Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Ikke godt å si hvor dette spm. hører hjemme, så prøver meg her jeg. Jeg vet det er mye kø oppover mot Sandsli (Bergen) om morgenen, men hvor lang kjøretid skal en beregne? Denne uken skal jeg en dag være på Sandsli kl 07:00 og en dag kl 08:00. Regner med det er litt trafikkforskjell på de tidspunktene. Hvor lang tid bør jeg beregne? (kjører fra Åsane, men om noen vet hvor langt tid jeg må beregne fra byn/Fløyfjellstunellen så holder det, jeg vet hvor lang til jeg bruker herfra til byn) Håper noen her har peiling. Jeg har hørt rykter om at det er mye kø, men de som kjører der ofte vet vel gjerne når køen er der og hvor treg køen er . Begynner i ny jobb og har lite lyst til å komme for sent (men siden det er så tidlig om morgenen har jeg ikke spesielt lyst til å komme altfor tidlig heller)
wind-up bird Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har hatt sommerjobb på Sandsli, men jeg bor på en annen kant av byen, så jeg vet ikke helt hvor lang tid du må regne. Grunnen til at jeg svarer er at jeg husker at det var en som jobbet der jeg jobbet, bodde i sandviken og sa at det var raskere å kjøre gjennom fyllingsdalen enn forbi lagunen. Kanskje noen som kjører veien til dagen som kan bekrefte/avkrefte det?
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 hvis du kommer fra åsane er det best å kjøre forbi lagunen. kommer du fra sentrum er fyllingsdalen best. det er litt mindre kø om sommeren men jeg ville ihvertfall beregnet 45-50 min fra åsane (avhengig av hvor langt ute i åsane det er.. men da regner jeg ca 10 min fra tunnelen til åsane).
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 hvis du kommer fra åsane er det best å kjøre forbi lagunen. kommer du fra sentrum er fyllingsdalen best. det er litt mindre kø om sommeren men jeg ville ihvertfall beregnet 45-50 min fra åsane (avhengig av hvor langt ute i åsane det er.. men da regner jeg ca 10 min fra tunnelen til åsane). ← kl åtte er det jo kaos i de traktene (sandsli), så du bør nok kjøre en knapp time før
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Ok. Det var det jeg var redd for - at det kom til å ta lang tid oppover. Rushtrafikk er merkelige greier egentlig. Et sted jeg jobbet tidligere var det helt texas hvis jeg skulle dra fra jobben 15:30, men om jeg fikk da 15:15 var det fri flyt nedover. Men hva med kl 7 da? Jeg regnet med at det er rush kl 8, men er 7 før rushet? Jeg får være ekstra tidlig ute denne uken, så finner jeg nok ut av det. Har kjørt strekningen en gang midt på formiddagen og da brukte jeg drøyt 25 min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå