Gå til innhold

Slappe klemmer og håndtrykk...

Fremhevede innlegg

Gjest lilletroll
Skrevet
Enig. Håndtrykk hvor du bare får tippen av fingrene irriterer også vettet av meg.

Og meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at slappe håndtrykk er urekle, men jeg syns det er (nesten) like ille med mannfolk som klemmer så hardt at det faktisk gjør vondt! Har jobbet i flere år i et yrke hvor jeg nesten daglig hilste på mannfolk, og opplevde omtrent en gang i uken en eller annen idiot av en mann som prøvde å knuse hånden min. Og jeg er ikke noen skjør, liten sak :sjarmor:

Skrevet

Håndtrykk... Jeg er ikke fullstendig lealaus; armen beveger seg bortimot ikke, og trykket er mildt. Det der med at man absolutt skal ha et fast og stramt håndtrykk... Jeg har da ingenting å bevise. Synes det viser usikkerhet at man - og da helst menn - skal ha så sterkt håndtrykk som mulig. "Så du vil jeg skal synes du er kraftkar," tenker jeg da, og smiler mens han prøver så hardt han kan å knuse hånden min. Ydmykhet imponerer meg langt mer.

Skrevet
Håndtrykk... Jeg er ikke fullstendig lealaus; armen beveger seg bortimot ikke, og trykket er mildt. Det der med at man absolutt skal ha et fast og stramt håndtrykk... Jeg har da ingenting å bevise. Synes det viser usikkerhet at man - og da helst menn - skal ha så sterkt håndtrykk som mulig. "Så du vil jeg skal synes du er kraftkar," tenker jeg da, og smiler mens han prøver så hardt han kan å knuse hånden min. Ydmykhet imponerer meg langt mer.

:)

Jeg føler ikke at jeg skal bevise annet ved et fast håndtrykk enn å vise vedkommende at jeg "ser" dem, og at jeg ønsker å hilse dem. Slappe trykk vitner om at man egentlig ikke har særlig lyst... :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Husker da jeg var meget yngre og hadde denne gotherstilen. Møtte ei venninne av daværende kjæreste og håndhilse. Husker hun slafset tyggisen, himlet vekk med øynene og ga med et trøyt håndtrykk. Fikk høre i ettertid hun var redd jeg skulle skyte henne til satan :klø:

Skrevet
:)

Jeg føler ikke at jeg skal bevise annet ved et fast håndtrykk enn å vise vedkommende at jeg "ser" dem, og at jeg ønsker å hilse dem. Slappe trykk vitner om at man egentlig ikke har særlig lyst... :forvirret:

Jeg kan se det for meg, men har aldri vært borti det selv. Selv griper jeg, men det er et mildt og varsomt grep. Ett enkelt lite "rist", øyekontakt, smil. Jeg gir også et aldri så lite bukk når jeg hilser, men ikke så dypt at det blir spesielt lagt merke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...