Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ny beskyttelse som det så fint heter. Og vet ikke helt hva jeg skal velge da jeg har gått på p-piller og dette ikke var saken for meg. Har p-stav nå men skal fjerne denne. Så leste jeg om p-ring, men fant ikke noe sakelig om hvordan kvinner opplevde den personlig. Var bare sånn "ja dette var supert, anbefales"

Må da være noe negativt med denne som alt annet og

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror det negative er at det kan være vanskelig å få på eller noe?

Ellers er vel p-sprøyte et godt alternativ?

-S-

Gjest Gjest
Skrevet

med p-ring, mener du da nuvaring?

Denne kan jeg virkelig anbefalle. Du slipper å tenke på det i tre uker, tar den ut, og deretter inn igjen etter en uke. Jeg hadde problemer med å få dyttet den ordentlig på plass til å begynne med, men øvelse gjør mester.

P-sprøyte er det nok veldig få som anbefaller. Den er helst for de som ikke vil ha flere barn. Den gjør at livmoren "tørker ut" og om du slutter på den kan det være mulighet for at livmoren ikke kommer tilbake i sitt rette jeg igjen og dette kan medføre at du vil ha vanskelig for å få barn. Har lest om at det er leger som ikke ville anbefalle p-sprøyten til sin verste fiende en gang...

Gjest Gjest
Skrevet

Hva? Jeg har kun blitt fortalt at dette ikke medfører noen spesiell risiko...

Får håpe det du sier ikke stemmer....

-S-

Skrevet

P-sprøyte må være noe av det verste som er produsert.

Selv mistet jeg masse hår, la på meg over 20kg, fikk kviser over hele kroppen og mistet all sexlyst.

Dessuten burde du ikke bruke hvis du vil ha barn med det første.

Jeg har brukt p-ring,og det er hormonmidlet jeg har brukt, som jeg har vært mest fornøyd med:)

Trenger bare huske på den en gang i uka.

Gjest Gjest
Skrevet
Trenger bare huske på den en gang i uka.

Byttes den ikke en gang i måneden?

Skrevet
Byttes den ikke en gang i måneden?

Hehe.. Kanskje det var en gang i måneden, ja! :ler:

(Rart jeg ikke klarte å bli gravid med ladycompen..Rødt for go!)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var ikke så begeistret for nuvaringen, fordi den var rett og slett for stor. Jeg fikk masse luft i skjeden og det kjentes ut som om den var på vei ut hele tida. Men jeg er ganske 'liten' der nede, da, har ikke hørt om noen andre som har hatt samme problemet :sjenert:

Gjest Little me
Skrevet

P-ring er det verste prevensjonsmiddelet jeg har brukt. Jeg blødde mye i 30 dager, og da var jeg så lei at jeg gav det opp. :forvirret:

Gjest StockDama
Skrevet

jeg anbefaler p-plasteret, byttes en gang i uka, og man har en plasterfri uke i måneden. noen har noia for at det skal dette av, men har aldri skjedd med meg, hverken under svømming eller badstu...its just peachy dandy.

Gjest 3llie
Skrevet

Jeg bruker nuvaringen og har gjort det lenge. Syntes den er helt super. Eneste negative er at jeg er nødt til å markere "sette inn" og "ta ut" dager på kalenderen for å huske på å gjøre det til riktig tid.. og det er jo ikke så plagsomt ;) Vet det er en del som syntes det er ubehagelig å ha sex med den inne, men det går ann å ha den ute i 3 timer uten at det gjør noenting. Vi har opplevd flere ganger at den har blitt med ut under sexen, noen kan jo syntes at dette er pinlig, men vi bryr oss ikke egentlig. En annen ting er at man kan få økt utflod i begynnelsen (første 3 månedene er det vel).

Skrevet

Takk for svar. Dette var jo virkelig bra. Fikk både negativ og positiv.

Til den som nevnte p-sprøyter har jeg valgt bort denne da jeg har sprøyte skrekk og vil ikke bruke den da.....

Får se hva jeg finner ut. Tenke jeg skal innom legen i dag å få time så får vi se hva han sier.

Gjest Gjest_Belinda_*
Skrevet

Har brukt p-ring. Passet meg dårlig. Kjæresten kjente at han støtte mot den stadig vekk. Jeg este ut,ble "tung" i kroppen. Nesten som en type allergi...Mistet lysten på sex.La på meg...Da jeg tok mden ut forrige måned,gikk symptomene bort nesten straks. Så den passet ikke meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...