Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor midt i et travelt boligfelt i en småby i Norge. I vår begynte naboene å bygge et eller annet utenfor huset, ingen problem med det. Byggeaktivitet får man tåle. Men nå viser det seg at de har bygd et diger hønebur! De driver hønseoppdrett midt i et boligfelt! :ler:

Det kommer mye bråk derfra nå, hanegal og kakling dagen lang, men det kan vi vel lære oss å leve med. Men jeg lurer jo litt..er dette lov engang? Er det normalt å få seg hønegård med 10-15 høner og hane midt i et boligfelt?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde kontaktet kommunen og spurt de, det virker litt rart om det skulle være lov egentlig.

Gjest gjest1
Skrevet

Hva så om det er ulovlig? Høns er dritmorsomme. Gå bort til dem og si "bakk-bakk" og de svarer og :D

Gjest Gjest
Skrevet

Det er forskjellige regler i forskjellige kommuner i hvert fall, samme om det er boligfelt eller ei.

Gjest Tuppeline
Skrevet

Stort sett lovlig med hobbyhønsehold i Norge. Tror noen kommuner har forbud mot hane. Men nå har jo hønsene vært innestengt lenge før de endelig fikk slippe ut pga fare for fugleinnfluensa, å det har nok tatt fra noen hobbybønder lysten villle jeg tro .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...