Thomasine Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #21 Skrevet 11. juni 2006 Vet ikke om dere har misforstått innlegget mitt, men jeg går da virkelig ikke å klemmer på ukjente mennesker... Så underernært på klemmer er jeg ikke... Jeg sikter til familie, svigerfamilie og svoger/svigerinnefamilie... Nær familie med andre ord. Jeg er heller ikke fan av å klemme på vilt fremmede, men hvem er vel det? :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #22 Skrevet 11. juni 2006 Slappe håndtrykk er ubehagelige. Når det gjelder klemming, så finner jeg det naturlig å klemme noen, men ikke andre, og det tror jeg som regel har med å gjøre om personen selv er en klemmer eller ikke.
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2006 #23 Skrevet 11. juni 2006 Alle er vel enig om at slappe pudding-håndtrykk er ekle? (lurer på om de som har det også syns det? Også lurer jeg på om de samme har slappe håndtrykk bestandig, eller om de slappe håndtrykkene bare er en engangs-glipp?). Har innimellom veldig vondt i "hilsehånden" og legger derfor merke til at det håndhilses veldig mye, og godt mulig mitt normalt faste håndtrykk er litt slapt når hånden er ekstra vond..
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #24 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har alltid lurt på hva som skjer når to med like slappe håndtrykk møtes.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #25 Skrevet 11. juni 2006 Jeg lærte faktisk å bearbeide håndtrykket mitt etter å ha lest her på KG Nå brøler folk når jeg handshaker dem hoho sjå ka dokke har gjort!
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2006 #26 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har alltid lurt på hva som skjer når to med like slappe håndtrykk møtes. ← Ja, det lurer jeg og på. Kanskje begge tenker "fader så slapt og ekkelt håndtrykk h*n hadde da?" ? Kanskje man ikke vet om selv at man har slapt håndtrykk? Kanskje de som ikke er så bevisst på dette har slappe håndtrykk sånn generelt?
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #27 Skrevet 11. juni 2006 Sånn kan det nok være, Embla. Jeg hadde slapt håndtrykk da jeg var ung, men en eller annen gjorde meg oppmerksom på det, eller om jeg lærte det på en skole jeg gikk på hvor etikette og sånt var på dagsordenen, husker ikke, men jeg ble i hvert fall oppmerksom på det.
Viviwoom Skrevet 11. juni 2006 #28 Skrevet 11. juni 2006 Hehe - var det én ting jeg fikk hamret inn i hodet da jeg var liten, så var det at man skulle håndhilse skikkelig på folk. Sånne slappe håndtrykk, der man får følelsen av å riste på en koke nuddel, er grusomt irriterende. Av og til lurer jeg på hva som skjer når to slike nuddel-mennesker skal håndhilse på hverandre
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #29 Skrevet 12. juni 2006 Av og til lurer jeg på hva som skjer når to slike nuddel-mennesker skal håndhilse på hverandre ← Jeg også lurer på det, men jeg ser for meg at de strekker hendene mot hverandre, og dasker dem borti hverandre... og så ender det der fordi ingen av dem tar tak.
Trampe Skrevet 12. juni 2006 #30 Skrevet 12. juni 2006 Åh, slappe håndtrykk er det verste jeg vet! Skulle håndhilse på ei venninne av en venn her om dagen, og hun ga meg fingertuppene på tre fingre. Ikke mer enn som så. Jeg trakk hånda til meg helt uten å tenke, det var rett og slett ekkelt. Jeg har et ganske fast håndtrykk, jeg lurer på hva hun tenkte... Av folk jeg har håndhilst på har jeg merket meg at det er flest jenter som har slappe håndtrykk. Hvorfor er det sånn?
Cuba Skrevet 12. juni 2006 #31 Skrevet 12. juni 2006 Morsom tråd! Begynner å kile i henda mine når jeg tenker på sånne slappe håndtrykk! Og spesielt når jeg tenker på TO med slappe håndtrykk! Hehe.. Det må jo kile i henda når de så vidt er borti hverandre!? Blir også irritert når jeg hilser på sånne! Virker så useriøse og "skjøre"!
Saeria Skrevet 12. juni 2006 #32 Skrevet 12. juni 2006 Jeg og lurer på hva som skjer når to nudel/medistermennesker hilser på hverandre. Jeg ble selv lært til å hilse med et fast håndtrykk da jeg var liten. Angående klemming, så klemmer jeg bare familie og venner. Jeg tror de fleste klemmer kun på de som de er trygge på og komfortable med. Man entrer tross alt en persons personlige sfære når en klemmer. Noe av det mest irriterende er når fremmede huker tak i armen min på gata for å spørre meg om noe. Ja, noen gjør faktisk det. Da har de trødd inn i min personlige sfære uten å være "invitert" og det synes jeg faktisk er ubehagelig.
talin Skrevet 12. juni 2006 #33 Skrevet 12. juni 2006 Jeg og lurer på hva som skjer når to nudel/medistermennesker hilser på hverandre. Legg til vann og smak så får du nuddel suppe?
Tsjopp Skrevet 12. juni 2006 #34 Skrevet 12. juni 2006 Det er meg revnende likegyldig. Eller - når det gjelder klemmer - jeg vil helst ikke ha andre personer tett inntil meg. Men de få som får lov til det skal helst ha en ordentlig klem ja. Men ikke bare fordi vi møtes sånn uten videre. (untatt partneren da, selvsagt)
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #35 Skrevet 13. juni 2006 Jeg sliter med konstant klamme hender, og er derfor ikke spesielt begeistret for å håndhilse. Hva tenker dere om å håndhilse på en person med klamme hender?
Thomasine Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #36 Skrevet 13. juni 2006 Jeg sliter med konstant klamme hender, og er derfor ikke spesielt begeistret for å håndhilse. Hva tenker dere om å håndhilse på en person med klamme hender? ← Det hender jeg har klamme hender også. Da tørker jeg hånda i buksa slik at vedkommende jeg skal hilse på ser, smiler pent og beklager at jeg er klam i henda. Så kan vedkommende smile pent og trekke til seg hånda om h*n vil...
Viviwoom Skrevet 14. juni 2006 #37 Skrevet 14. juni 2006 Jeg også lurer på det, men jeg ser for meg at de strekker hendene mot hverandre, og dasker dem borti hverandre... og så ender det der fordi ingen av dem tar tak. ← Jeg har liksom et bilde i hodet mitt av to sånne som står og forgjeves forsøker å vikle fingrene inn i hverandre for å få tak, uten å bruke musklene i hånden
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2006 #38 Skrevet 14. juni 2006 Jeg misliker å håndhilse på damer for jeg liker heller ikke slappe hender. Det virker som jeg må "holde dem"... En jeg kjenner godt er fra et annet land og er fra overklassen. Hennes klemmer er varme men når hun håndhilser så er det som om hun er for "fin" til å oppføre seg som en mann - hvis det er det hun tenker da, men hun er veldig forfengelig, har lagt bak seg x antall plastiske inngrep og ser ut som hun er tyve år yngre enn hun er. Hun lyger også på alderen, hun er eldre enn meg, men blir stadig yngre og barna hennes får ikke kalle henne mamma siden hun er for ung til å ha voksne barn... Nå er hun iflg. sine løgner jevngammel med barna sine... Tror akkurat det med henne er kulturbasert, men er ikke sikker... Hun har en grei forklaring hvis man spør. Det har noe med yrket hennes å gjøre, image osv, men det er bare tull hvis man tenker etter, men mener hun det, så har hun lov å mene det. Jeg er ikke glad i klemmer i hytt og pine. Min mor overdriver og jeg synes det er unødvendig med all den klemmingen når jeg har vært på besøk og skal gå. Det er nesten så jeg føler meg kvalt og at hun er redd for at det er siste gang vi ses. "følelsen jeg får" Å gi en klem til min far er annerledes, det er mer sjeldent og vi vet begge at det kan gå en stund til vi ses igjen. Synes det kan gå inflasjon i klemming, men det er min mening og det gjelder ikke alle situasjoner.
Saeria Skrevet 14. juni 2006 #39 Skrevet 14. juni 2006 Legg til vann og smak så får du nuddel suppe? ←
shi Skrevet 15. juni 2006 #40 Skrevet 15. juni 2006 Slappe hender er ubehagelig... Liker å ta tak for å vise at man er et menneske med tak i (pun very much intended! ) . Tenker alltid at mennesker med slappehåndtrykk har lite tak i seg, lite tiltak, energi og personlighet... Selv om jeg vet at det egentlig ikke er sånn. Men, har opplevd å bli en slapp håndrykker hos enkelte menn, fordi de klemmer til rundt fingrene mine og ikke håndflata (og de klemmer temmelig hardt innimellom ) og med mine små hender er det da litt vanskelig å få til å klemme tilbake. Samme med menn med enorme hender. Det blir liksom ikke noe når man kun har et ledd på tommelen å klemme med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå