Gå til innhold

Forferdelig solbrent fremdeles...

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har så vondt så vondt :grine:

Tårene presser på og det svir og svir på hele ryggen, rumpa og baksiden av beina. Jeg har smurt meg 3 ganger daglig (eller mer), og i går fikk jeg en krem på apoteket som skulle være spesiallaget for solbrent hud og lindre fort. Men problemet et er det ikke har hjulpet noenting.

Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg vet ikke om det er så mye å gjøre egentlig. Du kommer sikkert til å huske å bruke solkrem resten av sommeren i alle fall! ;)

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg bruker vanligvis solkrem så det er nok ikke noe problem, jeg hadde bare aldri trodd jeg kunne bli så brent etter så kort tid i sola... :tristbla:

Gjest gjesta
Skrevet

Hvor kort tid oppholdt du deg i sola da? (Tåler du vanligvis lite sol?)

Gjest gjest 0
Skrevet

Det ble 2,5 time totalt, med diverse avbrudd. Jeg blir relativt lett solbrent, men aldri så fort, og det går alltid over til dagen etter. Da blir jeg brun. Jeg satt ute i 5 timer på torsdagen, da smurte jeg meg en gang bare og ble bare litt rød og rødfargen forsvant fort og det var aldri vondt. (solte bare forsiden fordi jeg leste på eksamen)

Gjest gjesta
Skrevet

2,5 timer i sola vil ikke jeg si er en kort stund.... Ikke rart du ble brent! Huff...

Skrevet

Det er visst veldig sterk UV-stråling akkurat nå, det er sikkert grunnen. Har du prøv å smøre deg med aloe vera? Det funker veldig bra synes jeg, men det bør jo helst smøres på ganske kjapt etter forbrenningen.

God bedring. :)

Gjest gjest 0
Skrevet
2,5 timer i sola vil ikke jeg si er en kort stund.... Ikke rart du ble brent! Huff...

For min hud er det ikke lenge, jeg pleier å ligge ute hele dagen.

Aloe vera var de utsolgt for på apoteket, men hun anbefalte den kremen jeg kjøpte som er laget for solbrent hud...

Skrevet

Hei.

Et tips - som hjalp på sønnen min i fjor i alle fall:

Smør deg inn med yoghurt, fortrinnsvis Naturell - men vi brukte det vi hadde "på lager" på sønnen min da, og det var Melon-yoghurt :)

Etter en ettermiddag (liggende på magen med påsmøring noen ganger) så var han helt fin.

Gjest gjest 0
Skrevet
Hei.

Et tips - som hjalp på sønnen min i fjor i alle fall:

Smør deg inn med yoghurt, fortrinnsvis Naturell - men vi brukte det vi hadde "på lager" på sønnen min da, og det var Melon-yoghurt :)

Etter en ettermiddag (liggende på magen med påsmøring noen ganger) så var han helt fin.

Jeg gjorde det en gang jeg var i syden husker jeg, men jeg er usikker på virkningen... Problemet er at jeg ikke har noen som kan smøre meg akkurat nå, og yoghurt er ikke lett å smøre på ryggen alene...

Skrevet (endret)

Se omdu kan få tak i Xylocain på apoteket. Den virker lett smertelindrende. Ellers kan det hjelpe å legge et fuktig håndkle på det området som er sårest.

God bedring.

Endret av Brunhilde
Gjest gjest1
Skrevet
Jeg gjorde det en gang jeg var i syden husker jeg, men jeg er usikker på virkningen... Problemet er at jeg ikke har noen som kan smøre meg akkurat nå, og yoghurt er ikke lett å smøre på ryggen alene...

Et tips til neste gang, når jeg er alene smører jeg meg på ryggen med en slikkepott. Det går så fint så.

Lo godt for meg selv da jeg kom på det for noen år siden. Det viktigste er at det funker.

Gjest gjest 0
Skrevet
Et tips til neste gang, når jeg er alene smører jeg meg på ryggen med en slikkepott. Det går så fint så.

Lo godt for meg selv da jeg kom på det for noen år siden. Det viktigste er at det funker.

Det var smart!!

Heldigvis er jeg mye bedre nå, men det er fremdeles veldig sårt. Men det er iallefall på bedringens vei! :)

Skrevet

Uff, stakkars deg! Du skrev at apoteket var utsolgt for Aloe Vera,men det får du også på Rema, Vita etc etc. Aloe Vera hjelper mot ALT (nesten) sier moren min ;) Så det burde du prøve!

Skrevet

Har sett mange solbrente kropper i dag!

Jeg leste et sted at ferske tomater var bra mot solbrenthet. Aner ikke om det funker, har ikke testa. ;)

Ellers så har H&M også en bra aloe vera (Jason).

:ler: Ja, det høres litt rart ut! Men det var kjempelurt! :klappe:
Skrevet

Hvis det er til noen trøst er jeg også solbrent etter gårsdagen. Bare flekkvis, men likevel... Au!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...