Gå til innhold

Koking av tannbørste

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Fjerner det alle bakterier?

Min sambo har herpessår på leppa, og han tok min tannbørste ved en feiltagelse. Jeg har kokt den ganske lenge, er alle basiller borte da?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Ingen natterangler som vet?

Skulle gjerne pusset tennene..... :ler:

Skrevet

Jeppers....*litt uforskammet våken her ja mmm..* - basselusker drepes ved --hva heter det - ja iallefall....når vannet koker (bobler) så burde tannbørsten din være kjemisk fri for basselusker :)

Sove godt da... *S*

Gjest gjest 0
Skrevet

Takk!! :)

(har superangst for å få herpes!!)

Skrevet

Ja - det skjønner jeg godt! Munnsår er IKKE godt!!

Gjest gjest 0
Skrevet

Nei det ser grusomt vondt ut, og så kan vi ikke kysse :grine:

Skrevet

*humre* nei....blir ikke helt det samme å smaske på kinnet ;)

Gjest Virvel
Skrevet
Fjerner det alle bakterier?

Min sambo har herpessår på leppa, og han tok min tannbørste ved en feiltagelse. Jeg har kokt den ganske lenge, er alle basiller borte da?

Herpes skyldes virus, jenta mi. ;) (Går litt i ball sånn midt på natten ja... :erter: )Det er vel litt sent å si det nå, men du kunne jo bare gurglet tannkrem som en nødløsning, og kjøpt ny tannbørste dagen etter.

Gjest allium
Skrevet

En kamerat av meg som er tannlege, sa at jeg burde kjøre tannbørstene i oppvaskmaskinen en gang i uken for å drepe bakterier og sånt, så koking skulle sikkert holde, oppvaskmaskinen er bare 65 grader.

Gjest gjest 0
Skrevet
Herpes skyldes virus, jenta mi. ;) (Går litt i ball sånn midt på natten ja... :erter: )Det er vel litt sent å si det nå, men du kunne jo bare gurglet tannkrem som en nødløsning, og kjøpt ny tannbørste dagen etter.

Ja det stemmer jo...

Men da tror jeg at jeg skal kjøpe ny tannbørste i dag iallefall!! Eller er det for sent?

Gjest Gjest
Skrevet
Ja det stemmer jo...

Men da tror jeg at jeg skal kjøpe ny tannbørste i dag iallefall!! Eller er det for sent?

Hvis herpesvirus tåler koking er det for sent. Vet ikke om det gjør det, det meste dør/ødelegges jo av lavere temperatur. Antagelig er du trygg, men jeg ville vel kjøpt ny tannbørste uansett.

Skrevet
Nei det ser grusomt vondt ut, og så kan vi ikke kysse :grine:

Har sett reklame for munnsårplaster på tv. Dem kyssa ihverfall etter at plasteret var satt på :kys_2:

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg kasta den og kjøpte ny i stad, så da får vi håpe det går bra.

Han bruker de munnsårplasterene men vi kysser ikke likevel, det gjør de ikke i reklamen heller...

Gjest Gjest1
Skrevet

I oppvaskemaskinen? Tannbørstene? Har jeg aldri tenkt på en gang.

Skrevet

Husk at herpes kan smittes ved suging.......

Så det gjelder ikke bare kyss på munn

Gjest gjest 0
Skrevet
Husk at herpes kan smittes ved suging.......

Så det gjelder ikke bare kyss på munn

Jepp, er klar over det

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg trodde en som har herpes kunne smitte andre selv de periodene han ikke har utbrudd jeg?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...