Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 Jeg bor midt i et travelt boligfelt i en småby i Norge. I vår begynte naboene å bygge et eller annet utenfor huset, ingen problem med det. Byggeaktivitet får man tåle. Men nå viser det seg at de har bygd et diger hønebur! De driver hønseoppdrett midt i et boligfelt! Det kommer mye bråk derfra nå, hanegal og kakling dagen lang, men det kan vi vel lære oss å leve med. Men jeg lurer jo litt..er dette lov engang? Er det normalt å få seg hønegård med 10-15 høner og hane midt i et boligfelt?
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #2 Skrevet 11. juni 2006 Jeg hadde kontaktet kommunen og spurt de, det virker litt rart om det skulle være lov egentlig.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #3 Skrevet 11. juni 2006 Hva så om det er ulovlig? Høns er dritmorsomme. Gå bort til dem og si "bakk-bakk" og de svarer og :D
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 Det er forskjellige regler i forskjellige kommuner i hvert fall, samme om det er boligfelt eller ei.
Gjest Tuppeline Skrevet 11. juni 2006 #5 Skrevet 11. juni 2006 Stort sett lovlig med hobbyhønsehold i Norge. Tror noen kommuner har forbud mot hane. Men nå har jo hønsene vært innestengt lenge før de endelig fikk slippe ut pga fare for fugleinnfluensa, å det har nok tatt fra noen hobbybønder lysten villle jeg tro .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå