Gå til innhold

Hvordan er formen jenter?


liv

Anbefalte innlegg

Jeg er vel sånn midt i når det gjelder termin i gruppa og er 25+5 i dag. Formen er litt opp og ned. Sliter litt med bekkenet, har gått til fysio men hun sendte meg til kiropraktor for bekkenløsningen var blitt til bekkenlåsning... Ellers så sliter jeg fortsatt litt med hodepine.

Varmen ute plager meg egentlig ikke, men jeg orker ikke sitte ute alikevel. Når jeg ligger i solen så ønsker jeg egentlig å ligge på magen å lese et blad eller noe men siden jeg ikke kan ligge på magen så gidder jeg ikke sitte i solen...

Ellers er is veldig godt om dagen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 21 + noe nå, vondt i nederste delen av korsryggen, og innsiden av lårene. Tidvis lei hodepine og infernalsk vondter i puppene. Stikkende smerter som får tårene frem i de verste omgangene.

Ellers er alt litt syrlig veldig godt. Hamstret appelsiner idag, og gul saft.

Og jeg gleder meg til å bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vontene i dine i hofteområdet høres ut som mine mzluze! kiropraktor eller fysio er å anbefalle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bekkenplager, veldig vondt i korsryggen og nedover bak i låra, til kne omtrent.

I tillegg hovudverk no dei siste, varmaste dagane som for øvrig har vore uuthaldeleg varme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag är jag mest plågad av värmen från i natt - förstärkt av en febrig 2½-åring som ville ligga brevid mamma - och brist på sömn.

Annars är min form riktigt bra. Har inte ont nånstans, kan endast känna av fötterna om jag varit i gång hela dagen men det är ungefär som vanligt.

Tycker att sparkarna från lillasyster i magen känns mer än storebrors. Hon sparkar lite nedåt urinblåsan och ibland så det nästan gör ont. Det minns jag inte att storebror gjorde.

Är 20+4 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+1 i dag.

Noen bekkenplager. Merker ingenting enkelte dager, mens det er helt forferdelig så jeg nesten ikke kan gå, andre dager.

Hjelper å være 40% sykemeldt. Og snart er det ferie.

Ellers er formen bra. Kjenner jeg blir oftere sulten enn før... men sånn skal det jo være.

Varmen plager meg ikke - ennå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 26+6 i dag.

Formen er ok, men jeg er ganske slapp og trøtt på grunn av allergi (fordi jeg har valgt å ikke spørre etter medisiner før jeg evt. blir veldig hardt rammet). Ellers merker jeg at bekkenet er i forandring, men heldigvis (*bank i bordet* :tunge1: ) er det ikke verre enn litt stivhet, verking eller ilinger av og til. Har hatt mye kynnere som begynte å bli vonde etterhvert, men nå som jeg ikke stresser med jobb lenger (ekstrahjelp) så er det blitt bedre igjen :) Men jeg lurer på om jeg har begynt å få ligamentsmerter igjen... Det gjør i hvertfall til tider ganske vondt der nede.

Junior er en livlig krabat som bare blir sterkere og sterker med mindre plass å utfolde seg på, så mamman får unngjelde ;) Det er helt i orden :ler:

Så alt i alt, jeg er gravid :Nikke:

Endret av Windy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 26+2 i dag og har frem til nå hatt et enkelt og smertefritt svangerskap. Ingen kvalme, bekkenløsning, hodepine eller lignende. Men har de siste dagene vært sterkt plaget av vonde kynnere. Magen spente seg hele dagen i går og jeg våknet med det i morges. Har jobbet 100% hele tiden men kjenner nå at det skal bli godt med ferie. Skal bli deilig når junior endelig melder ankomst. Blir utålmodig av å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 27 + 0 i dag.

Formen er stort sett veldig bra, ingen bekkenplager eller vondt noe sted, men merker at jeg er gravid, ja.

Blir fort sliten og er litt plaget med at pusten svikter.

Kan sitte helt i ro og kjenne at jeg blir anpusten......... (dårlig kondis, sier du.... :ler: )

Sover heller ikke spesielt godt om natten, men det må vel også varmen ta sin del av skylden for.

Leste i dagboka mi fra sist svangerskap at jeg på denne tiden slet masse med leggkramper og halsbrann, dette er så godt som fraværende denne gang. (Kryss i taket, bank i bordet og alt det der.........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28+2 i dag, og formen her er bedre enn den har vert noen gang siden jeg ble gravid. Humøret på topp, ikke trett i det hele tatt og sommeren er kommet :)

Ribbeina er mørbanka av juniors sparking og bekkene er midlertidig ute av funksjon, men lar ikke det gå ut over humøret nei ;)

Håper på å få rekvisisjon til fysio, har krangla med legen nå siden jeg ble 100% sykemeldt (slutten av april) for å få behandling, men han mener jeg ikke er dårlig nok :frustrert:

Men alt tatt i betraktning føler jeg meg super :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hva mener dere jenter?

Tid for en oppdatering på form-fronten??

Her i gården er det ikke mye energi å hente for tiden, sover max 1 time sammenhengende uansett når på døgnet pga streke rier/kynnere...

Ellers så tar gutten opp mesteparten av magemålet så spiser som en spurv, og blir sulten igjen 10min etter endå måltid :forvirret:

Bekkenet var supert ett par ukers tid, men har nå begynt å krangle igjen :frustrert:

Er 110% klar til å få en baby i hus nå, og håper det ikke drøyer alt for lenge..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 + 2, sover vannvittig lite...blir omtrent 3 timer pr natt, og med hovedansvar for en på snart 2 så er det ikke mye søvn på dagtid heller. Begynner å føle meg litt kjørt ja.

Og tok mot til meg og så på magen nøye i speil i går...ser ut som det er minst 4 inni der, hehe.

Matlysten er borte, men tvinger meg til å spise hver 4-dje time sammen med jr. Går sakte men sikkert ned i vekt, men siden jeg ikke er liten fra før av så bekymrer ikke det akkurat. Er vel nå på minus 2 kilo i forhold til før gravid.

Vesla i magen sparker i vilden sky, og (tror jeg iaf) snudde seg forrige uke. Fikk nemlig et par vondter i magen som gjorde at jeg sto tvekroket på stuegulvet og ønsket at jeg skulle dø...hehe.

Har forøvrig fått en veldig lite kledelig vaggende gange, hehe, mannen flirer godt når han ser meg gå. Dusten ;)

Og så kommer svigermor til uka for å besøke oss noen dager (hun bor på andre siden av landet)...så her har jeg ikke tid til å sitte...må vaske ned kjøkkenet i dag...*sukk*

Har satt opp skjema for daglige gjøremål, det måtte jeg for i det hele tatt få gjort noe som helst.

Og hvis det blir noen neste gang...så adopterer vi jaggu!! (ja, jeg er av de som ikke liker å være gravide men som elsker småbarns-perioden:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min siste arbeidsdag på de neste 6 mnd nå og lurer veldig på hva jeg skal bruke de neste 3 ukene til..... :forvirret:

Formen er ganske så grei, sliter ikke lenger så mye med pusten, men ryggen har begynt å krangle noe veldig!

Fikk tips om noen gode øvelser av JM og de hjelper faktisk, men det var dette med å huske å slappe av og ta øvelsene FØR ryggen begynner å verke, da......

Forøvrig så føler jeg meg veldig tung for tiden, ja......og kjenner det i bena.

Blir litt frustrert av alle som kommenterer at "Du kan ikke ha lagt på deg stort, har jo kun en søt, liten mage, jo!"

Jeg har lagt på meg 17 kg og føler meg som en elefant!!!!!!!

Tenk om jeg bare kunne legge meg og sove nå, og ikke våkne igjen før babyen vil ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om jeg bare kunne legge meg og sove nå, og ikke våkne igjen før babyen vil ut  ;)

Jeg for min del kunne tenkt meg å sove til han var ute jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...