal holde lenger. Noen av vaksinene tok jeg 3 ganger, men da skal de holde i 20 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...